Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muutan Jyväskylään, millane paikka?

Vierailija
11.01.2022 |

?

Kommentit (46)

Vierailija
41/46 |
12.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sieltä kotoisin ja muissakin kaupungeissa asunut.

-pieni

-keskusta on ahdas ja täynnä spurguja

-sisäänpäinlämpiävät pienet piirit

+vesistöt

+lenkkipolut

+yliopisto

Hyviä alueita, viitaniemi, mäki-matti, keljossa ja seppälässä palvelut lähellä. Huonoja alueita, pupuhuhta, keltinmäki, kangasvuori kuokkala. Noissa siis paljon päihdeongelmaisia ja häiriköiviä ulkomaalaisia.

Kuokkala on nykyään paljon mainettaan parempi paikka. Oli oikeastaan jo silloin kun itse vielä asuin Jyväskylässä. Siellä asuu paljon opiskelijoita. Keltinmäkikään ei enää käsittääkseni ole sellainen getto kuin joskus 15 vuotta sitten. Pupari ja Kangasvuori on sitten oikeasti vähän huonompia alueita, tosin Pupuhuhta on laaja alue, sielläkin asuu paljon perheitä... Pyrkisin silti itsekin muuttamaan jonnekin muualle kuin sinne. Ketjussa mainitut Lohikoski, Mäki-Matti, Viitaniemi ja Palokka ihan kivoja alueita, Palokkaan on tosin jo vähän matkaa.

Jyväskylässä on kokoisekseen kaupungiksi hyvä kulttuuritarjonta, paljon keikkoja ja monta harrastajateatteria kaupunginteatterin lisäksi. Itse kaipaan Jyväskylän mukavia kuppiloita! En ole löytänyt yhtä kivoja pubeja mistään muualta missä olen tähän mennessä asunut.

Vierailija
42/46 |
12.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missään en oo tavannut niin töykeitä ihmisiä kuin Jyväskylässä. Joudun opintojen takia asumaan täällä ja kaksi kertaa minulle on huudettu kun olen ajanut vahingossa pyörällä väärässä kohdassa. En voinut uutena tietää. Myös jyväskyläläiset opiskelukaverit on kuppikuntia tekeviä ja huono käytöstapaisia. Eivät osaa edes tervehtiä, jos et ole heidän kaverinsa. Itse tervehdin kaikkia. Asun jo toistamiseen pakon sanelemana täällä ja lähden heti pois kun valmistun vuoden päästä. Keskustassa ei ole mitään myöskään.

Tää on hassua, kun itse olen muuttanut Jyväskylästä Turkuun, ja täällä kaikki (siis turkulaiset itse) on sitä mieltä, että turkulaiset ovat kauhean sisäänpäinkääntyneitä ja jäyhiä ja on vaikea päästä piireihin. Monet paikalliset kaverit, jotka ovat viettäneet aikaa Jyväskylässä taas ovat ihmetelleet, miten siellä on niin lämminhenkistä porukkaa ja saatetaan jopa puhua tuntemattomille vaikka ihan vaan kadulla tai baarissa, joka täällä olisi ennenkuulumatonta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/46 |
12.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jyväskylä on hyvä paikka. Ihmiset ovat aina iloisia.

Vierailija
44/46 |
12.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missään en oo tavannut niin töykeitä ihmisiä kuin Jyväskylässä. Joudun opintojen takia asumaan täällä ja kaksi kertaa minulle on huudettu kun olen ajanut vahingossa pyörällä väärässä kohdassa. En voinut uutena tietää. Myös jyväskyläläiset opiskelukaverit on kuppikuntia tekeviä ja huono käytöstapaisia. Eivät osaa edes tervehtiä, jos et ole heidän kaverinsa. Itse tervehdin kaikkia. Asun jo toistamiseen pakon sanelemana täällä ja lähden heti pois kun valmistun vuoden päästä. Keskustassa ei ole mitään myöskään.

Laki määrittää sen, missä saa ajella. Opettele liikennesäännöt.

Vierailija
45/46 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on uusi sairaala.

Keskustassa on ihan ok.

Kauppakeskuskuksia on Seppälästä, palokassa ja keljossa.

Lapsiperheiden ehdoton suosikki näyttää nykyään alueena olevan Palokka.

Opiskelu mahdollisuudet ovat hyvät.

Päiväkoti paikkoja on saatavalla helposti.

Varsinkin hoitoalan töitä on tarjolla todella paljon.

Vierailija
46/46 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä on uusi sairaala.

Keskustassa on ihan ok.

Kauppakeskuskuksia on Seppälästä, palokassa ja keljossa.

Lapsiperheiden ehdoton suosikki näyttää nykyään alueena olevan Palokka.

Opiskelu mahdollisuudet ovat hyvät.

Päiväkoti paikkoja on saatavalla helposti.

Varsinkin hoitoalan töitä on tarjolla todella paljon.

Kouljmahdollisuuksista huolimatta täällä ei osata lainkaan yhdyssanoja - kuten huomamme yllä. Siitä voi päätellä tason.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kuusi