Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

THL esittää ravintoloiden kolmen viikon täyssulkua

Vierailija
12.01.2022 |

https://www.is.fi/politiikka/art-2000008534365.html

TERVEYDEN ja hyvinvoinnin laitos THL puoltaa anniskelupainotteisten baarien, pubien, karaokebaarien ja yökerhojen täyssulkua kolmen viikon ajaksi, ilmenee laitoksen eilen tiistaina sosiaali- ja terveysministeriölle antamasta lausunnosta.

Kolmen viikon sulkutila saattaa THL:n mukaan kuitenkin osoittautua myös liian lyhyeksi ja vaatia jatkoa. Sulku olisi THL:n mukaan tärkeää saada mahdollisimman nopeasti voimaan.

Kommentit (175)

Vierailija
81/175 |
12.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki paikat kiinni kuukaudeksi! 

Ulos vain koirankusetuslenkille.

Miten jotkut voivat edelleen olla näin sekaisin tämän koronan takia? Ei täällä ennenkään ole alettu rajoittamaan ihmisten oikeuksia ja sulkemaan yhteiskuntaa jonkun taudin takia. Surullista miten aivopestyjä te jotkut olette.

Aika harva tauti tuhoaa keuhkot. Mistä saat uudet keuhkot, kun entiset on hajalla? Haluatko sian keuhkot niin kuin jollekin oli annettu?

Nyt on pandemia. Näitä on harvoin! Tämä on pieni osa sun elämää. Kyllä sä pärjäät. Nyt ei ole hyvä aika olla itsekeskeinen, kun tartuntoja on päivittäin pikkukylän asukasmäärän verran.

Mulla on ollut flunssan jälkitautina molemminpuolinen keuhkokuume joka vei minut sairaalaan yli kahdeksi viikoksi ja lisäksi jouduin pyörätuoliin. Ja siihen päälle pitkä toipuminen kotona. Olin tuolloin vähän päälle 20v. Olen myös sairastanut koronan enkä joutunut sairaalaan, joskin edelleen kärsin väsymyksestä.

En halua olla itsekeskeinen mutta en myöskään ymmärrä tätä hirveää vouhotusta koronan ympärillä. Siskoni sairasti pahan syövän ja ehti päästä remissioon ennen koronaa ja nyt hänen koko nuoruutensa menee kotona istuen koska korona sitä ja korona tätä. Olen vain väsynyt tähän liioitteluun ja hysteriaan koronan ympärillä. Tunnen nyt n. 10 ihmistä ikähaarukassa 20-60v jotka ovat sairastaneet koronan ja YKSIKÄÄN ei ole joutunut sairaalaan tai saanut edes vakavia oireita. En kiellä etteikö joku saisi, mutta maailmanhistoria on täynnä toinen toistaan pahempia tauteja ja nyt koko maailma on sekaisin tämän viruksen takia. ARGH!

Vierailija
82/175 |
12.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tällä edes takaisin jahkaamisella näytä olevan loppua. Kun rajoituksia kiristetään tartunnat vähenee, mutta nousevat taas heti kun rajoituksia löysennetään. Eikä auta vaikka koko Suomi olisi kiinni koska ei se sitä loputtomasti voi olla ja sitten joku tuo taudin ulkomailta. Tai mistä sitä tietää jos kohta eläimistä siirtyy?

Se on koko maapallo "kiinni" että katoaa koko virus tai josko vain annettaisiin olla. Pitäähän terveydenhuollossa muutenkin tehdä valintoja ketä ja miten hoidetaan, niin eikö tässäkin nyt voida jättää hoitamatta ne, joiden hoitohyötysuhde yhteiskunnan kannalta vaikka seuraavan 20 vuoden ajan on pienin? Tulee samalla huoltosuhde kuntoon kun vanhusten määrä vähenee ja ylipainoasiakin korjaantuu.... toki siinä menee jokunen hyväkuntoinen keski-ikäinenkin, mutta mieluummin 100 sellaista kuin satatuhatta mielenterveysongelmaista nuorta aikuista 10 vuoden kuluttua.

Tämä tulee jatkumaan vielä vuosia eri muunnoksien myötä, ei voida jatkaa elämistä tällä tavalla. Menee ihmisiltä elanto ja mielenterveys.

Aamen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/175 |
12.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työttömien määrä räjähtää käsiin. Ei siinä jää paljon mara-alalla työpaikkoja sitten haettavaksi, kun uusi aktiivimalli runnotaan alkavaksi toukokuussa. Minne ne 4 hakemusta on tarkoitus pistää, kun ei ole enää puljuja pystyssä?

Mara-alan työntekijät voi siirtyä sote-alalle. Siellä riittää töitä.

Vierailija
84/175 |
12.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt korona-aikana useita kertoja syömässä ravintolassa. Rokotteet on kunnossa.

Viimeksi kävimme syömässä joulun alla ravintolassa upean joululounaan, kaikkine herkkuineen.

Maskit oli käytössä kaikilla, ja pöytien välillä oli runsaasti tilaa.

Suurissa pöydissä yhdessä sai istua vain sama seurueen jäsenet.

Kaksistaan sai istua neljän hengen pöydässä, tällä joululounaalla.

Ei tarttunut korona, ellen sitten ole sitä oireettomana sairastanut, mutta tuskin, sillä silloinhan olisin varmasti jonkun tartuttanut lähipiiristäni.

Vierailija
85/175 |
12.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työttömien määrä räjähtää käsiin. Ei siinä jää paljon mara-alalla työpaikkoja sitten haettavaksi, kun uusi aktiivimalli runnotaan alkavaksi toukokuussa. Minne ne 4 hakemusta on tarkoitus pistää, kun ei ole enää puljuja pystyssä?

Sotealalle kun ei voi noin vaan siirtyä.  Koulutus täytyy ensin hankkia, eikä se tähän hätään ehdi.

Vierailija
86/175 |
12.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten jotkut voivat edelleen olla näin sekaisin tämän koronan takia? Ei täällä ennenkään ole alettu rajoittamaan ihmisten oikeuksia ja sulkemaan yhteiskuntaa jonkun taudin takia. Surullista miten aivopestyjä te jotkut olette.

Aika harva tauti tuhoaa keuhkot. Mistä saat uudet keuhkot, kun entiset on hajalla? Haluatko sian keuhkot niin kuin jollekin oli annettu?

Nyt on pandemia. Näitä on harvoin! Tämä on pieni osa sun elämää. Kyllä sä pärjäät. Nyt ei ole hyvä aika olla itsekeskeinen, kun tartuntoja on päivittäin pikkukylän asukasmäärän verran.

Se keuhkoja tuhoava tauti hävisi jo kesällä 2020. Ja nykyinen tauti ei täytä edes kaikkein lievimmän mahdollisen pandemian määrityksiä.

Itse sairastan tällä hetkellä koronaa ja voin kyllä kertoa, että ei tämä mikään ”tavallinen flunssa” ole. Ennemmin vertaisin influenssaan ja todella omituisia oireita tulee jatkuvasti lisää. Riippuu myös ihmisestä. Itse perusterve ja alle 40v mies. Vaimolla oireet lähinnä sitä flunssan tasoa.

Samassa kommentissa "ei mikään tavallinen flunssa" ja "oireet flunssan tasoa". Noh, toisaalta tuo on vielä pientä. Kun miettii, miten kuumeisesti (no pun intended) hallitus keksii uusia rajoituskeinoja, niin voisi kuvitella puhuttavan lähestulkoon mustasta surmasta.

Luetunymmärtämisessä vaikeuksia? Kaikkihan sen tietävät, että osa on oireettomia/lieväoireisia ja osalla oireet voivat olla hurjiakin. Kukaan ei omalta osaltaan ennakkoon tiedä, vaikka olisi nuori ja hyväkuntoinen. Lapsi sai tämän myös ja on varsin kipeänä. Se on vaan täysin höpöhöpä, että korona on ”vain flunssa”.

Vierailija
87/175 |
12.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

– Merkittävän riskitason ravintoloiden sulkeminen määräajaksi on THL:n mukaan tarpeen estämään tartuntojen leviäminen asiakkaiden keskuudessa ja siten vähentämään huomattavaa uhkaa ihmisten hengelle ja terveydelle, lausunnossa todetaan.

Sama ei sitten koske koululaisia ja opettajia läheisineen?

Vierailija
88/175 |
12.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös veikkauksen pitänyt olla ainoa taho joka saa arvontaa järjestää..😂

Arvomme seuraavat säädökset ja rajoitukset..

Vierailija
89/175 |
12.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei THL esitä toimivan rokotteen kehittämistä? THL voisi ainakin antaa asiantuntija-arvion WHO:n uudesta ideasta.

Vierailija
90/175 |
12.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä vaan, sulkekaa! Korvatkaa myös täysimääräisenä tulonmenetykset!

Vierailija
91/175 |
12.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki auki normaalisti! Riskiryhmäläiset menee oman harkinnan mukaan ja ne keitä pelottaa mennä niin kukaan ei pakota menemään.

Itse olen koko koronan ajan käynyt baareissa, ravintoloissa, uimahallissa, kuntosalilla, keikoilla/festareilla ja sillon kun ei ole saanut keikkoja järjestää niin olen käynyt salaisilla keikoilla ja festareilla. Koko aikana en ole kertaakaan joutunut edes käymään koronatestissä ja en ole ollut kertaakaan kipeä vaikka koronan alkaesssa sairastin syövänkin. Ja ei ole rokotteitakaan.

Vierailija
92/175 |
12.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki auki normaalisti! Riskiryhmäläiset menee oman harkinnan mukaan ja ne keitä pelottaa mennä niin kukaan ei pakota menemään.

Itse olen koko koronan ajan käynyt baareissa, ravintoloissa, uimahallissa, kuntosalilla, keikoilla/festareilla ja sillon kun ei ole saanut keikkoja järjestää niin olen käynyt salaisilla keikoilla ja festareilla. Koko aikana en ole kertaakaan joutunut edes käymään koronatestissä ja en ole ollut kertaakaan kipeä vaikka koronan alkaesssa sairastin syövänkin. Ja ei ole rokotteitakaan.

Huutele vain sieltä Pietarista!

Vierailija
93/175 |
12.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuoden päästä Suomen talous palannut kivikaudelle, suomalaiset piikitetty zombeiksi ja metsissä asuu sissiheimoja.

Vierailija
94/175 |
12.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mun työnteko estetään laittamalla työpaikka kiinni, niin on se kumma kun kukaan ei ole korvausvelvollisuus millään tapaa . Joudun hakemaan päivärahaa vaikka työttömyyteni ei millään tapaa ole minun tai työnantajani vika.

Vierailija
95/175 |
12.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka kauan tätä mielivaltaista pelleilyä jatketaan?

Vierailija
96/175 |
12.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sotealalle kun ei voi noin vaan siirtyä.  Koulutus täytyy ensin hankkia, eikä se tähän hätään ehdi.

Hoitajan työt ei ole niin vaativia. Muutaman viikon pikakoulutuksella pystyy kääntelemään/syöttämään mummoja, vaihtamaan vaippoja ja piikittämään koronarokotuksia yms.

Vierailija
97/175 |
12.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

– Merkittävän riskitason ravintoloiden sulkeminen määräajaksi on THL:n mukaan tarpeen estämään tartuntojen leviäminen asiakkaiden keskuudessa ja siten vähentämään huomattavaa uhkaa ihmisten hengelle ja terveydelle, lausunnossa todetaan.

Sama ei sitten koske koululaisia ja opettajia läheisineen?

Tanskassa myönnetään rehdisti, että koronavirus viihtyy maan peruskoulujen rokottamattomien lasten keskuudessa, ja tartunta leviää opettajien huoneeseen, Statens Serum Institutin uudet luvut osoittavat.

– Lapset kerääntyvät kouluihin ja päiväkodeihin kokonaiselta alueelta, joten viruksella on hyvät olosuhteet levitä, kertoo kliinisen mikrobiologian professori Hans Jørn Kolmos Etelä-Tanskan yliopistosta.

Statens Serum Institutin luvut osoittavat, että koulutuksessa työskentelevät työntekijät olivat Tanskassa se ammattiryhmä, jolla oli 29.11.–5.12. viikolla eniten uusia tapauksia, 720 tartuntaa per. 100 000 työntekijää.

https://fagbladet3f.dk/artikel/laererne-udsaettes-voldsom-smitte

Vierailija
98/175 |
12.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Todellinen tuotantojätti, joka TV: stä nähtiin

Tää on median luomaama maan päällistä helevettii

Ja menossa vaan enemmän hektiseksi, koita ittees siinä ettii

Mä pysyn siinä uskossa, että tyhmyys ei tiivisty joukossa vaan johdossa!

Päästäkää mut täältä, säästäkää mut tältä

Tai kohta hau'attuna paskaan elävältä! "

Vierailija
99/175 |
12.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Idioottimainen ajatus estää mielivaltaisesti yhden kokonaisen toimialan toiminta.

Miksi ihmeessä pitäisi kouluttautua sote-alalle? Ihmiset tarvitsevat ruokaa ja ravintolapalveluita.

Vierailija
100/175 |
12.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on ollut flunssan jälkitautina molemminpuolinen keuhkokuume joka vei minut sairaalaan yli kahdeksi viikoksi ja lisäksi jouduin pyörätuoliin. Ja siihen päälle pitkä toipuminen kotona. Olin tuolloin vähän päälle 20v. Olen myös sairastanut koronan enkä joutunut sairaalaan, joskin edelleen kärsin väsymyksestä.

En halua olla itsekeskeinen mutta en myöskään ymmärrä tätä hirveää vouhotusta koronan ympärillä. Siskoni sairasti pahan syövän ja ehti päästä remissioon ennen koronaa ja nyt hänen koko nuoruutensa menee kotona istuen koska korona sitä ja korona tätä. Olen vain väsynyt tähän liioitteluun ja hysteriaan koronan ympärillä. Tunnen nyt n. 10 ihmistä ikähaarukassa 20-60v jotka ovat sairastaneet koronan ja YKSIKÄÄN ei ole joutunut sairaalaan tai saanut edes vakavia oireita. En kiellä etteikö joku saisi, mutta maailmanhistoria on täynnä toinen toistaan pahempia tauteja ja nyt koko maailma on sekaisin tämän viruksen takia. ARGH!

Eri:

Minullakin on syöpä ja kuulun siis riskiryhmään. Olen ottanut rokotteet lääkärin suosituksesta, olen etätöissä ja hoidan varotoimet niin hyvin kun osaan. En pidä tyylistäsi ilmoittaa, että sinua kyllästyttää toisen ihmisen varotoimet muka liioitteluna. Pitääkö tässä sinun turhautumisesta kantaa huolta, vai millä oikeudella leimaat hysteriaksi ja liioitteluksi. Et ole hoitovastuussa minusta ja valinnoistani, joten helppo sinun on huudella ja heiluttaa leimakirvestä toisen ihmisen terveysriskeistä. Tuskin edes tajuat miten loukkaavaa tekstisi on. Joten hakkaa nyt vain päätäsi seinään ja jatka karjumistasi, muu maailma ei edelleenkään pyri miellyttämään sinua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kolme