Miten eroon lomaosakkeesta?
Ostettiin aikanaan Holiday Club lomaosake, jossa emme itse käy, mutta pisteitä voisimme hyödyntää ulkomaanmatkailuun.
Emme pitäneet systeemistä ja tuli kuitenkin kalliiksi ja hankalaksi.
Kun ostimme osakkeen, meille sanottiin, että hinnat nousee ja menevät helposti kaupaksi, vähintään omansa saa nopeasti pois.
Kun halusimme osakkeesta eroon, niin sepä ei näytä onnistuvankaan mitenkään helposti. Ensinnäkin pisteistä piti luopua, että osakkeen sain HC jälleenmyyntiin. Eli emme voi enää hyödyntää edes kotimaanmatkailuun näitä pisteitä. Toisekseen osake on ollut myynnissä jo kaksi vuotta, eikä mitään tapahdu. Ei mene kaupaksi.
Miten olette päässeet lomaosakkeesta eroon?
Itse maksoimme siitä n.20 000 euroa. En edes tiedä millä hinnalla nyt kauppaavat, mutta itse emme kuulemma saa hintaa määrätä, eikä ns. alennusta.
Kommentit (155)
Jos ostan ulosoton huutokaupasta parilla sadalla lomaosakkeen, voinko kirjoittaa Tinderiin, että minulla on oma mökki?
Tiedän joidenkin ostaneen noita lomaosakkeita tori.fi:sta tai vastaavista muutamalla satasella. Että saattaa niistä eroon päästä, jos tarpeeksi halvalla myy.
Omiaan ei todellakaan saa takaisin. Huijaustahan se niiden myynti esittelyissä on, ihan täysin.
HC huijatuksi tullut kirjoitti:
No niin, keskustelun myötä on mielipiteenne tullut selväksi; olemme tyhmiä ja lomaosakkeet ovat huijausta. Kiitos, tiesin tämän jo ennestään.
-Joten sinänsä en hyödy enempää samaa toistelevista viesteistä, että "järjetön systeemi, samalla rahalla matkustelisi muutenkin, itse en moiseen haksahtaisi...."Olisiko jollakin nyt neuvoja siihen alkuperäiseen kysymykseeni, että MITEN tästä JO OLEMASSAOLEVASTA osakkeesta PÄÄSEE EROON? Eli miten sen saa myytyä?
Kiitos, jos jollakulla on ihan oikeaa tietoa ja kerrot samalla laajemmin, että
minne laitoitte myyntiin, kauanko myyminen kesti, mikä oli pyyntihinta ja lopullinen myyntihinta ostohintaan nähden.
ap
Pistät myyntiin Toriin tms. tarpeeksi halvalla. Mun isä joskus ostelee näitä, kun maksavat tonnin tai pari. Varmaan on muitakin. Itsekin voisin harkita, kun hinta on tarpeeksi matala.
Vierailija kirjoitti:
No niin, keskustelun myötä on mielipiteenne tullut selväksi; olemme tyhmiä ja lomaosakkeet ovat huijausta. Kiitos, tiesin tämän jo ennestään.
-Joten sinänsä en hyödy enempää samaa toistelevista viesteistä, että "järjetön systeemi, samalla rahalla matkustelisi muutenkin, itse en moiseen haksahtaisi...."Olisiko jollakin nyt neuvoja siihen alkuperäiseen kysymykseeni, että MITEN tästä JO OLEMASSAOLEVASTA osakkeesta PÄÄSEE EROON? Eli miten sen saa myytyä?
minne laitoitte myyntiin, kauanko myyminen kesti, mikä oli pyyntihinta ja lopullinen myyntihinta ostohintaan nähden.
apPistät myyntiin Toriin tms. tarpeeksi halvalla. Mun isä joskus ostelee näitä, kun maksavat tonnin tai pari. Varmaan on muitakin. Itsekin voisin harkita, kun hinta on tarpeeksi matala.
Onko 500-600 tarpeeksi matala.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
apPistät myyntiin Toriin tms. tarpeeksi halvalla. Mun isä joskus ostelee näitä, kun maksavat tonnin tai pari. Varmaan on muitakin. Itsekin voisin harkita, kun hinta on tarpeeksi matala.
Onko 500-600 tarpeeksi matala.
Katsoin että tuolla hinnalla näitä olisi myynnissä. Lisäksi vuosittainen yhtiövastike n. 350€. Tuleeko noista muita kuluja? 350€, + tuo pieni ostohinta, viikon mökkilomasta on ihan ok hinta minusta.
Vierailija kirjoitti:
Näitä on myynnissä alle tonnilla nykyään.
Tuo on vähän samanlainen ansa, kuin vapaaehtoinen eläkesäästövakuutus, joka oli hitti 2000 luvun alussa. Eroon on/oli vaikea päästä. Enemmän harmia kuin hyötyä. Itse nuorena haksahdin tähän eläkesäästö huijaukseen. Eroon pääsin, kun yksi kolmesta ehdosta täyttyi. Takkiin tuli monta tonnia. Eli takaisin sain säästetyistä varoista vain 2/3 osaa. No, mutta pääsinpä eroon.
Jos tuosta lomaosakkeesta haluaa eroon, niin kannattaa luovuttaa ja antaa se ilmaiseksi pois. Taakka putoaa harteilta, vaikka rahaa menettääkin. Loppuu ainakin se juoksevien kulujen maksaminen.
Ei koskaan kannata laittaa rahojaan sellaiseen asiaan, josta et saa niitä tarvittaessa pois.
Vierailija kirjoitti:
Tuo on vähän samanlainen ansa, kuin vapaaehtoinen eläkesäästövakuutus, joka oli hitti 2000 luvun alussa. Eroon on/oli vaikea päästä. Enemmän harmia kuin hyötyä. Itse nuorena haksahdin tähän eläkesäästö huijaukseen. Eroon pääsin, kun yksi kolmesta ehdosta täyttyi. Takkiin tuli monta tonnia. Eli takaisin sain säästetyistä varoista vain 2/3 osaa. No, mutta pääsinpä eroon.
Jos tuosta lomaosakkeesta haluaa eroon, niin kannattaa luovuttaa ja antaa se ilmaiseksi pois. Taakka putoaa harteilta, vaikka rahaa menettääkin. Loppuu ainakin se juoksevien kulujen maksaminen.Ei koskaan kannata laittaa rahojaan sellaiseen asiaan, josta et saa niitä tarvittaessa pois.
Kai tuosta nyt tuon 500€ saa, jos siihen sen verran laittaa. Tuo vuosittainen yhtiövastikehan on ihan ok, jos itse ostohinta vaan ei ole paha.
Meillä on ollut Sallan osake myynnissä kohta 10v. Ei mene ,ei sitten millään. En tiedä yrittävätkökään edes myydä sitä.
Pari kertaa olemme olleet esittelytilaisuudessa. Vuosia sitten viereisessä pöydässä poksautettiin peräti samppanjapullo kauppojen merkiksi meille muille.
Ei tullut kauppoja kun emme ymmärtäneet tätä pistelaskua. Meidän olisi pitänyt ostaa joku vko 2 jostain pohjoisesta. Sitten olisimme vaihtamalla saada ns parempia viikkoja???
Parempi pysyä erossa ko systeemistä ja vaikka vuokrata mökki silloin tällöin.
Huijausta. Kiertäkää Holiday Club ja Intialainen omistaja kaukaa
Vastike voi toki aina nousta, jonkunhan ne remontit on maksettava. Miten ihmiset hairahtaa tähän,
Kirjoitampa tähän vastauksen, jota olisin itse tarvinnut jo vuosia sitten. Lomaosakkeesta voi päästä eroon purkamalla sopimus Holiday Clubin kanssa. Käytännössä allekirjoitat luovutuskirjan jonka jälkeen kaikki velvollisuudet ja oikeudet lomaosaketta kohtaan päättyvät. Meillä siis oli kyseessä kanariansaarilla aikoinaan ostettu lomaosake. Äitini ja isäni huijattiin tähän mukaan tuolloin ja luulivat todella ostaneensa sijoituksen, joka olisi helppo myydä eteenpäin ja vähintään omansa saisi pois myydessä. No karu todellisuus olikin sitten jotain ihan muuta. Mutta jos siis olet samassa tilanteessa ja haluat vain päästä eroon lomaosakkeesta, niin ainakin meillä se toimi näin:
Ensiksi otat yhteyttä RCI:n (mikäli kuulut tähän pisteytysjärjestelmään) ja ilmoitat, että haluat purkaa pisteesi ja lopettaa sopimuksen heidän kanssaan. He sanovat, että purkamisessa voi mennä aikaa jopa 12kk. Tämä varmastikin johtuu siitä, että he haluavat laskuttaa sinulta vielä viimeisen mahdollisen kerran tuon jäsenmaksunsa, mikä sinun tulee valitettavasti maksaa. Itse prosessi tuskin on heille mitenkään monimutkainen, mutta tämmöistä tämä asiointi näiden kanssa on. Mutta sen jälkeen olet vapaa tekemään viikkolomaosakkeellesi mitä haluat: myymään tai lahjoittamaan tai kuten meidän tapauksessa purkamaan sopimus. RCI:n kanssa asioiminen on kohtuu vaivatonta ja sen voi tehdä suomenkielellä.
Sen jälkeen ota yhteyttä Holiday Clubiin ja kerro halustasi päästä osakkeesta eroon. Meillä tämä tapahtui sähköpostitse, koska halusin kaiken viestinkäynnin kirjallisena. Tämä asiointi tapahtuu englanniksi ja vastauksia saa varautua odottamaan. Asiointi on todella nihkeää, mutta se kannattaa kestää mikäli haluaa eroon viikkolomaosakkeestaan. Kysy vaihtoehdoistasi, eli voiko sopimusta purkaa ja että haluat palauttaa osakkeesi Holiday Clubille. Tämä siis tarkoittaa sitä, että ilmaiseksi luovut osakkeestasi. Meillä ainakin oli tilanne jo siinä pisteessä, että emme halunneet enää jäädä vuosiksi odottelemaan, josko jostain vielä löytyisi ostaja. Koko tuon myyntiprosessin ajan maksat vastikkeita. Lisäksi jos ostaja jostain löytyisi, hc veloittaa yli 300€ pelkästään siitä, että heidän rekisteriin vaihdetaan uuden omistajan tiedot. Kannattaa selvittää tämä myyntiä harkitessasi. ( jatkuu seuraavassa viestissä)
Ainakaan Espanjassa näitä viikkoloma-osakkeita EI laillisesti saa tehdä elinikäiseksi, joten jos sopimuksessasi ei ole määritelty maksimi aikaa (mikä on muuten espanjan lain mukaan 50 vuotta), niin voi olla että koko sopimus on laiton ja se voitaisiin mitätöidä. En ole varma, mutta epäilen, että juuri tämän seikan vuoksi meidän sopimus oltiin valmiita purkamaan koska heillä on riski, että viemme asian oikeuteen ja koko sopimus mitätöitäisiin ja rahat palautettaisiin. Kallista hommaa Holiday Clubille ja näitä on Espanjassa ainakin tehty. Meillä ei ollut voimavarjoa enää tähän asiaan perehtyä ja todella halusimme vain eroon tästä koko huijari firmasta.
Hc lähettää dokumentin jolla osakkeesta luovutaan ja tämä allekirjoitetaan ja toimitetaan heille. Ja näin tästä pääsi eroon. Ei enää maksuja ei enään mitään asiointia heidän kanssaan.
Vielä oma suositukseni kaikille: Älkää ikinä missään tilanteessa ostako näitä. Ihan oikeasti sellaista laskukaavaa ei ole millä viikkolomaosakkeen saat kannattavaksi. Nykyään on paljon vaivattomampia tapoja matkustaa ja varata lomia upeista kohteista. Valinnanvaraa on loputtomiin. Siihen ei tarvita aikaan ja paikkaan sidottua elinikäistä kallista riesaa, joka kuoltuasi siirtyy perillisille halusivat sitä tai eivät. Pysykää näistä kaukana. Jos olet tähän huijaukseen erehtynyt, niin älä syytä itseäsi. Nämä ihmiset (?) tekevät sitä kusetustaan työkseen ja ovat siinä valitettavan taitavia. En voi ymmärtää miten tämä toiminta on edes laillista edelleen.
Sain itse kirjeen pankistani, jossa pankki yrittää kaupitella säästötiliä. Ihmettelen vaan, miten huonosti tai miten pihalla pankkini Nordea onkaan kun köyhälle työttömälle, jonka ainoat tulot ovat Kelan tukia pitää yrittää tuollaista kaupitella. Pankki tietää toki, mistä tilin rahat ovat peräisin kun sen olen pankkiin joutunut pakon edessä kertomaan. Tilini saldo ei ole koskaan 0 euroa, mutta hyvin vähän rahaa siellä kuitenkin, eikä tosiaan ole mitään säästötilille siirrettäväksi. Jännää sinällään, että silloin vuonna 1 ja 2 kun syistä A ja B itselläni oli enemmän rahaa samalla pankkitilillä, jotka siis kuluivat ihan elämiseen tuollaista ei yritetty kaupata.
Vierailija kirjoitti:
Katsopa vaikka huutokaupat.com- sivustoa. Aika edullisesti noita yritetään myydä. Jos olette maksaneet omasta sen 20 000 euroa niin epäilen vahvasti ettei tuota hintaa enää siitä saa
Huutokauppa.com; korkein tarjous 50 € :)
Yhden viikon "käyttöoikeudesta" saa maksaa 500-600 € vielä kk maksuja, eikä eroon pääse millään!!!
Kuka helvetin idiootti kuvittelee tänä päivänä saavansa loma-osakkeesta 20.000 euroo aika mikä nyt on ei vastaa lähellekään sitä aikaa kun osakkeista sai jotakin. Nyt on parasta pitää itse ja vaikka vuokrata sitä omaa viikkoa. Kun ei nyt saa asunto-osakkeistakaan kun muutaman kymppitonnin. Elääkö kyseinen kysyjä tässä maailmassa. Aikoinaan Loma-osake myyjät kusetti ostajia mennen tullen sanoisin et oma moka kun uskoo kaiken maailman markkina miehiä
Vuokraako joku näitä viikkojaan jossain? Siis jos ei ole mitään käyttöä ja maksu menee, niin voiko näitä ko. paikkakunnalle lomalle haluava saada noin suunnilleen omakustannushintaan? Mistä näitä löytäisi?
Meille kävi tämä sama. Myyntitilaisuus oli intensiivinen, pyörryttä, kiivastahtinen ja säälin sitä myyjää, jolla atooppisen ihon päältä valui hikinorot. Meillä oli pienet lapset ja en tajunnut huijausta. Kotiin päästyä alkoi kaduttaa. Mies onneksi jaksoi selvittää sen perumisen. Kauhea syyllitys tuli siitäkin HC:lta ja perumista varten piti ajaa toimistolle. Onneksi Vantaalla oli yksi. Se oli meitä lähin, asuttiin Helsingissä.
Onneksi tuo ei toteutunut. Myöhemmin meille iso taloudellinen menetys ja tuo osake kuluineen olisi syössyt meidät pohjalle.