Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka vaarallista? Bmi 14.78

Vierailija
06.05.2015 |

171/43.2

Kuinka vaarallista? Aikuisen (juuri 18) tytön lukemat löytyivät huoneensa pöydältä. Syömishäiriö on, kirjasi juuri itsensä ulos sairaalasta. On kuulemma motivoitunut, paremmin on syönyt muttei kuitenkaan normaaleja määriä.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
06.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äärimmäisen vaarallista. Miten pystyi kirjata itsensä tuossa tilanteessa ulos sairaalasta? Tuohan on hengenvaarallinen paino

Vierailija
2/16 |
06.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oijoi, olisinpa samoissa mitoissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
06.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 13:10"]Äärimmäisen vaarallista. Miten pystyi kirjata itsensä tuossa tilanteessa ulos sairaalasta? Tuohan on hengenvaarallinen paino
[/quote]

Oli vapaaehtoisesti yleissairaalapsykiatrisella, jossa ei ollut kovinkaan perehdytty syömishäiriöihin. Paino tippui osastolla. ap

Vierailija
4/16 |
06.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anoreksiahan on itsessään aika pirun vakava tauti. Tolla BMIllä yleensä pysyy vielä hengissä. Mutta todella matalahan se on. Somaattiseen akuuttisairaalaan joutuu/pääsee yleensä noin 14 BMIllä. 

Vierailija
5/16 |
06.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edesvastuutonta päästää anorektikko ulos sairaalasta tuollaisella painolla, varsinkin jos se on vielä tippunut hoidossa! Ei todellakaan ole ollut millään tavalla perehdytty syömishäiriöihin tuolla sairaalassa, onkohan ne sellaista sanaa koskaan edes kuulleetkaan? Jotain tarttis tehdä ja hommata tytölle asiantuntevaa apua & nopeasti.

Vierailija
6/16 |
06.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 13:24"]

Edesvastuutonta päästää anorektikko ulos sairaalasta tuollaisella painolla, varsinkin jos se on vielä tippunut hoidossa! Ei todellakaan ole ollut millään tavalla perehdytty syömishäiriöihin tuolla sairaalassa, onkohan ne sellaista sanaa koskaan edes kuulleetkaan? Jotain tarttis tehdä ja hommata tytölle asiantuntevaa apua & nopeasti.

[/quote]

Ap kirjoitti "kirjasi juuri itsensä ulos sairaalasta". 

Aikuisia anorektikkoja ei pakkohoideta (ellei ole muuta psykiatrista vaivaa lisäksi). 
Lainsäädäntö ei anna myöten. Kun sairaudentunto on usein olematon, hoitoon sitoutuminen on ongelma. Tolla painolla ei yleensä tarvitse myöskään sisätautista sairaalahoitoa (eikä sinnekään ole pakko mennä), vaikka hyvin rajoilla aletaan menemään. 

Vierailija
7/16 |
06.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen siroluinen ja siten mittani eivät ole verrattavissa eri vartalotyyppeihin. Mittani olivat nuorena aikuisena 166 cm ja 41 kg. Kuukautiset tulivat normaalisti. Aloin lihottamaan itseäni, koska oli aika heiveröinen olo ja mielestäni täytyi olla varaa, jos vaikka sairastuu ja laihtuu hetkelliisesti pari kiloa. 45 kg ja olo oli ok, mutta tavoittelin 46-48 kg. En ole koskaan ollut anorektikko, vaan vain huono lihomaan. On varmasti vaarallista tyttärellesi. Kauneimmillani olen ollut 52-55 kg:) Toivon, että tyttäresi kehonkuva korjaantuisi ja hän uskaltaisi sanoa, että tahtoo lihottaa itseään normaaliin painoon. Terveisiä hänelle ja paljon voimia! Minulle alkoi maistumaan suklaa ja jäätelö:) Avainsana lihomiseen: jälkkärit

Vierailija
8/16 |
06.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 13:28"][quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 13:24"]

[/quote]

Ap kirjoitti "kirjasi juuri itsensä ulos sairaalasta". 

Aikuisia anorektikkoja ei pakkohoideta (ellei ole muuta psykiatrista vaivaa lisäksi). 
Lainsäädäntö ei anna myöten. Kun sairaudentunto on usein olematon, hoitoon sitoutuminen on ongelma. Tolla painolla ei yleensä tarvitse myöskään sisätautista sairaalahoitoa (eikä sinnekään ole pakko mennä), vaikka hyvin rajoilla aletaan menemään. 
[/quote]

Mikä tää raja sisätaudeille on? Vaikea masennus on tytöllä myös vuosia ollut, mutta lukiossa opiskelee ja töitä sivussa tekee. Osastolla lievennettiin diagnoosi keskivaikeaan masennukseen. Kamalaa nähdä tyttö kuihtuvan jälleen... Oli muutaman vuoden fyysisesti terve, oksentelun tultua mukaan alkoi jälleen laihtua. Tosiaan, vuosi sitten paino heitteli 80 kilossa (silloin saimme vielä tietää painon).. ap

Vierailija
9/16 |
06.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Läski se on

Vierailija
10/16 |
06.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 13:47"]Läski se on
[/quote]

Ääliö

Vierailija
11/16 |
06.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaarallista on. Oma teini oli juuri viikon sairaalahiodossa kun painoa 42kg (pituus 166cm). Verenkiertohäiriöitä, pulssi alhainen, veren suolapitoisuudet heitteli. hei hoitoon!

Vierailija
12/16 |
06.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, olen saman ikäinen ja pituinen, kuin tyttäresi, ja painan 63 kiloa. 3 vuotta sitten, sairastun anoreksiaa ja painoni oli alimmillaan 41,3 kg. Itse parannuin, kun olin ensin suljetulla osastolla, jossa syömisiä tarkkailtiin, ja ruokaa oli pakko syödä ateriasuunnitelman mukaisesti. Osastohoidon jälkeen kävin juttelemassa helsingin syömishäriöklinikalla joitakin kuukausia kerran viikossa.
.
Jossain vaiheessa minulla diagnosoitiin BED, ahmimishäiriö, jossa ahmimista ei kompensoida lahduttavasti mitenkään, mutta siihenkin sain apua upealta lääkäriltäni.
.
Minut pakotettiin hoitoon, ja ilman pakottamista en hoitoon olisi suostunut. Toivon tyttärellesi kaikkea hyvää <3 Toivottavasti hän itsekin tajuaa, ettei tuo ole tervettä.

Vierailija
13/16 |
06.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

no itse elin noissa mitoissa noin 10 vuotta. en toki suositttele kenellekään.

Vierailija
14/16 |
06.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen 167/41 eikä mulla ole syömishäiriötä. Olen terve, toki hyvin laiha kylläkin. En ole koskaan pelännyt henkeni/terveyteni edestä tämän takia, tosin menkat on aina tulleet ajallaan ja ihan luomusti saanut lapsenkin (ja imettänyt vuoden).

Vierailija
15/16 |
06.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hahaha ei tommonen oo ees anorektikko

Vierailija
16/16 |
06.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 13:10"]Oijoi, olisinpa samoissa mitoissa.
[/quote]

Idiootti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kaksi