Pikkuvauvan äänellä puhuvat aikuisen naiset?!!!
Joku vauva-äänellä puhuva, lähes jokelteleva aikuinen nainen puhui äsken puhelinvastaajassa. Ihmetyttää nämä. Ei voinut olla lapsi, koska oli työsuhteessa. Mikä homma tää oikein on?
Kommentit (87)
Lenita Airistolla on mielestäni ärsyttävin ääni ja puhetyyli.
Vaikka hän on diplomiekonomi, niin en kykene ottamaan vakavasti hänen puheitaan, jos edes jaksan kuunnella sitä lässytystä.
Itselläni on suulakihalkio, jonka takia minulla on söpö/lapsen omainen ääni.... Pls älkää tuomitko ihmisiä äänen perusteella, ette voi tietää jos kyseisen henkilön ääni johtuu esim syntymäviasta. Ja itseäni söpö ääni usein turhauttaa, koska minun on vaikea saada ihmisiä ottamaan itseäni vakavasti
Kaffepulla kirjoitti:
Mä sanon miestäni isiksi…
Niinhän sitä sanotaan, kun nainen kutsuu miestään isiksi tai mies naistaan äidiksi, on seksi kadonnut suhteesta.
Vierailija kirjoitti:
Enpä taida olla, mutta miksi puhut avokillesi 'lastenkielellä'?
Tunnustatko pervon suhteen?
Myönnän että olemme vähän outoja. Mieskin haluaa välillä olla vauva ja imeä mamman tissiä.
🇺🇦🇮🇱
Kiihotun tällaisista naisista vaikka en mikään pedofiili siis olekaan.
Annika Saarikko puhuu näin. Ärsyttävä ääni ja nainen.
Nykään myös hyväkin laulaja pilataan, kun tuottajat tahtovat tyttöjen laulavan tyttöjen äänellä, oksettavaa.
Ap, soitko johonkin juridiseen asiaan liittyen? Mainitsemaasi ääntä - ja lisäksi lässytystä, ja/tai nöyristelyä tai sekavuutta - käytetään psykologisena keinona, jolla on tarkoitus "pehmittää" soittaja, siis "riisua aseista", vähentää aggressiivisuutta ja/tai vaativuutta. Sihteerit voidaan valita näiden kriteerien perusreella. Ei ole mikään vitsi!
Vierailija kirjoitti:
Psycho...
Vierailija kirjoitti:
Ap, soitko johonkin juridiseen asiaan liittyen? Mainitsemaasi ääntä - ja lisäksi lässytystä, ja/tai nöyristelyä tai sekavuutta - käytetään psykologisena keinona, jolla on tarkoitus "pehmittää" soittaja, siis "riisua aseista", vähentää aggressiivisuutta ja/tai vaativuutta. Sihteerit voidaan valita näiden kriteerien perusreella. Ei ole mikään vitsi!
Se on eri asia, miksi osalla ihmisistä on tällainen ääni. Mutta sen hyväksikäyttö on mielenkiintoinen ilmiö sekin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on lapsen ääni. En tajua, miten sen saisi pois.
Tätä minäkin jäin miettimään. En mä ole koskaan osannut ajatella, että korkalla, vähän lapsekkaalla äänellä puhuva nainen muodostaisi äänensä jotenkin tietoisesti. Olen pitänyt sitä luonnollisena ominaisuutena siinä missä omaa matalaa ääntäni. Lapsena jotku muut muksut pyysivät, etten puhuisi pojan äänellä ja kyllä oli vaikea yrittää muuttaa puheääntään keinotekoisesti korkeammaksi.
Joo, puheääni on, mitä on. Jotkut tosin rupeaa KIMITTÄMÄÄN valehdellessaan tms. (niin naiset kuin miehet), mutta siinä pitää lähtökohtaisesti olla tietyntyyppinen ääni. Ei metallinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä oli työpaikalla ennen nainen joka oli naimisissa samalla osastolla töissä olevan miehen kanssa. Puhui miehelleen aina pikkutytön lässyttävällä kimeällä äänellä ja puhutteli iskäksi. Kaikille muillekin käytti miehestään puhuessaan termiä isi tai iskä. Yli viisikymppinen ihminen. Käsittämätöntä, oksettavaa. Onneksi saneerattiin Yt-neuvotteluissa ettei tarvi enää kuunnella sitä piipitystä ja kimeää outoa puhetapaa iskälle.
Ei ole tervettä. Sanoo miestään iskäksi ja vieläpä muille hänestä puhuessaan. Minustakin oksettavaa.
Mut se iskä on varmaan sen Sugar Daddy (:
Vierailija kirjoitti:
Kun soittajaa ei kyetä äänellä manipuloimaan (aspi), pyritään hämmentään asiakasta muilla psykologisilla keinoilla. Niitä (keinoja) on paljon!
Onkohan kenellekään tullut mieleen, että ihminen ei voi äänelleen mitään? Ihmisen äänen haukkuminen on mielestäni sama asia kuin ulkonäön haukkuminen. Moni ei ehkä pidä itsekään omasta äänestään, jos se on kovin erikoinen tai poikkeava. Mutta se vain on ominaisuus, jota on aika hankala lähteä muuttamaan. Tietysti poikkeuksena nämä amerikkalaiset naiset, jotka väkisin vääntävät äänensä niin siirappiseksi kuin vain pystyvät. Mutta siis jos ihmisellä on luonnostaan jonkinlainen ääni, niin sitten on.
Ettekö te oikeasti lukenut aloitusta. Täällä nyt puolustellaan omalla äänellä puhumista, mutta kysehän ei ollut siitä.
Minä lässytän miehelleni välillä kuin kissalle tai koiralle. Syynä on se että hän on kovin suloinen ja "pamperoinen". Samoin lässytän jollekin suloiselle koiralle tai kissalle tms. Korostan etten pidä häntä kissana tai koirana ettei joku taas ymmärrä väärin.
Vierailija kirjoitti:
No ei puhu! Saarikollahan on erittäin kirkas ja kantava ääni etenkin silloin kun hän oikein innostuu paasaamaan.
Sen sijaan bosslady Veitola on alkanut lässyttää pikkutytön äänellä iän karttuessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on eri asia, miksi osalla ihmisistä on tällainen ääni. Mutta sen hyväksikäyttö on mielenkiintoinen ilmiö sekin.
Vastahan oli Ylellä tai Hesarissa juttu siitä aasialaisesta ilmiöstä, kutsuttiinko sitä nyt söpöilyksi, söpöstelyksi, mikä kawaii olikaan. Eli aikuinen nainen kimittää, kihertää ja elehtii kuin pikkutyttö, ja saa tällä vastapuolen tekemään jotakin, mihin tämä ei muuten välttämättä suostuisi. Päti niin bisnekseen kuin parisuhteessa kotitöihinkin.
Kyllä on opeteltu maneeriääni. Samoin se suuresta saatanasta peräisin oleva narina. Joskus kuulee radiomainoksissa näitä söpöilyääniä ja ne on yksinkertaisesti ärsyttäviä. Joku koiralle tai lapselle tai omalle ukolle lässyttäminen on ihan eri asia.
Tätä minäkin jäin miettimään. En mä ole koskaan osannut ajatella, että korkalla, vähän lapsekkaalla äänellä puhuva nainen muodostaisi äänensä jotenkin tietoisesti. Olen pitänyt sitä luonnollisena ominaisuutena siinä missä omaa matalaa ääntäni. Lapsena jotku muut muksut pyysivät, etten puhuisi pojan äänellä ja kyllä oli vaikea yrittää muuttaa puheääntään keinotekoisesti korkeammaksi.