Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ette työttömät ala puhelinmyyjiksi,selvännäkijöiksi yms?t.ammattivalittaja

Vierailija
07.05.2015 |

Töitä olisi vaikka kuinka tarjolla. Miksi ne ei kelpaa?

Kommentit (70)

Vierailija
1/70 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä et tosiaan ole mikään rakettitieteilijä.

Vierailija
2/70 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkauksia, kuinka kauan valittaja viihtyy puhelinmyyjänä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/70 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömyyskorvaus on enemmän ja sen saa varmemmin.

Vierailija
4/70 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 14:25"]

Sä et tosiaan ole mikään rakettitieteilijä.

[/quote]

Mitä sitten? ainakin mä yritän toisin kuin moni suomalainen työtön enkä edes kuluta yhteiskunnan varoja.ap

Vierailija
5/70 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 14:27"]

[/quote]

Koko kesän tietysti. Miksi mä sen kesken lopettaisin? mä tykkään käydä töissä.ap

Vierailija
6/70 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole sellaisia puhelahjoja ja valehtelijan taitoja, että saisin mitään, edes ajatuksia, myytyä.

Vierailija
7/70 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Toivottavasti kohta ne lopetetaan.ap

Vierailija
8/70 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 14:29"][quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 14:27"]

[/quote]

[/quote]
Toivottavasti ukkos firma menee konkkaan.

Vierailija
9/70 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taidan alkaa humalaisennäkijäksi. Käykö se?

Vierailija
10/70 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhelinmyynti on epäeettistä toimintaa joka perustuu vanhusten kusettamiseen.

Vierailija
11/70 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhelinmyynti on minulle aikoinaan kelvannut, kun muita töitä ei ollut. Itse asiassa olen tehnyt sitä kahden vuoden ajan. Syy miksi se ei minulle enää kelpaa, on se että siinä on tulosvastuu. Jos ei saa myyntiä, ei myöskään tienaa mitään. Useimmissa paikoissa, joissa olen puhelinmyyjänä työskennellyt, kuukausipalkkani on jäänyt reilusti alle sen mitä saan kelan tukia. Pahimmissa tapauksissa pohjapalkkaa ei ole ollenkaan, eli jos ei myy, niin palkka on nolla. Joissain paikoissa keskimääräiset päiväansioni ovat olleet 20 euroa 8 tunnin työstä. Ei oikein houkuttele. Toki on myös paikkoja, joissa on kohtuullinen pohjapalkka, mutta niissä tulee potkut viikon sisällä, jos ei tee tarpeeksi kauppaa. 

Toisaalta, jos pystyt tarjoamaan minulle puhelinmyyntityön, jossa kuukausipalkka on vähintään 1500 euroa, riippumatta siitä kuinka paljon myyn, niin se kelpaa minulle heti. Lupaan tulla huomenaamulla töihin.

Vierailija
12/70 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole työtön, mutta toisinaan tosi väsynyt työhöni. Joskus olen harkinnut alan vaihtoa. En silti ikinä alkaisi puhelinmyyjäksi, koska 1) siitä saatu ansio on todella epävarmaa 2) koska en nyt vaan osaa tyrkyttää ihmisille tarpeetonta tavaraa, lehtiä enkä liittymiä (ärryn itsekin jo tarpeeksi jos he soittavat mulle) ja 3) minulta poistettiin kilpirauhanen kokonaan vuosi sitten, sen seurauksena äänihuuleni vaurioituivat pysyvästi. Kuulostan viskibassolta vaikka en edes juo, kukaan ei ostaisi minulta mitään. Puhelinmyynti, siivous tms ei ole vaihtoehto ihan jokaiselle. Joko riitti??

Vierailija
13/70 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ilmoitan työkkäriin että olen työssä, ne katkaisee tulot. Jos kauppaa tulee niin se on ok, mutta millä sitten vuokra maksetaan jos kauppaa ei tule? Ja miten ihmeessä sitä kauppaa edes tulisi kun ihmiset ovat yhä köyhempiä. Johan sekin on tutkittu, että jos tekee sen työn rehellisesti, niin sillä ei elätä itseään. Selvännäkijöillä on sama homma, ja luulenpa että siihen pitäisi olla jotenkin sosiaalisesti lahjakas että tietää heti mitä ihmiset haluaa kuulla. 

Eikä kannata niitä Mol:in sivuja liian tarkalla silmällä kattoo. Olis ihan kiva tietää montako työpaikkaa sinne jää jos poistetaan kaikki mistä ei tiedä voiko elättää itseään, joukkoilmoitukset (eli se, että jos on yksi työpaikka, siitä on jokaiselle kunnalle tehty oma ilmoitus), työpaikat joihin on jo tiedossa tekijä ja sitten tietenkin sellaiset mihin vaaditaan jotain tiettyä osaamista. Eihän työttömiä voida laittaa täyttämään avoinna olevien lääkäreiden virkoja. Ja siitä sitten jäljelle jääneistä pitää poistaa vielä laiton työ. Sitten saataisiin tietää, paljonko Suomessa on työpaikkoja per työtön. Varmaan olisi hyvä selvittää ennenkun Sipilä & co. luulee että työttömyys häviää kun ihmisiltä viedään toimeentulo.

Vierailija
14/70 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohon viestiin 12 haluan vielä lisätä sen, että jopa työvoimatoimiston virkailijat ovat täysin tietoisia puhelinmyynnin kannattavuudesta. He sanovat ihan suoraan että sitä ei kannata edes yrittää. He ymmärtävät sen täysin, etten halua tuota enää tehdä. Heille ei tulisi mieleenkään suositella puhelinmyyntiä kenellekään. Vain täysin asiasta tietämättömät voivat nähdä puhelinmyynnin ratkaisuksi työttömyyteen.

Vierailija
15/70 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 14:29"]

[/quote]

[/quote]

Tovottavasti orjuus laillistetaan jälleen.

t. kokoomuslainen

Vierailija
16/70 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttava oli muutaman kuukauden puhelinmyyjänä, eikä kertaakaan saanut palkkaa, kun ei ylittänyt palkanmaksuun vaadittavaa myyntimäärää kertaakaan. Purki työsopimuksen ennen koeajan päättymistä ja työkkäri palkitsi pitkällä karenssilla. Ei aikonut toista kertaa kokeilla aktiivisuutta.

Vierailija
17/70 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi kohta kaikki muuttuu.ap

Vierailija
18/70 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kristallipalloni on sumentunut eikä ole varaa ostaa uutta.

Vierailija
19/70 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 14:28"]

[/quote]

Koko kesän tietysti. Miksi mä sen kesken lopettaisin? mä tykkään käydä töissä.ap

[/quote]

Mistä tiedät kun et ole koskaan käynyt?

Vierailija
20/70 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan siitä yksinkertaisesta syystä,että työssäkäynnillä pitäisi pystyä elättämään itsensä.Puhelinmyynnillä siihen harva pystyy,ellei sitten ole luontainen myyntitykki.Selvänäkijöillekään ei varmaan ihan hirveää tunkua asiakkaista ole,niin paljon että jokaisen työttömän kannattaisi ryhtyä sellaiseksi. Kai ymmärrät ettei työtä tehdä vain työn ilosta,vaan siitä on tarkoitus saada palkkaakin?Palkkatöitä ei ole pilvinpimein tarjolla.Siinä olet oikeassa,että tekemistä kyllä varmasti löytyy,kaikki haluaisivat työvoimaa mutta kukaan ei ole valmis maksamaan siitä.Sitten on näitä pilipalitoimintoja,pääsee "kuntouttavana työtoimintana" hyllyttämään ruokakauppaan.No,voihan joku sellaisestakin saada kiksejä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kuusi