HAHHAH! Nauran kun ette saa asuntojanne vuokrattua riistohintaan!
Olen hieman selaillut vuokra-asuntojen vuokrausilmoituksia netissä. HUVITTAA nuo yksiöiden omistajat jotka RUINAA ihan naurettavia ylihintoja(vuokria) joistain rupisista pikkuyksiöistään Helsingin keskustassa tai liepeillä!! Naurattaa nuo vuokrapyynnöt, HAH HAH ! 800-1600 EUROA/kk. Kukaan ei vuokraa noin kalliilla vuokralla, ja sitten vielä joku lisää ilmoitukseen että KIIRE!! Niin, eikö ole mennytkään vuokratuksi?? En vuokraa koskaan vuokrankiskojalta koska löydän halvemmallakin. Huomaa että joku pikkuprisnessa on saanut isältään lahjaksi yksiön jota epätoivoisesti yrittäävuokrata ulkomaanvuotensa ajaksi, vaan EIPÄHÄN OLE MENNYT KAUPAKSI!!!SIITÄS SAAT!
Kommentit (63)
[quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 11:17"]
[quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 10:54"][quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 10:50"] Minäkin olen matkustellut paljon ja silti olen sitä mieltä että Suomessa on aika monta kaupunkia. Olen myös pieneltä kylältä kotoisin. [/quote] Suomessa kaupungiksi voidaan kutsua näitä: Helsinki, Espoo, Vantaa, Turku, Pori, Vaasa, Oulu, Jyväskylä, Joensuu, Kuopio, Tampere, Lahti, Kotka. [/quote] Taidat olla Kotkasta kotoisin, kun nostat sen tälle listalle, vaikka sen asukasluku on pienempi kuin monen listallasi edes olemattoman kaupungin asukasluku. ;)
[/quote]
Ei se asukasluku tee autuaaksi tässä kaupunkiasiassa, jossa esim. suurin osa kaupungin asukkaista asuu muualla kuin keskustassa. Mitkään kuntayhdistelmät ei tee kaupunkia. Pitää olla kaupunkimainen fiilis kun ko. paikassa on. Lisäksi ihmisten tapa olla vaikuttaa.
[quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 11:18"]
[quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 10:56"]
[quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 10:33"]
[quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 10:29"]
[quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 10:27"][quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 10:23"] [quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 10:17"]Mun vuokraama yksiö meni viikossa vuokralle stadista, tarkemmin kalliosta hintaan 880€ / kk. Nyt muakin naurattaa. Persaukiset voi muuttaa muualle, esim. vaikka maltsuun tai kantsuun. [/quote] On siis persaukinen jos ei halua maksaa 880€ rupusesta yksiöstä? Eh, okei. Meillä sata neliötä, sauna ym ja vuokra vain 70€ enemmän kuin mitä sinä pyydät. Tokikaan ei Helsingissä asuta mutta kaupungissa kyllä. [/quote] Suomessa ei ole kuin yksi kaupunki. [/quote] Suomessa on n.107 kaupunkia.
[/quote]
Pyh ja pah! Oikeissa suurkaupungeissa vierailleena, stadiakin voi kutsua enää juuri ja juuri kaupungiksi. Muut ovat maalaiskyliä. Tiedän mistä puhun, koska on tullut matksuteltua ja olen siis kotoisin sellaisesta maalaiskylästä alunperin.
[/quote]
Voi voi :D Naurattaa aina nää jotka on päässeet Suurta Maailmaa ihmettelemään ja sitten ovat niin viisaita kaikesta että! Tällä naiivilla asenteella minäkin palasin ensimmäiseltä ulkomaanreissulta, vaihtovuodeltani 17-vuotiaana. Onneksi on tullut vähän kasvettua siitä ;)
[/quote]
No mut tuohan on vaan totuus. Länsimaiset suuret kaupungit ovat todella kaukana(monessakin mielessä) jostain Jyväskylän kaupungista. Suomi on pieni maa, vähän ihmisiä joten ei täällä ole mitään oikeita suurkaupunkeja. Mua naurattaa aina nää jotka pitävät Helsinkiä jonain suurkaupunkina ja ylpeilevät maalla asuville Helsingillään. Itse voin hyvillä mielin asua niin lapin hiljaisissa erämaissa kuin Lontoon keskustassa.
[/quote]
Miksi ihmeessä rinnastat suurkaupungit ja kaupungit? Ensimmäisen kerran nyt tulee vastaan, että joku vertaa Lontoota ja Jyväskylää keskenään. Ne ovat eri asioita ja molemmille on paikkansa. Maailmallakin on olemassa sekä suurkaupunkeja että ihan tavallisia kaupunkeja, eikä niitä sielläkään verrata keskenään. Helsinki ei ole mikään suurkaupunki, mutta sen valtakunnallinen merkittävyys on niin suuri sekä kasvu- ja työpaikkakeskittymänä se on kyllä melko lähellä sitä.
miksi naurat? ne jotka haluavat asua keskustassa asuvat täällä ja maksavat siitä mielellään enemmän. ne jotka eivät, asuvat muualla, that's it. en ole ikinä ymmärtänyt keskustelua tuosta asiasta. asuntojen hinnat on tosi korkeat keskustan yksiöissä. omastani maksoin 220 000€ ja neliöitä on kolmisen kymmentä. tiedän että smalalla rahalla olisin sijainnista tinkimällä saannut paljon isomman asunnon. pitäsikö siis keskustan asuntojen vuokraajien tehdä sitä hyväntekeväisyytenä? minusta ei, ja siksi en pidä kohtuuttomana keskustan vuokria. Ja muutenkaan en nauraisi, ei ole koskaan jäännyt mun asunto vuokraamatta, nytkin on uusi asukas tulossa joka maksaa kauniista kodista 950 e /kk. Enkä usko että vuokralainen on mikään idiootti, tietenkin se tietää että sillä rahalla saisi vantaalta tai espoosta tai idästä puolet isomman samalla rahalla.
niin eli miksi sä naurat, en mäkään naura kun sun sijoitusrahasto tekee tappiota, tai ole katkera jos se tuottaa voittoa..
[quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 11:17"]
mulla on ollut usein vuokra-asunnon hakuilmotus netissä ja vuokran yläraja ilmotettuna aina, esim. 400 euroa. SÄÄNNÖNMUKAISESTI joku pikkuprinsessa lähettää vastauksia epätoivoisena mulle että ois tarjolla yksiö isompaan hintaan kun minun ilmottamani max vuokra on. Esim.1100 euroa. Naurattaa ihan aina nuo, ja vitsaillaan! Joskun olen jopa lähettänyt vastauksen prinsessalle ihan vaan huvikseni jotain yhtä typerää kuin mitä hän minulle yrittää kaupitella!
NYYH! Etkö saanutkaan vuokrattua?? HAH hahahahahahahah!
[/quote]
Noh, mielummin niin että on se isältä peritty ylimääräinen yksiö jota voi vuokrata kuin että itse pitäisi etsiä ja asua jossain kytysessä vuokra-asunnossa :D
Vuokra-asunnot ovat wt-kansalle :D
Itselläni tosin ihan itse ostettuja asuntoja joita vuokraan, juurikin wt-kansalle
"Noh, mielummin niin että on se isältä peritty ylimääräinen yksiö jota voi vuokrata kuin että itse pitäisi etsiä ja asua jossain kytysessä vuokra-asunnossa :D
Itselläni tosin ihan itse ostettuja asuntoja joita vuokraan, juurikin wt-kansalle"
EI OLE IHAN NOIN MUSTAVALKOISTA! Asunnonomistajalle kun tulee vuokratappiota ja hän joutuu itse maksamaan yhtiövastikkeet ja lainanhoidot tyhjästä asunnosta, ja oman asuntonskin kulut, niin hän on pakkoraossa! Vuokralainen voi ihan vapaasti ilman paineita katsella halpoja ja mukavia asuntoja, ei ole mitään pakkoa vauokrata yhtään mitään!
lähettele sinä vaan niitä riistopyystöjäsi mun sähköpostiin ihan rauhassa, vitsailemme sulle kun kukaan ei vuokraa sitä, heh heh heh!
Hah, nauran teille jotka maksavat 800€ tai yli kuussa yksiöstä kun itse maksan 266€ kuussa 35 neliön yksiöstäni pikkukaupungin keskustassa, josta erittäin hyvät yhteydet suurempiin kaupunkeihin. Kyllä sen rahan saa paremminkin käytettyä kun maksaa turhaan jättisuuria vuokria mitättömän kokoisista asunnoista.
[quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 11:13"]
[quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 11:08"]
[quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 11:01"][quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 10:54"] [quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 10:50"] Minäkin olen matkustellut paljon ja silti olen sitä mieltä että Suomessa on aika monta kaupunkia. Olen myös pieneltä kylältä kotoisin. [/quote] Suomessa kaupungiksi voidaan kutsua näitä: Helsinki, Espoo, Vantaa, Turku, Pori, Vaasa, Oulu, Jyväskylä, Joensuu, Kuopio, Tampere, Lahti, Kotka. [/quote] Millähän perusteella? Jännä että olet Kotkankin tuonne ottanut mutta sitten jättänyt pois Kouvolan, Lappeenrannan, Hämeenlinnan, Rovaniemen, Seinäjoen ja Mikkelin. Asukaslukunsa puolesta ovat Kotkaa isompia ja sanoisin, että alueellinen merkittävyyskin on ainakin osalla noista suurempi kuin Kotkalla. [/quote] Rovaniemen voi lisätä joukkoon. Muut on jotain maaseutukaupunkeja (-Hämeenlinna ja Kouvola)
[/quote]
Etkö osaa perustella vastaustasi? Mikä tekee esim. Mikkelistä maaseutukaupungin mutta Kotkasta oikean kaupungin?
[/quote]
Se on se fiilis mikä kaupungista tulee. Oikean kaupungin tuntu, ihmiset, kaupungin keskusta, perinteet,vanhat rakennukset, kaupunkimaisuus. Kotkahan esim. on vanha merikaupunki, jossa satama ja ollut pitkään kv. kaupunki (senkin johdosta). Asukasluku tai joku maakunnallinen merkittävyys ei tee vielä kaupunkia.
[/quote]
Satama ja sen merkitys tekee Kotkasta kaupungin, mutta alueellinen merkittävyys ei tee esim. Mikkelistä kaupunkia? Esim. Kokkolassakin on vanhempi ja vilkkaampi satama kuin Kotkassa mutta sekään ei ole listallasi. Siinä olet kyllä ihan oikeassa, että kaupunkia on vaikea määritellä, mutta esim. alan ammattilaiset määrittelevät kaupunkia jotakuinkin niin, että kaupungissa on kaikkea enemmän ja tiheämmin kuin sitä ympäröivässä seudussa. Eli suoranaisesti kaupunkeja ei voi määritellä vertailemalla toisiinsa (ei Kotkakaan Helsinkiin verrattuna ole mikään kaupunki), vaan vertailukohdaksi pitäisi ottaa aluetta ympäröivät seudut. Pitäisi siis tarkastella, että tihentyykö ja lisääntyykö palvelut, asutus jne. jossain niin paljon verrattuna ympäristöönsä, että aluetta voisi alkaa kutsua kaupungiksi.
[quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 11:34"]
Hah, nauran teille jotka maksavat 800€ tai yli kuussa yksiöstä kun itse maksan 266€ kuussa 35 neliön yksiöstäni pikkukaupungin keskustassa, josta erittäin hyvät yhteydet suurempiin kaupunkeihin. Kyllä sen rahan saa paremminkin käytettyä kun maksaa turhaan jättisuuria vuokria mitättömän kokoisista asunnoista.
[/quote]
Niin, esim. vaikka niihin juna- ja bussilippuihin joita maksat kulkemisestasi niihin suurempiin kaupunkeihin. Itselleni tuli halvemmaksi vuokrata kalliimpi asunto kaupungista kuin matkustaa joka päivä kaupunkiin töihin.
[quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 10:33"]
[quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 10:29"]
[quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 10:27"][quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 10:23"] [quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 10:17"]Mun vuokraama yksiö meni viikossa vuokralle stadista, tarkemmin kalliosta hintaan 880€ / kk. Nyt muakin naurattaa. Persaukiset voi muuttaa muualle, esim. vaikka maltsuun tai kantsuun. [/quote] On siis persaukinen jos ei halua maksaa 880€ rupusesta yksiöstä? Eh, okei. Meillä sata neliötä, sauna ym ja vuokra vain 70€ enemmän kuin mitä sinä pyydät. Tokikaan ei Helsingissä asuta mutta kaupungissa kyllä. [/quote] Suomessa ei ole kuin yksi kaupunki. [/quote] Suomessa on n.107 kaupunkia.
[/quote]
Pyh ja pah! Oikeissa suurkaupungeissa vierailleena, stadiakin voi kutsua enää juuri ja juuri kaupungiksi. Muut ovat maalaiskyliä. Tiedän mistä puhun, koska on tullut matksuteltua ja olen siis kotoisin sellaisesta maalaiskylästä alunperin.
[/quote]
Puh ja huh! Minä olenkin käynyt muuallakin kuin maapallolla ja maspalloa voi juuri ja juuri kutsua planeetaksi. Vertaisin enemmänkin metorioottiin, kun on tultu vähän avaruusmatkusteltua ja suurennettua jo valmiiksi suurta päätäni.
[quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 11:35"]
[quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 11:01"][quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 10:54"] [quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 10:50"] Minäkin olen matkustellut paljon ja silti olen sitä mieltä että Suomessa on aika monta kaupunkia. Olen myös pieneltä kylältä kotoisin. [/quote] Suomessa kaupungiksi voidaan kutsua näitä: Helsinki, Espoo, Vantaa, Turku, Pori, Vaasa, Oulu, Jyväskylä, Joensuu, Kuopio, Tampere, Lahti, Kotka. [/quote] Millähän perusteella? Jännä että olet Kotkankin tuonne ottanut mutta sitten jättänyt pois Kouvolan, Lappeenrannan, Hämeenlinnan, Rovaniemen, Seinäjoen ja Mikkelin. Asukaslukunsa puolesta ovat Kotkaa isompia ja sanoisin, että alueellinen merkittävyyskin on ainakin osalla noista suurempi kuin Kotkalla. [/quote] Rovaniemen voi lisätä joukkoon. Muut on jotain maaseutukaupunkeja (-Hämeenlinna ja Kouvola)
[/quote]
Etkö osaa perustella vastaustasi? Mikä tekee esim. Mikkelistä maaseutukaupungin mutta Kotkasta oikean kaupungin?
[/quote]
Se on se fiilis mikä kaupungista tulee. Oikean kaupungin tuntu, ihmiset, kaupungin keskusta, perinteet,vanhat rakennukset, kaupunkimaisuus. Kotkahan esim. on vanha merikaupunki, jossa satama ja ollut pitkään kv. kaupunki (senkin johdosta). Asukasluku tai joku maakunnallinen merkittävyys ei tee vielä kaupunkia.
[/quote]
Satama ja sen merkitys tekee Kotkasta kaupungin, mutta alueellinen merkittävyys ei tee esim. Mikkelistä kaupunkia? Esim. Kokkolassakin on vanhempi ja vilkkaampi satama kuin Kotkassa mutta sekään ei ole listallasi. Siinä olet kyllä ihan oikeassa, että kaupunkia on vaikea määritellä, mutta esim. alan ammattilaiset määrittelevät kaupunkia jotakuinkin niin, että kaupungissa on kaikkea enemmän ja tiheämmin kuin sitä ympäröivässä seudussa. Eli suoranaisesti kaupunkeja ei voi määritellä vertailemalla toisiinsa (ei Kotkakaan Helsinkiin verrattuna ole mikään kaupunki), vaan vertailukohdaksi pitäisi ottaa aluetta ympäröivät seudut. Pitäisi siis tarkastella, että tihentyykö ja lisääntyykö palvelut, asutus jne. jossain niin paljon verrattuna ympäristöönsä, että aluetta voisi alkaa kutsua kaupungiksi.
[/quote]
Kokkola muuten kuuluu listalle, samoin perustein kuin Kotka. Oli unohtunut.
Kuten sanoin en lähtisi pelkästään, jollain alueellisella merkittävyydellä tai asukasluvulla tekemään jostain kaupunkia. Mutta tämä vain minun mielipide. Itse pidän tärkeänä sitä fiilistä mikä tulee kun on ko. kaupungissa. Pienempikin asukasluku on riittävä, jos se on keskittynyt itse kaupunkiin (keskustaan ja sen välittömään läheisyyteen) eikä ympäröivään maaseutuun jne. Hyvä selkä keskus pitää olla jne...
[quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 10:41"][quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 10:23"]
[quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 10:17"]Mun vuokraama yksiö meni viikossa vuokralle stadista, tarkemmin kalliosta hintaan 880€ / kk. Nyt muakin naurattaa. Persaukiset voi muuttaa muualle, esim. vaikka maltsuun tai kantsuun. [/quote] On siis persaukinen jos ei halua maksaa 880€ rupusesta yksiöstä? Eh, okei. Meillä sata neliötä, sauna ym ja vuokra vain 70€ enemmän kuin mitä sinä pyydät. Tokikaan ei Helsingissä asuta mutta kaupungissa kyllä.
[/quote]
Onko tuo kämppä jossain vitun Seinäjoella tai Ilomantsissa?
[/quote]
Lahdessa. :)
Ap on kirjoitustyylin perusteella sama persaukinen luuseri joka viikonloppuna ihmetteli palstalla että "kuin jollain voi olla jotain sijoituksia"? :D
[quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 11:31"]
"Noh, mielummin niin että on se isältä peritty ylimääräinen yksiö jota voi vuokrata kuin että itse pitäisi etsiä ja asua jossain kytysessä vuokra-asunnossa :D
Itselläni tosin ihan itse ostettuja asuntoja joita vuokraan, juurikin wt-kansalle"
EI OLE IHAN NOIN MUSTAVALKOISTA! Asunnonomistajalle kun tulee vuokratappiota ja hän joutuu itse maksamaan yhtiövastikkeet ja lainanhoidot tyhjästä asunnosta, ja oman asuntonskin kulut, niin hän on pakkoraossa! Vuokralainen voi ihan vapaasti ilman paineita katsella halpoja ja mukavia asuntoja, ei ole mitään pakkoa vauokrata yhtään mitään!
lähettele sinä vaan niitä riistopyystöjäsi mun sähköpostiin ihan rauhassa, vitsailemme sulle kun kukaan ei vuokraa sitä, heh heh heh!
[/quote]
Meille ei vielä tähän päivään mennessä ole tullut tappiota. Asunnot on kysyttyjä, ei ole seisoneet tyhjinä. Lainalyhennys menee suoraan vuokratuloista. Omakotitalo on jo ihan oma.
Meillä se menee niinpäin että meiltä kysytään asuntoja, itse en ole lähetellyt kenellekkään sähköposteja että vuokraatko asunnon :D
Elän ihan mukavaa ja onnellista elämää, vaikka sitten riistokapitalistina :D
[quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 11:39"]
[quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 11:35"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Kokkola muuten kuuluu listalle, samoin perustein kuin Kotka. Oli unohtunut.
Kuten sanoin en lähtisi pelkästään, jollain alueellisella merkittävyydellä tai asukasluvulla tekemään jostain kaupunkia. Mutta tämä vain minun mielipide. Itse pidän tärkeänä sitä fiilistä mikä tulee kun on ko. kaupungissa. Pienempikin asukasluku on riittävä, jos se on keskittynyt itse kaupunkiin (keskustaan ja sen välittömään läheisyyteen) eikä ympäröivään maaseutuun jne. Hyvä selkä keskus pitää olla jne...
[/quote]
Ja nyt kun mietin tarkemmin käyntiäni Mikkelissä, niin kyllä sielläkin ihan mukava keskus, keskusta on. Kaupunkimainen keskus.
[quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 09:46"]
Aika vaikea on myös löytää yksiöitä ainakin Jyväskylän alueella. Oon kohta puoli vuotta hakenut ja eilen soitettiin ekan kerran vvo:lta, että ois pieni kaksio tarjolla ja vuokra vaan 419€ joten se nyt vissiin on otettava sit. Yksityistä vuokraajaa en edes halua, jos osuukin joku ääliö kohdalle ja heidän asuntoihin ei yleensä jaa lemmikkiä ottaa enkä voi koiraa ulkonakaan pitää.
[/quote]
Toi on kyllä helvetin halpa kaksiosta Jykylässä...
[quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 11:40"]
[quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 10:41"][quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 10:23"] [quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 10:17"]Mun vuokraama yksiö meni viikossa vuokralle stadista, tarkemmin kalliosta hintaan 880€ / kk. Nyt muakin naurattaa. Persaukiset voi muuttaa muualle, esim. vaikka maltsuun tai kantsuun. [/quote] On siis persaukinen jos ei halua maksaa 880€ rupusesta yksiöstä? Eh, okei. Meillä sata neliötä, sauna ym ja vuokra vain 70€ enemmän kuin mitä sinä pyydät. Tokikaan ei Helsingissä asuta mutta kaupungissa kyllä. [/quote] Onko tuo kämppä jossain vitun Seinäjoella tai Ilomantsissa? [/quote] Lahdessa. :)
[/quote]
Hyvä hinta Lahdessa.
Vihti on paras paikka asua ja elää.
Haha hah hah, nauran aapeen kaltaisille jotka asuvat vuokralla. Hah hah hah hah haa
Teille jotka taistelette mikä on kaupunki: Suomessa kunnilla on itsemääräämisoikeus, jolloin jokainen kunta voi halutessaan nimittää itseään kaupungiksi. Otetaan esimerkiksi vaikka Sotungin kaupunki, sijaitsee Maarianhaminassa. Hieman yli 100asukasta.
[/quote]
[/quote]
Se on se fiilis mikä kaupungista tulee. Oikean kaupungin tuntu, ihmiset, kaupungin keskusta, perinteet, vanhat rakennukset, kaupunkimaisuus. Kotkahan esim. on vanha merikaupunki, jossa satama ja ollut pitkään kv. kaupunki (senkin johdosta). Asukasluku tai joku maakunnallinen merkittävyys ei tee vielä kaupunkia.