Leveä jalkaiset hoi !!
Nyt kuulkaas mirrit! Olis hirveen kiva jos te, jotka omistatte normaalin (eli kokoo 38) mutta leveän jalan.. MISTÄ LÖYDÄTTE VAPAA AJAN KENKIÄ ITSELLENNE? Itse on tullut kierrettyä suunnilleen joka putiikki minkä maa päällänsä kantaa (ei nyt ihan kuitenkaan mutta kuitenki) eikä kenkiä tahdo vaan löytyä tämän mallin jalalle! Sittenku leveyden puolesta kenkä mahtuu jalkaan eli ei hirveämmin purista tai kiristä, on kengän koko pompannut tyyliin 41 jne.. reinot tai saulit on syksyn ja kevään parhaat kengät, koko 38 istuu täydellisesti jalkaan :3 NYT kaikki verkkokaupat kehiin mistä voisi löytyä niitä ei niin siro kinttujen kenkiä!! Ja kyse siis löytää kengät noin parikymppiselle, ei lapselle eikä mummolle :)
Kommentit (25)
Mun jalkaan ovat sopineet Clarksit. Kahdet eri kengät heiltä nyt käytössä. Stockalta ostettu.
En löydäkään... Silloin harvoin, kun olen saattanut jotkut nätit kengät löytää, käytän ne loppuun asti. Esim. 3 vuotta sitten ostin ballerinat, jotka eivät puristaneet, eivätkä tuottaneet ihan niin paljon rakkuloita (todella herkästi saan) ja NYT, huoh, ne on pohjasta melkein puhki ja pitäisi ostaa uudet. Niin, mutta mistä taas löytäisin yhtä hyvät. Inhoan yli kaiken lähteä kaivamaan kenkäkauppoja ja pettymään yhä uudestaan, mutta kai se on pakko.
Ostan siis Tooodella harvoin kenkiä, kun ei näihin Aku Ankka jalkoihin vaan meinaa löytää mitään ja jos löytää, niin ne on niitä "mummokenkiä". Useimmiten laitan lenkkarit jalkaan, nekin hyvin muotoutuneet vuosien varrella, kun ne ovat helpoimmat. Meidän perheessä on aina vitsailtu mun surkeista jaloista, kun ei edes sandaalit/crocksit/varvastossut käy, kun tulee niitä rakkuloita heti vähän joka kohtaan. Voi, kun voisikin ilman kenkiä olla.
Sori, en nyt auttanut sua yhtään, mutta halusin jakaa tarinani, joten tiedät ettet ole ainoa :D
[quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 08:25"]Minulle Clarksit eivät todellakaan ole mahtuneet leveytensä puolesta. Nauhalliset/venykkeelliset kengät? Mene oikeaan kenkäkauppaan ja kysy myyjältä apua.
[/quote] oikeat kenkäkaupat on kierretty mutta aika holjasin tuloksin , eihän se myyjäkään pysty taikomaan kenkiä jotka tumtuu hyvälle jalassa jos ei sellaisia ole koko putiikissa!
Minulla on leveät lättäjalat, joten mitkään markettikengät eivät merkkilenkkareita lukuun ottamatta sovi. Tennarit, ohutpohjaiset tossut, ballerinat, crocsit tms. eivät yleensä mahdu jalkaan oikean kokoisina ja/tai tue ylipronatoivaa jalkaa riittävästi. Jalkoja alkaa särkeä kumipohjaisten kenkien/crocsien käytön jälkeen. Sievin ja Eccon kengät eivät minun jalkaani istu.
Jenny, Ara ja Janita vaimikäseoli ovat hyviä avokkaita ja juhlakenkiä.
Pomarit kävelykenkinä ok.
Aaltosen ja Ilveksen nilkkurit ok.
Gabor, Clarks ja muistaakseni Riekerikin sopivat.
Adidaksen lenkkarit ja Salomonin lenkkarit/talvikengät/vaelluskengät käyvät yleensä hyvin. Jotkut Niketkin ja Reebokitkin ovat ok.
Crocsit on olleet parhaat. Ei ole pelkästään muovisämpylöitä, vaan esim. syksyksi ostin hyvät korkeavartiset nauhakengät, jotka ovat todella kevyet ja minunkin räpyläni mahtuvat niihin. :) http://www.crocs.fi/crocs-womens-lopro-suede-hi-top-sneaker/12703,fi_FI,pd.html?adid=affiliate_FI&zanpid=2031325317104567296
Crocseilla on parikin eri leveyttä tarjolla, voi tilata ja kokeilla ja palauttaa jos ei sovi. Tässä leveystaulukko: http://www.crocs.fi/crocs-womens-adrina-III-flat/14936,fi_FI,pd.html?cid=22Z&cgid=women-footwear#start=25
Minulle Clarksit eivät todellakaan ole mahtuneet leveytensä puolesta. Nauhalliset/venykkeelliset kengät? Mene oikeaan kenkäkauppaan ja kysy myyjältä apua.
Olen ajatellut, että minulla on leveä jalka, mutta ei vissiin tarpeeksi leveä tähän keskusteluun :) mutta kerron nyt kuitenkin, käytän conversen ja vansin tennareita. Ja yksi yllättäjä on ollut h&m:n tennarit, nauhoilla tai ilman, kesätennarit siis.
Kesällä kroksit käy, nekin vähän isomman puoleiset. Talvella leveälestiset perustalvikengät. Juhlakenkien saanti työlästä, ainoastaan jotain mummomallia olevat matalat avokkaat.
Mulla lotsahti jalka raskausaikana. Ja jäi sellaiseksi. Tiukkaa teköp, mutta yritän etsiä sellaisia malleja, joissa se "nahka" on mahdollisimman pehmeää. Tarjoustalosta löysin äsken pehmeät matalat avokkaat. Conversen tennarit menee mulle, samoin Vans, kuten seiskalla. Se oli yhtä kauhua, kun muodissa oli se kolmion mallinen murhapiikki-malli. En löytänyt kengän kenkää.
Googleta semmoisen sivusto kuin Zappos.com. Sieltä Womens Wide Shoes
En löydä minäkään ja siksi jalkojani koristaa komeat vaivaisenluut. Haluan vieläpä reilusti korkoa kenkiini joten sopivia ei vaan löydy. Jalat kärsii mutta kärsikööt.
Halonen ja sieltä ara merkki :) äidilläni sama ongelma ja löysi sieltä todella hyvät kengät!
Edullisimmilla merkeillä on yleensä näitä kapean jalan kenkiä mallistossa, mutta jo vähän hintavammat merkit (Clarks, Gabor, Rieker jne.) löytyy laajempi mallisto eri tyyppisiä kenkiä. Eccolta löytyy joitakin malleja ja ulkoiluun ja urheiluun löytyy urheiluliikkeistä monenlaista mallia ja myyjät osaavat auttaa, ehdottomasti kannattaa kysyä heiltä! Netistä löydät helposti, kun haet "leveälestiset kengät".
Rieker on ehkä helpoin löytää kejuliikkeistäkin, ei niin siroja ja söpöjä, mutta on tilaa varpaillekin!
El Naturalista, Sievi, Jalas, Ecco, Adidas. Ei halpaa mutta minkäs voit.
Riekerilla leveän lestin malleja, vagabond.
[quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 10:04"]Sievishop
[/quote]
Tämä on paras.
Sitten Scekkers. Esim go walk. Ihanan tuntuiset
Noita tanttamallin (sievi, ecco jne) kenkiä on toki helpohko löytää, mutta naisellisia nättejä kenkiä ei juurikaan leveällä lestillä tehdä. Niissä olen tyytynyt ostamaan (pituuden puolesta) 2 kokoa liian isoja kenkiä, ja täytän kärjen esim. vaahtomuovilla jotta jalka ei liiku kengässä liikaa.
Paskinta tässä jalassa on se, että lenkkareita en ole vielä koskaan löytänyt sellaisia jotka ei sattuisi jalkaan. Niissä kun ei muotoilujen vuoksi voi liian pitkää ottaa (sivumuotoilut osuu väärille kohdille), ja liian kapeissa ei pysty edes kävelemään :(. Leveimmäksi mainitun Asicsenkin miesten kengät on liian kapeita. Niinpä hölkkääminen tai hypylliset liikuntatunnit on mulle mahdottomuus, kävellä pystyn jotenkuten täysin lattapohjaisilla kengillä jotka joustaa sivuista. Esim. ohutnahkaiset kävelykengät on joskus pidettävissä, kunhan nahka antaa sivuilta tarpeeksi periksi.
T. leveys koko 40, pituus 38.
www.newlook.com on ainakin valikoimaa leveällä lestillä. Ja siis nuorekasta. Ei nyt mitään laadun ilotulitusta, mutta itse olen ainakin ollut tyytyväinen hinta/laatusuhteeseen ja tavara tulee n. viikossa.
Sama täällä! Ja talvella talluskat, kesällä kroksit