Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Metropolia pääsykokeet 2015

Vierailija
06.05.2015 |

Onko joku saanut jo pääsykoekutsun Hakujärjestykseni oli seuraava:
1. Suuhygienisti 2. Optometristi 3. Röntgenhoitaja 4. Kätilö 5. Sairaanhoitaja

Kommentit (62)

Vierailija
1/62 |
15.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onko kellekään vielä tullut pääsykoekutsua metropoliasta?

Vierailija
2/62 |
15.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole vielä tullut.
t. Hakija

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/62 |
16.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haittehan myös muihin amkkeihin? Metropolia voi olla pettymys...

Vierailija
4/62 |
17.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, itse olen hakenut yhteishaus nyt 6kertaa enkä kertaakaan ole päässyt pääsykokeisiin asti- harmittanut ylilujaa joka vuosi mutta minkäs sille voi L:n hakijoiden joukossa ja jos johonkin tiettyyn alaan on ryntäys. Saa nähdä kuinka tänä vuonna käy. Olis aika jees, jos tuohon hakujärjestelmään tulis systeemi, et ku on hakenu esim 3kertaa samaan paikkaan annettais mahdollisuus edes pääsykokeisiin niin voisi innokkaat M:n hakijatki joskus päästä opiskelemaan mitä todella haluaa. Mut katsotaan, vielä lippu korkealla odottelen! Tsemppiä kaikille hakuihin!

Vierailija
5/62 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain juuri tiedon hakutoimistosta että metropolian sos. Alan pääsykoekutsut eivät ole vielä lähteneet. Ensiviikolla kuulemma. Seurailkaa siis meiliänne !

Vierailija
6/62 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kukaan saanut kutsua osteopaatin koulutusohjelmaan Metropoliaan? Täällä kuumeisesti odotan yhä.. Hakijapalvelukin oli mennyt kiinni jo tältä päivältä, joten sieltäkään ei voinut enää tiedustella tänään :/ Ahdistavaa tällainen odottelu! :(

Vierailija
7/62 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kutsu tuli jo eilen, sosionomi monimuotototeutus.

Vierailija
8/62 |
06.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita hakijapalvelun numeroon, jos huolestuttaa. Tai tutustu viime vuosien pisterajoihin ja mieti sitten, onko sinulla mahdollisuus saada edes kutsua. Luultavasti kutsut tulevat muutama viikko ennen pääsykoetta. 

Vierailija
9/62 |
06.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suuhygienistikoulutuksen valintakokeeseen kutsuttujen alin pistemäärä viime keväänä oli 31 pistettä. Viime vuonna valintaperusteet olivat vielä hieman erilaiset, sillä ensimmäisestä hakutoiveesta sai ylimääräiset 5 pistettä. Aloituspisteitä pystyi saamaan siis max. 35. Tänä vuonna aloituspisteitä voi saada vain max. 30. Ja todistuksen keskiarvosta sai täydet jo siinä tapauksessa, jos se oli 8,00 tai parempi. Tänä vuonna vasta 9,50 ka riittää täysiin pisteisiin keskiarvosta. 

Eli nopeasti laskettuna viime vuonna vaadittiin todistuksesta 26 pistettä ja ensimmäinen hakutoive 5 pistettä, jotta pääsi suuhygienistin valintakokeeseen. Tuo 26 pistettä tarkoitti siis esimerkiksi noin M:n papereita keskiarvolla 8,00 tai parempi tai sitten vähän parempi todistus (L/E) ja ka 7,00 tai parempi.

Vierailija
10/62 |
06.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko muotoiluun hakijoita?? Itse hain sisustusarkkitehtuuriin, jännittää saako kutsua kokeisiin, enempi jännittää mikä pääsykokeissa tuleman pitää!

Vierailija
11/62 |
16.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskiviikkona tuli kutsu!! :) muotoiluun :)

Vierailija
12/62 |
16.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi olkoon! Minulle ei tosiaan taida tulla mitään kutsua. Aika säälittävää, ettei viidestä vaihtoehdosta pääse yhteenkään pääsykokeeseen.

Vierailija
13/62 |
16.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa vainiin en tiennyt että sote-koulutusohjelmiin ei kutsua kaikki saa. Teknilliseen kokeeseen mihin itse menen kutsutaan kaikki hakukelpoiset.
-hakija

Vierailija
14/62 |
16.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 13:59"]

Jaa vainiin en tiennyt että sote-koulutusohjelmiin ei kutsua kaikki saa. Teknilliseen kokeeseen mihin itse menen kutsutaan kaikki hakukelpoiset. -hakija

[/quote]

Terveysalalle kutsutaan pääsykokeeseen noin nelinkertainen määrä aloituspaikkoihin nähden. Siellä on kuitenkin ryhmäkeskustelua ynnä muuta,joka olisi mahdoton toteuttaa tuhansille.

Lähtöpisteet pitää olla tosi hyvät, että pääsee pääsykokeisiin.

Vierailija
15/62 |
16.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Metropolian sote-aloille tulee aika myöhään kutsut, toukokuun loppupuolella vasta.

Vierailija
16/62 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko nyt tullut jo kutsu kätilöopintojen pääsykokeisiin? Mä en varmaan edes pääse koko kokeisiin, voi kun laittaisivat viestiä myös silloin jos ei pääse kokeisiin niin ei tarvitsisi ootella turhia

T: ei lukiolainen

Vierailija
17/62 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö sivuilla lue koska kutsut lähetetään. Itse hain kyllä Laureaan, mutta sivuilla luki että kutsut lähetetään viikkojen 21 ja 22 aikana. Kieltämättä kyllä alkaa vähän jo jännittämään kun kutsua ei kuulu.

Vierailija
18/62 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en m ainakaan löytänyt mitään tietoja kodka kutsut lähetetään.

Vierailija
19/62 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo kylläpä vituttaa jos ei tule kutsua yhteenkään viidestä vaihtoehdosta.
Mitä voisin tehdä parantaakseni numeroitani, että pääsisin edes sinne pääsykokeeseen? Minulla on kaksi ammatillista perustutkintoa pohjalla, joten niitä arvosanoja ei voi korottaa, tietääkseni.

Pitäisikö yrittää avoimeen ammattikorkeaan ja kerätä ne 60 op että ottaisivat pääsykokeeseen? Se tulisi vaan melko kalliiksi.

Vierailija
20/62 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo sama, mulla on kaksi ammatillista tutkintoa. Ei huvittas enää lukioonkaan mennä opiskelemaan että pääsis jatko-opiskelemaan. Laitoitko muuten molempien ammatillisten tutkintojen keskiarvot hakupapereihin?
T: Ei lukiolainen

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kaksi