Muutan Jyväskylään, millane paikka?
Kommentit (46)
Sopivan kokoinen, sopivasti kaikkea. Keskustassa helppo shoppailla, koska kaupat lähekkäin. Ainut miinus ovat keskustan pultsarit ja feissarit kesäisin. Mutta paljon hyvää on ♥
Vierailija kirjoitti:
Sopivan kokoinen, sopivasti kaikkea. Keskustassa helppo shoppailla, koska kaupat lähekkäin. Ainut miinus ovat keskustan pultsarit ja feissarit kesäisin. Mutta paljon hyvää on ♥
Paitsi ettei keskustassa ole kuin muutama kuppainen kauppa jossa ”shoppailla”🤷🏻♀️ Sokkarikin kutistui mitättömäksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itselläni ei mitään positiivista sanottavaa kyllä Jyväskylästä. Kaunis luonto mutta niin on jokaisessa Suomalaisessa kaupungissa ja "kaupungissa". 1.5v riitti, ei enää ikinä takaisin.
On ihan itsestä kiinni viihtyykö omissa nahoissaan ja siten asuinpaikassaan. Olen asunut ja viihtynyt Forssassa, Kajaanissa, Kemissä ja Kouvolassa ja mistään muista paikkakunnista en ole kuullut niin paljon negatiivista esim. tällä palstalla.
Oliko kalliita vuokria? jos haluaa asuaa halvalla niin mihin näistä kannattaisi muuttaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itseään täynnä olevien hipstereiden egonhierontakerho koko kaupunki, jos minulta kysytään. Viisi vuotta riitti sitä omahyväisyytä.
Missä tällaisia liikkuu, kerro ihmeessä 😅
Joka paikassa, minne pääsee pyörällä.
Aa - tarkoitat polkupyöräileviä runosetämiehiä?
Positiivia ihmisiä ketju täynnä, ihanaa!
Vierailija kirjoitti:
Paska on paskaa vaikka sitä suklaalla maustaisi. Kannattaa muuttaa johonkin muualle jos haluaa teeskentelyä ja perseennuolentaa. Vaasaan?
Vierailija kirjoitti:
Tekee vain hyvää tietää kaikista asioista nurjatkin puolet. Voi sitten itse punnita, että haittaako se omaa elämää niin paljon, että pitää suunnitelmia muuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tekee vain hyvää tietää kaikista asioista nurjatkin puolet. Voi sitten itse punnita, että haittaako se omaa elämää niin paljon, että pitää suunnitelmia muuttaa.
Täydellisen ihanaa kaupunkia tai kylää ei ole olemassakaan. Joka paikassa on omat haittansa, niiden vastapainoksi on sitten oltava enemmän positiivisia asioita että viihtyy asujana.
Jyväskylä on hyvin laaja alue, Korpilahti ja Palokka ja Säynätsalo esim. ovat myös kaupunginosia vaikka niistä on pitkältikin matkaa "isolle kirkolle" Jkl:n keskustaan.
Jos muutat vuokralle niin katsasta ainakin nämä vaihtoehdot: Mäki-Matti, Lohikoski, Viitaniemi, Lutakko, Tourula, Ainolanranta, Halssila, Savela. Sen verran kandee katsoa asuinpaikkaa valitessa ettei ole liian pitkä matka ruokakaupoille. Ydinkeskustassa on nykyään Lidl sekä pari muuta ihan ok ruokakauppaa (Mestarin herkku, S-market).
Vierailija kirjoitti:
Vaikka itse asunkin jkl:,ssä, pettymys on jos suuremmasta kaupunkista tulet tänne.
No se varmaan ihan riippuu siitä, millaisessa paikassa haluaa asua. Muutenhan ihmisten pitäisi muuttaa aina vain suurempiin kaupunkeihin, ja Suomi olisi pian tyhjä, kun ei täällä ole ainuttakaan suurkaupunkia johon muuttaa.
Muutenkin ketju tuttuun tapaan täynnä toinen toistaan älyvapaampia vastauksia.
Ei tänne tarvita lisää kelaloisia. Pysy poissa.
Sieltä kotoisin ja muissakin kaupungeissa asunut.
-pieni
-keskusta on ahdas ja täynnä spurguja
-sisäänpäinlämpiävät pienet piirit
+vesistöt
+lenkkipolut
+yliopisto
Hyviä alueita, viitaniemi, mäki-matti, keljossa ja seppälässä palvelut lähellä. Huonoja alueita, pupuhuhta, keltinmäki, kangasvuori kuokkala. Noissa siis paljon päihdeongelmaisia ja häiriköiviä ulkomaalaisia.
Jyskälässä ei asu heteroja lainkaan, varaa liukkaria mukaan
FWIW, Jyskälästä näyttää tulevan ulkomailla menestyjiä ihan solkenaan, mm. Ismo Leikola ja Lauri Markkanen! Mutta siellä taitaa olla myös aika neuroottista jengiä...
Missään en oo tavannut niin töykeitä ihmisiä kuin Jyväskylässä. Joudun opintojen takia asumaan täällä ja kaksi kertaa minulle on huudettu kun olen ajanut vahingossa pyörällä väärässä kohdassa. En voinut uutena tietää. Myös jyväskyläläiset opiskelukaverit on kuppikuntia tekeviä ja huono käytöstapaisia. Eivät osaa edes tervehtiä, jos et ole heidän kaverinsa. Itse tervehdin kaikkia. Asun jo toistamiseen pakon sanelemana täällä ja lähden heti pois kun valmistun vuoden päästä. Keskustassa ei ole mitään myöskään.
Kuokkala ei ole kokonaisuudessaan huonoa aluetta, ulkkariongelma koskee lähinnä ostarin lähistöllä olevia vuokrataloja ja osin Suuruspäätä. Kekkola, Yrttisuo, Kuokkalanpelto ja Tikanranta ovat ihan eri planeetalta asuinympäristönä. Samoin Ristikivi ja Nenäinniemi jotka nekin ovat periaatteessa Kuokkalaa vaikka ovatkin itsenäisiä lähiöitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itseään täynnä olevien hipstereiden egonhierontakerho koko kaupunki, jos minulta kysytään. Viisi vuotta riitti sitä omahyväisyytä.
Missä tällaisia liikkuu, kerro ihmeessä 😅
Joka paikassa, minne pääsee pyörällä.[/quote
Eli ei missään.
Vierailija kirjoitti:
Missään en oo tavannut niin töykeitä ihmisiä kuin Jyväskylässä. Joudun opintojen takia asumaan täällä ja kaksi kertaa minulle on huudettu kun olen ajanut vahingossa pyörällä väärässä kohdassa. En voinut uutena tietää. Myös jyväskyläläiset opiskelukaverit on kuppikuntia tekeviä ja huono käytöstapaisia. Eivät osaa edes tervehtiä, jos et ole heidän kaverinsa. Itse tervehdin kaikkia. Asun jo toistamiseen pakon sanelemana täällä ja lähden heti pois kun valmistun vuoden päästä. Keskustassa ei ole mitään myöskään.
Missä oikein opiskelet, amiksessako? Olen ollut sekä Jamkissa että JY:ssä opiskelijana enkä tunnista lainkaan kertomustasi töykeistä ja kuppikuntaisista jyväskyläläiskurssikavereista. Ihan mukavia ja avoimia ihmisiä olleet kaikki tähän mennessä.
Olen asunut pitkään Pohjois-Karjalassa ja olen Jyväskylästä kotoisin. Muuttaisin takaisin, jos elämäntilanne olisi erilainen, kaunis, mäkinen kaupunki, jossa paljon vesistöjä. Eivät ihmiset ole niin sisäänpäin lämpiäviä kuin jossain länsirannikolla.
Tiedätkö, että valovuosi on matka (ei aika) jonka valo kulkee vuodessa.