Miksi menkat sattuu niin paljon?
Ajatus ei kulje enkä voi tehdä mitään fyysistäkään. Kiemurtelen sohvalla ja vedän särkylääkkeitä.
Kommentit (53)
[quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 18:40"]
[quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 18:08"]
[quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 16:49"]
[quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 16:37"]
[quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 16:34"]
[quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 16:28"]
Suosittelen käyntiä gynekologilla. Sinulla saattaa olla endometrioosi.
[/quote]
Vaan ei välttämättä ole. Itse kärsin todella kovista kivuista. Syön niihin e-pillereitä, panacodia 6 tablettia ja buranaa 3200 mg. Silti on kipuja. En pysty menkkojen aikana tekemään yhtään mitään. Ja tutkittu on, monen gynen toimesta.
[/quote]
Ei voi olla totta! Hirveä määrä särkylääkettä. Tuo ei sitten ole enää turvallista.
[/quote]
On totta. Ja on turvallista, koska mitään lääkettä en syö yli rajojen. Buranassa maksimiannos on juurikin tuo 3200 mg ja panacodissa 6 tablettia. Ja koska vaikuttavat eri tavalla, ei niillä ole yhteisvaikutusta. Lääkärin määräyksellä syön.
[/quote]
Itse en uskaltais tuollaista määrää ottaa. Ei siis mikään ihme että sadat ihmiset kuolee vuosittain särkylääkkeisiin
[/quote]
Mun on pakko ottaa. Jos en ota, pitää lähteä päivystykseen kun kivut lyö yli. Ja tuo on edelleenkin ihan ok määrä, pysyy maksimirajoissa.
[/quote]
Normaalikuntoiselle kyllä. Mutta mistä sinä tiedät sisäelimesi kunnon?
Tuollaiset annokset ovat liikaa monille joilla jotain tiedostamatonta vikaa ja siksi aiheuttavat kuolemantapauksia.
Itselläni auttaa ipubrofeiinia sisältävät särkylääkkeet (ibumax, ibutabs). Myös kuuman vesipullon pitämien alavatsalla helpottaa hieman kovia kramppeja.
[quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 18:13"]
Panacod itsessäänkin on kauheeta myrkkyä
[/quote]
Ei ole. Se on keskivahva kipulääke. Ei siis edes kuulu vahvimpien joukkoon.
[quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 18:44"]
[quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 18:40"]
[quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 18:08"]
[quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 16:49"]
[quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 16:37"]
[quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 16:34"]
[quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 16:28"]
Suosittelen käyntiä gynekologilla. Sinulla saattaa olla endometrioosi.
[/quote]
Vaan ei välttämättä ole. Itse kärsin todella kovista kivuista. Syön niihin e-pillereitä, panacodia 6 tablettia ja buranaa 3200 mg. Silti on kipuja. En pysty menkkojen aikana tekemään yhtään mitään. Ja tutkittu on, monen gynen toimesta.
[/quote]
Ei voi olla totta! Hirveä määrä särkylääkettä. Tuo ei sitten ole enää turvallista.
[/quote]
On totta. Ja on turvallista, koska mitään lääkettä en syö yli rajojen. Buranassa maksimiannos on juurikin tuo 3200 mg ja panacodissa 6 tablettia. Ja koska vaikuttavat eri tavalla, ei niillä ole yhteisvaikutusta. Lääkärin määräyksellä syön.
[/quote]
Itse en uskaltais tuollaista määrää ottaa. Ei siis mikään ihme että sadat ihmiset kuolee vuosittain särkylääkkeisiin
[/quote]
Mun on pakko ottaa. Jos en ota, pitää lähteä päivystykseen kun kivut lyö yli. Ja tuo on edelleenkin ihan ok määrä, pysyy maksimirajoissa.
[/quote]
Normaalikuntoiselle kyllä. Mutta mistä sinä tiedät sisäelimesi kunnon?
Tuollaiset annokset ovat liikaa monille joilla jotain tiedostamatonta vikaa ja siksi aiheuttavat kuolemantapauksia.
[/quote]
Huoh. Mun on kuitenkin pakko tuo annos ottaa, koska mikään muu ei auta. Jos en ota, joudun päivystykseen. Tajuatko? Joka kuukausi ambulanssilla sairaalaan. Joskus on vain pakko valita pienempi paha.
[quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 18:47"]
[/quote]
[/quote]
Aiheuttaa se monille riippuvuutta. Mutta on se täysin totta mitä väität. Ei sitä voida vertailla morfiniin.
[quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 18:50"]
[/quote]
[/quote]
Aiheuttaa se monille riippuvuutta. Mutta on se täysin totta mitä väität. Ei sitä voida vertailla morfiniin.
[/quote]
No ei todellakaan aiheuta riippuvuutta jos käyttää vain kuukautisten aikana. HALOO taas.
[quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 18:56"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
No ei todellakaan aiheuta riippuvuutta jos käyttää vain kuukautisten aikana. HALOO taas.
[/quote]
Sitä ei voida tietää kuinka pitkäkestoiset kuukautiset kelläkin on sekä syödäänkö kuukautisia edeltävää aikaa niitä jo. Äkkiä siinä voi parikin viikkoa vierähtää innokkaimmille.
[quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 19:02"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Sitä ei voida tietää kuinka pitkäkestoiset kuukautiset kelläkin on sekä syödäänkö kuukautisia edeltävää aikaa niitä jo. Äkkiä siinä voi parikin viikkoa vierähtää innokkaimmille.
[/quote]
Pari viikkoa ei aiheuta riippuvuutta :) Voivoi teitä mammoja :)
[quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 19:10"]
[quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 19:02"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Pari viikkoa ei aiheuta riippuvuutta :) Voivoi teitä mammoja :)
[/quote]
Kelle aiheuttaa kelle ei.
Pitää kuitenkin ottaa huomioon, että kuukautiset on joka kuukausi ja jos jokaista kuukautta kohden syö parikin viikkoa panacodia niin voipi olla että pää särkee siinä välissä ja voi joutua ottamaan särkylääkettä siihen vaivaan ja kun panacodiin tottuu muut lääkkeet ei enää vaikuta ja tämän takia panacodilla jatketaan.
Moi tää tulee myöhässä mutta, kuta joku muukin sanoi niin, minäkin syön silloin kun on todella kovat kivut ihan todella paljon, noin 8 miten asia ja 12 panadoleja päivässä. Mä en muista myöskään kuka se oli joka sano et liika särkylääkkeiden syöminen, ei oo hyväksi ihmiselle. Niin kannattais ajatella sitäkin että ei sille voi mitään, siis silloin kun sun on pakko ottaa, niin se on pakko. Mutta kun toiset eivät oikein ymmärrä sitä, keitä olettekin sitten.
Nää ny kuullostaa ihan sairaalta, mutta joka ikinen sana mitä nytkö sanon ,on totta että en edes valehtele.
Mut eiks yleensä sanota, tai sinne päin että kerrasta paranee, ei tyhmät mitään opi. Näin mää ainakin oon kuullu.
Meido!
12vee noin 2-viikon päästä 13wee
Mä katoin äsken yhtä niin joku sanoo et joku helpottaa ainakin hänen kohdallaan ja toinen sanoo et ei satu yhtään nimi onnea vaan teille sitten sinne.
[quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 18:23"]
No, jokainen valitsee itse
Jos kerta sadat ihmiset kuolee särkylääkkeisiin niin tässä on vastaus miksi sellaista tapahtuu
Ei pidä muita syyttää jos itse napsii noin holtittomasti niitä
[/quote]
En napsi holtittomasti vaan lääkärin ohjeen mukaan pysyen maksimirajojen sisällä. Täysin turvallista. Vai luuletko että ne maksimirajat on laitettu huvikseen sinne pakkausselostukseen?