Näettekö unia jossa olette kuolleiden läheisienne kanssa ja sitten kysyt "ai vieläkö sä elät?"?
?
Kommentit (14)
Tuo on ilahtuneen turkulaisen repliikki, kun hän näkee vanhan tuttunsa: "Ai vieläks sääki elät!!?" Muualla se sanotaan: "Hauska tavata pitkästä aikaa!"
Äiti on välillä unissa. Isä oli kateissa unessa monta viikkoa ja sitten yhtäkkiä tuli lapsuudenkotiin kuin mitään ei olisi ikinä tapahtunut. Näissä on aina mukana se toteamus, et äiti tai isä ei olekaan kuollut. Molemmat on kuolleet.
Äidin kuoleman jälkeen näin usein unia, joissa mm. näytin hänelle albumista hänen hautajaiskuviaan ja kerroin kuinka kaunis tilaisuus hänelle järjestettiin.
Joskus, jossain vaiheessa unta tai herätessä muistan henkilön olevan kuollut. Näen myös joskus unia kuolleista koirista ja kissoistani. Ei noissa unissa mulla muuta ole kuin normaali elämää jos kaikki vielä eläisivät.
En niissä mitään mystistä ole. Eivät ihmiset tai eläimet jotka ovat olleet osa elämääsi. Muisto katoa mielestäsi.
Näen joskus unia yhdestä kaverista, joka menehtyi parikymppisenä. Yleensä raivoan niissä hänelle, että missä hän on piileskellyt kaikki vuodet ja miksei ole ilmoittanut läheisilleen olevansa sittenkin elossa. Sitten tajuan, että näenkin vain unta, ja herään.
Näen joskus unia kuolleesta isästäni, menen sen asuntoon ja ihmettelen että miten se onkin elossa vielä. Isän kuolema ei itselleni tuntunut oikein miltään, koska ei oltu koskaan oltu läheisiä, ja viimeiseen kahteen vuoteen nähtiin vain kerran nopeasti kaupungilla, mutta silti joskus näen unia.
Mun mummo on elossa, mut näen joskus unia, joissa hän on kuollut, ja jotenkin ihmeellisesti ”herännyt kuolleista”. Hän leijuu vähän maanpinnan yläpuolella ja näyttää jotenkin utuiselta. Oon aina ihan hiilenä ja huudan hänelle, että ”Sunhan piti olla kuollu!!! Mitä sä siinä teet??”.
En mitenkään vihaa mummoani, hän on ihana ihminen. Joten en oikein ymmärrä noita unia.
En näe unia kuolleista läheisistäni, vaikka joskus olisin toivonut näkeväni.
Vierailija kirjoitti:
Tuo on ilahtuneen turkulaisen repliikki, kun hän näkee vanhan tuttunsa: "Ai vieläks sääki elät!!?" Muualla se sanotaan: "Hauska tavata pitkästä aikaa!"
Muahahahahah repesin. Täytyykin alkaa viljelee tota kavereiden kanssa jos ei olla tosi pitkään aikaan nähty. Ehkä tosin kun nähdään pitäs sanoo.. "toteanpa turkulaisittain että vieläks sääkin elät?"
Näen usein unta Mummosta ja Papasta. Toinen on elossa vielä. He elelevät unessa kuin aikaisemminkin ja jossain vaiheessa tajuan, että olen unessa, mutta uni jatkuu silti ja minä nautiskelen hyvästä seurasta.
Olohuoneessa paistaa aurinko raukeasti, pappa istuu tuolissaan, mummo käristää ruokaa ja paistaa pullaa, pappa kuuntelee kirkon menoja radiosta. Silitän hitaasti kissaa, joka on myös oikeassa elämässä kuollut. Matto on sama, papan veistämä kello. Aurinko ulkona, vesipisarat tippuu jääpuikoista. Ajattelen, että olen unessa, mutta silti saan jatkaa ja se on ihanaa. Rakas pappa, käyn silittämässä häntä ja hän hymyilee.
Olen nähnyt unta missä olen kuollut ja näen "aaveena" kun muut juhlii kuolemaani.
Vierailija kirjoitti:
En näe unia kuolleista läheisistäni, vaikka joskus olisin toivonut näkeväni.
Minä taas näen unia kuolleista, mutta unessa en koskaan muista, että he ovat kuolleita.
Näen välillä unta kuolleesta mummistani (kuoli 15 vuotta sitten). Hän tulee varoittamaan minua.