Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä pitkään kestänyt ponnistusvaihe synnytyksessä kertoo?

Vierailija
11.01.2022 |

Vai kertooko mitään? Ihan mielenkiinnosta vain kun kaverini vastikään synnytti ja sanoi ponnistusvaiheen kestävän tunnin, onko se mielestänne kauan? Olen itse lapseton niin ei kokemusta synnyttämisestä.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla että lantionpohjan lihakset on liian tiukat eikä niitä osaa rentouttaa supistusten välissä. Näin minulle kerrottiin omasta tunnin ponnistusvaiheestani. Kätilö ja fyssari siis.

Vierailija
2/14 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mulla se kertoi vaan siitä että olin TODELLA väsynyt enkä jaksanut kunnolla ponnistaa. Mutta sain kuin sainkin ponnistettua lopulta 1h 14min jälkeen ja lapsi syntyi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei mistään.

Vierailija
4/14 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoinen oli kai jotenkin jumissa synnytyskanavassa. Sitä ponnistelin tunnin pintaan, kunnes imukupilla avustettiin. Sanoivat, että pään asento saattoi olla hieman virheellinen.

Vierailija
5/14 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun vauva jäi jotenkin otsasta kiinni häpyluuhun. Se, että sai siirtä irti, kesti tunnin.

Vierailija
6/14 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisko olla heikot lantiopohja lihakset.

Vierailija
7/14 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vaan JÄTTIPÄINEN KERSA.

Vierailija
8/14 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei pidä paikkaansa, lapsen päänympärys on yleensä 35-37cm ja mun tyttärellä oli 35cm ja silti häntä ponnistin 49minuuttia.

Vierailija
9/14 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Supistukset voi olla heikot. Mulla epiduraalin jälkeen supistukset heikkenivät ja oli vaikeutta ponnistaa

Vierailija
10/14 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoista ponnistin tunnin. En osannut vielä suunnata ponnistusta kovin hyvin ja ennenkaikkea esikoisella oli käsi nyrkissä leuan alla.

Seuraavat kaksi vauvaa ponnistin aina muutamassa minuutissa.

Vierailija
11/14 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisko olla heikot lantiopohja lihakset.

Tämäkään ei pidä paikkaansa. Minulla esikoisen ponnistus kesti tunnin, ja kaksi vuotta myöhemmin samankokoinen vauva (3500 gr) pullahti ulos kolmannella ponnistuksella.

Vierailija
12/14 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäisessä synnytyksessä on ihan normaalia jos ponnistusvaihe kestää tunnin. Tulee kait vähemmän repeämiäkin, kun vauva ei tule syöksymällä ulos.

Vierailija
13/14 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei pidä paikkaansa, lapsen päänympärys on yleensä 35-37cm ja mun tyttärellä oli 35cm ja silti häntä ponnistin 49minuuttia.

Olen kuullut pari kauhujuttua isopäisistä vauvoista. Olinhan se mailmanennätysvauva mitä 8 kg painoinen. Herra jumala mikä jättiläinen. Oma lapsi oli syntyessään 3,5 kg. 

Vierailija
14/14 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

virhetarjanto, ei osata ponnistaa oikean suuntaan. voimat vähissä tässä muutama mahd. syy

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kuusi