Miksi menkat sattuu niin paljon?
Ajatus ei kulje enkä voi tehdä mitään fyysistäkään. Kiemurtelen sohvalla ja vedän särkylääkkeitä.
Kommentit (53)
[quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 16:37"]
[quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 16:34"]
[quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 16:28"]
Suosittelen käyntiä gynekologilla. Sinulla saattaa olla endometrioosi.
[/quote]
Vaan ei välttämättä ole. Itse kärsin todella kovista kivuista. Syön niihin e-pillereitä, panacodia 6 tablettia ja buranaa 3200 mg. Silti on kipuja. En pysty menkkojen aikana tekemään yhtään mitään. Ja tutkittu on, monen gynen toimesta.
[/quote]
Ei voi olla totta! Hirveä määrä särkylääkettä. Tuo ei sitten ole enää turvallista.
[/quote]
On totta. Ja on turvallista, koska mitään lääkettä en syö yli rajojen. Buranassa maksimiannos on juurikin tuo 3200 mg ja panacodissa 6 tablettia. Ja koska vaikuttavat eri tavalla, ei niillä ole yhteisvaikutusta. Lääkärin määräyksellä syön.
Luonto rankaisee kamalilla tuskilla, kun taas kerran jätit käyttämättä mahdollisuutesi lisääntyä. Itsestä ainakin tuntuu välillä tältä, että epäreilusti lyödään lyötyä (biologinen kello tikittää, mutta miestä ei löydy, ja sit päälle vielä menkkojen aikaan joka paikkaan sattuu ja olo on läpikotaisin kurja).
[quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 16:41"]
Mulla auttaa lenkkeily
[/quote]
Niin mullakin ja säännöllinen liikunta muutenkin.
Kuukautiskivut johtuu kohdun kramppaamisesta, kun lihas tekee koko ajan töitä ja menee "maitohapoille". Lihas tekee töitä, jotta pääsisi eroon siitä limakalvokerroksesta.
[/quote]
Vaan ei välttämättä ole. Itse kärsin todella kovista kivuista. Syön niihin e-pillereitä, panacodia 6 tablettia ja buranaa 3200 mg. Silti on kipuja. En pysty menkkojen aikana tekemään yhtään mitään. Ja tutkittu on, monen gynen toimesta.
[/quote]
Ei voi olla totta! Hirveä määrä särkylääkettä. Tuo ei sitten ole enää turvallista.
[/quote]
Miten niin ei ole? Panacodia voi todellakin syödä päivässä kuusi kappaletta ja Buranaakin jopa ilman lääkärin ohjetta 2400mg. Jos erikseen määrää, voi annoksia siitäkin nostaa.
Litalgin muuten auttaa sileiden lihasten kipuun, sellainen on kohtukin. ap, oletko sitä koskaan saanut?
ohis, sh
[quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 17:20"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Miten niin ei ole? Panacodia voi todellakin syödä päivässä kuusi kappaletta ja Buranaakin jopa ilman lääkärin ohjetta 2400mg. Jos erikseen määrää, voi annoksia siitäkin nostaa.
Litalgin muuten auttaa sileiden lihasten kipuun, sellainen on kohtukin. ap, oletko sitä koskaan saanut?
ohis, sh
[/quote]
Näinhän se on. Kaikilla ei vain ole kokemusta niin kovista kivuista, joillekin jo burana 400 on todella iso annos :D
Jokaisella meistä on myös erilainen kipukynnys.
[quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 16:49"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
On totta. Ja on turvallista, koska mitään lääkettä en syö yli rajojen. Buranassa maksimiannos on juurikin tuo 3200 mg ja panacodissa 6 tablettia. Ja koska vaikuttavat eri tavalla, ei niillä ole yhteisvaikutusta. Lääkärin määräyksellä syön.
[/quote]
Itse en uskaltais tuollaista määrää ottaa. Ei siis mikään ihme että sadat ihmiset kuolee vuosittain särkylääkkeisiin
Panacod itsessäänkin on kauheeta myrkkyä
Kertokaapas miksi minun rankat kivut loppuivat kuin seinään kun sain lapsen?
Sitä ennen olin kykenemätön tekemään ekoina päivinä mitään mutta nyt ei tunnu missään.
Tiedättehän sen, että akupunktiolla saa kuukautiskivut pois. Myös vaihdevuosivaivoihin äärettömän hyvä
[quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 18:13"]
Panacod itsessäänkin on kauheeta myrkkyä
[/quote]
Ei vaan se on särkylääke, joka sisältää parasetamolia ja kodeiinia.
aaaa. Meillä on taas luomuiltamat. On kirppariasiaa, on rokotevastaisuutta ja lääkevastaisuutta. Voi pyhä pesupähkinä.
[quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 18:08"]
[/quote]
Itse en uskaltais tuollaista määrää ottaa. Ei siis mikään ihme että sadat ihmiset kuolee vuosittain särkylääkkeisiin
[/quote]
Oleppa onnellinen ettei sun oo tarvinnu ottaa.
No, jokainen valitsee itse
Jos kerta sadat ihmiset kuolee särkylääkkeisiin niin tässä on vastaus miksi sellaista tapahtuu
Ei pidä muita syyttää jos itse napsii noin holtittomasti niitä
[quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 18:23"]
No, jokainen valitsee itse
Jos kerta sadat ihmiset kuolee särkylääkkeisiin niin tässä on vastaus miksi sellaista tapahtuu
Ei pidä muita syyttää jos itse napsii noin holtittomasti niitä
[/quote]
Kuka niitä on holtittomasti napsinut ja syytellyt muita jostakin?
[quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 18:20"]
[/quote]
[/quote]
Oleppa onnellinen ettei sun oo tarvinnu ottaa.
[/quote]
On mullekin määrätty lyrica nimistä myrkkyä kovaan särkyyn mutta onneksi googlasin ensin mitä aineestä kirjoitetaan ja lyrica jäi sinne apteekkiin. Ei olis ollut mun juttu. Akupunktiolla lähti selkäsäryt.
Oletko raskaana?
[/quote]
Tässäpä gynekologin ainesta selvästi
[quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 16:49"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Mun on pakko ottaa. Jos en ota, pitää lähteä päivystykseen kun kivut lyö yli. Ja tuo on edelleenkin ihan ok määrä, pysyy maksimirajoissa.
Sun täytyy ajatella positiivisesti vähän niin kuin mies.
– Naisilla on enemmän kivunhallintaa heikentävää katastrofointiajattelua, miehillä kivunhallintaa tukevaa pärjäämisajattelua.