Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yksi kiinalainen vaihtari ihmetteli miksi suomalaiset väittää että heillä on siniset silmät, kun ne on oikeasti harmaat

Vierailija
12.01.2022 |

Ja kuulemma ruotsalaisilla on oikeasti sinisiä silmiä, ei suomalaisilla.

Kommentit (65)

Vierailija
41/65 |
12.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mullakin on harmaan siniset silmät. Hiukset ruskeat. Sinisilmäiset blondit on tuolla lännessä.

Mulla on aivan kirkkaat, syvänsiniset silmät. Moni niitä usein kehuukin, etenkin kun auringonvalo osuu niihin. Yksi kaveri sanoo että ovat kuin "sinistä marmoria". 😀 Isälläni on samanlaiset, äidillä ei ihan niin kirkkaan siniset. Pirkanmaalta olen.

Vierailija
42/65 |
12.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeasti rehellisen harmaat silmät ovat todella harvinaiset, joten ei todellakaan voi sanoa että suomalaiset olisivat enimmäkseen harmaasilmäisiä. :D

Sinisestäkin on kuitenkin monenlaista variaatiota, jollakin on oikein kirkkaansiniset silmät, jollakin harmaseen taittavat, joillakin vihertävät...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/65 |
12.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Harmaat silmät ovat paljon harvinaisemmat maailmanlaajuisesti kuin siniset. Siksihän niillä nimenomaan voisi ylpistellä. Mutta totta on, että suomalaiset uskottelevat itselleen, että heidän harmaansa ovat siniset.

Mulla on vihreät.

Älä vaan sano, että sulla on vihreät silmät. Tässä ketjussa on jo ainakin 2 vihreäsilmäistä ja tällä palstalla kun päivystää fanaattinen faktantarkistaja. Hän kun on jostain lukenut, että vihreät silmät on vain n. 2%:lla maailman väestöstä niin ei niitä voi suomi-av:llakaan monella olla. Hänestä kun vihreiksi silmiksi lasketaan vain sellaiset vihreät silmät, joissa ei ole hitustakaan muita värejä. Ei esim. minua ja miestäni ja meidän kolmea lasta, joiden kaikkien iiriksissä on enimmäkseen vihreää, mutta lisäksi harmaata, keltaista ja ruskeaa. Sinullakin on kuule harmaat silmät vaikka muuta väität.

Hahaa :D

Pahoittelen nyt kovasti ja aiheutan faktantarkistajalle harmaita hiuksia! Vai onko niitäkään, valkoisiako ne harmaat hiukset oikeasti ovat vai kellanharmaanvalkoisia lilalla sävytettynä? ;D

Vierailija
44/65 |
12.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohan on fakta. Katselin juuri ruotsalaisen leffan ja ihastelin näyttelijöiden syvänsinisiä silmiä. Samalla ymmärsin tuon saman asian, että harvalla suomalaisella on sen väriset, vaikka ruotsalaisilla ihan perus väri.

Vierailija
45/65 |
12.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mullakin on harmaan siniset silmät. Hiukset ruskeat. Sinisilmäiset blondit on tuolla lännessä.

Mulla on aivan kirkkaat, syvänsiniset silmät. Moni niitä usein kehuukin, etenkin kun auringonvalo osuu niihin. Yksi kaveri sanoo että ovat kuin "sinistä marmoria". 😀 Isälläni on samanlaiset, äidillä ei ihan niin kirkkaan siniset. Pirkanmaalta olen.

Ainiin, lisäksi olen luonnostaan blondi. Tietojeni mukaan sukujuuret osittain idässä päin, Karjalassa kai ainakin.

Vierailija
46/65 |
12.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ennen sanottiin että on vain sinisiä, ruskeita ja vihreitä silmiä. Harmaita ei noteerattu mitenkään. Joten minunkin silmät oli kuulemma siniset. Oikeasti sininen on ainut väri mitä minun silmissäni ei ole. Niissä on hitunen ruskeaa, vähän vihreää ja ulkorengas on tumman harmaa. Tämäkin on maailmanlaajuisesti hyvin harvinaista, siis central hetechromia (jotenkin noin se kirjoitetaan kai) Mutta Suomessa näitä välillä näkee. Toisella lapsellani on samanlaiset, toisella kirkkaan siniset.

Minulla sama. Tajusin vasta aikuisena, että hetkinen, eipäs tämä väri nyt  oikein siniseltä näytä.

Tässä on kiva kartta nimineen (englanniksi) luontaisesti esiintyvistä silmien väreistä: https://i.pinimg.com/originals/5c/3b/37/5c3b373025a92f219be64a598d1c528…

Vierailija
47/65 |
12.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ei. Taas riisiä.

Vierailija
48/65 |
12.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikeasti rehellisen harmaat silmät ovat todella harvinaiset, joten ei todellakaan voi sanoa että suomalaiset olisivat enimmäkseen harmaasilmäisiä. :D

Sinisestäkin on kuitenkin monenlaista variaatiota, jollakin on oikein kirkkaansiniset silmät, jollakin harmaseen taittavat, joillakin vihertävät...

Eikös se ole sitten mukavaa olla harvinainen ja harmaa. 

Vierailija
49/65 |
12.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just eilen luin artikkeleita silmien väreistä. Kaikkien ihmisten silmät ovat lukemani perusteella ruskeat. Se, minkä värisiltä ne näyttävät, johtuu pigmentin määrästä silmissä. Lukekaapa itse. Googlettamalla löytyy.

Siellä oli myös harvinaisemmista silmien väreistä.

Vierailija
50/65 |
12.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ennen sanottiin että on vain sinisiä, ruskeita ja vihreitä silmiä. Harmaita ei noteerattu mitenkään. Joten minunkin silmät oli kuulemma siniset. Oikeasti sininen on ainut väri mitä minun silmissäni ei ole. Niissä on hitunen ruskeaa, vähän vihreää ja ulkorengas on tumman harmaa. Tämäkin on maailmanlaajuisesti hyvin harvinaista, siis central hetechromia (jotenkin noin se kirjoitetaan kai) Mutta Suomessa näitä välillä näkee. Toisella lapsellani on samanlaiset, toisella kirkkaan siniset.

Minulla sama. Tajusin vasta aikuisena, että hetkinen, eipäs tämä väri nyt  oikein siniseltä näytä.

Tässä on kiva kartta nimineen (englanniksi) luontaisesti esiintyvistä silmien väreistä: https://i.pinimg.com/originals/5c/3b/37/5c3b373025a92f219be64a598d1c528…

Ei tuossa ole ollenkaan sini-tai vihreänharmaata.

Vierailija
51/65 |
12.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuli mieleen opiskeluaikojen naapuri, hänellä oli tosiaan sellaiset vaaleat, tasaväriset silmät jotka olivat jännän harmaat. Että jos pitäisi sanoa sinersivätkö, niin eivät, ennemmin vihersivät. Mutta siis niin vaaleat että kun hän oli kassalla töissä, ihmiset unohtuivat tuijottamaan niitä. Eikä hänessä muutakaan vikaa ollut, kiva tyyppi. 

Vierailija
52/65 |
12.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on harmaavihreäruskeat, ja niissä on keltaista, mutta tyttärelläni on siniset. Ja isällään siis myös. Isälläni on harmaat, ja äidilläni ruskeat. Miehellnäi on vaaleansiniharmaat. Olen kerran nähnyt aivan harmaat silmät, ja ne olivat todella vaikuttavat. Yleensähän harmaat ja siniset silmät ovat siniharmaita, eli eivät oikein kunnolla kumpaakaan.

Vierailija
53/65 |
12.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole majdollista. Harmaat silmät ovat todella harvinaiset, vain 3 % maapallon vöestöstä on harmaat silmäy. Suomen väestö kattaa vain 0.07 % maapallom väestöstä, joten tilastollisesti mahdotonta,vaikka kaikilla olisi harmaat silmäy.

Vierailija
54/65 |
12.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmaat silmät on upeat, siniset tylsät. Huolisin harmaat heti.

Omat silmäni ovat kellanruskeat, hazel eyes.

Vierailija
55/65 |
12.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siniset silmät ovat raikkaat ja viattomat. Ihanat, aivan paras silmien väri. Edes niistä suomalaiset naiset, joilla sellaiset ovat, saavat olla ylpeitä oikeutetusti.

Vierailija
56/65 |
12.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harmaat silmät on upeat, siniset tylsät. Huolisin harmaat heti.

Omat silmäni ovat kellanruskeat, hazel eyes.

Tätä mieltä minäkin aina olin. Katselin omia silmiäni miettien, ovatko ne nyt enemmän harmaat vai siniset ja toivoin, että se pieni sinisyys katoaisi.

Vanhemmiten niistä on mielestäni tullut harmaammat ja olen tyytyväinen.

Vierailija
57/65 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, jonkun kiinalaisen nyt ainakin kannattaa olla hiljaa silmien väreistä:) Kumman kärkkäästi kaikki nuo mustasilmä etnisyydet arvostelemassa eurooppalaisia silmiä. Itse tietenkin pitävät sinisiä piilareita koska eihän se voi olla etnisyyden omimista;) 

Vierailija
58/65 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihtari sanana on alkanut tarkoittaa ihan muuta kuin vaihto-opiskelija. Se on muuttunut synonyymiksi idi..tille.

Vierailija
59/65 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka on alkujaan väittänyt, että suomalaisilla aina olisi siniset silmät?

Suomalaisilla on enimmäkseen sinisiä, vihreitä ja harmaita silmiä ja useimmiten näiden värien sekoitus esim. vihreänharmaa. Kirkkaanvihreitä ja puhtaan harmaita esimerkiksi on todella vähän.

Vierailija
60/65 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun silmiäni on sanottu mustiksi, ruskeiksi, sinisiksi ja hauskan sinivihreiksi. Usein huomautetaan siitä että niissä on myös keltaista. Omasta mielestäni silmäni ovat lähinnä tumman siniharmaat keltaisin tehostein.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä viisi