Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka lempata terapeutti hienovaraisesti?

Vierailija
11.01.2022 |

Olen työuupumuksen vuoksi käynyt säännöllisesti paikkakuntamme ainoalla terapeutilla kohta 3 vuotta. Juttelemme niitä näitä. Terapeutti on ihan mukava ja juttelemmekin paljon "niitä näitä".
Ensimmäisen vuoden ajan olin niin rikki ja väsynyt, etten voinut kuvitellakaan terapian lopettamista. Tousen vuoden ajan huomasin, että terapiassa käymisestä alkaa olemaan itselleni enemmän vaivaa kuin hyötyä.
kolmannen vuoden ajan ole ollut jo aika pettynyt hoitoon ja sulkeutunut. Terapeutti sanoo aina samat asiat ja yrittää saada minut lisäämään lääkitystä tai kokeilemaan aina jotain uutta. Tämä on vaivaannuttavaa. Uupumuksen hellittäessä vointini on ollut parhaimmillaan ilman mitään lääkitysyä.
Koen myös ettei höpöttely parin viikon välein auta.
Olen saanut terapiasta kaiken tarvitsemani jo aikaa sitten, mutta pelkään "laittaa poikki".
Varsinaisia ongelmieni lähteitä (lapsuuden aikainen hyväksikäyttö) emme ole käyneet läpi kertaakaan tämän kolmen vuoden aikana.
Terapeuttini on aika suuri persoona ja näkyvä paikallinen. Voiko hän suuttua jos haluan lopettaa toimimattoman terapian?

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi, tai jos suuttuu, niin on täysin epäasiallinen terapeutti. Terapiassa pitäisikin saada työkaluja asioidensa hoitamiseksi, joten jos selviät omillasi, on terapeutti tehnyt työnsä.

Vierailija
2/29 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano että olet valmis . Et halua enempiä aikoja. Kiitosta vaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläkin oli vähän sama vaiva. Menin sitten sinne sanomaan, etten pysty puhumaan siellä. Terapeutti laittoi lauantai illalla klo 22 viestin että tietenkin hyväksyy ratkaisuni, mutta tykkää minusta kovasti... (kysessä oli nainen ja olen itsekin nainen)

Vierailija
4/29 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kyse kuntoutuspsykoterapiasta, niin sehän loppuu kuitenkin viimeistään 3v jälkeen. Voit milloin vain ilmoittaa lopettavasi terapian tai vaihtavasi terapeuttia.

Vierailija
5/29 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse olla hienovarainen. Asiallinen vain.

Sanot, että olet jo pitkään miettinyt, ettei tämä enää auta, joten nyt on aika lopettaa.

Minulla oli vähän vastaava tilanne ja jostain syystä terapeutti tahtoi kertoa minulle, että hän ei ollut kyennyt lähestymään minua "vaikka käytti vaikka mitä tekniikoita". Eli olin kai "liian vaikea" tapaus niin kuin sinäkin, tosiasialliseen ongelmaan ei päästä käsiksi ja keskustelu velloo niissä näissä.

Vierailija
6/29 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alat vaan psyykata ja manipuloida sitä. Vaivuta vaikka hypnoosiin huomaamatta…

Vierailija
7/29 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi helvetissä ramppaat siellä, jos et ole kokenut hyötyväsi pitkään aikaan? Lopeta se suhde ihan vain ilmoittamalla. Ei sitä terapeutin mieliksi terapiassa käydä. Siellä on kuule jonossa muitakin ja nyt viet paikan muilta.

Vierailija
8/29 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistakaa myös, että terapeutilla ja psykoterapeutilla on valtava ero.

Vierailija
9/29 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se sika

Vierailija
10/29 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy siltä vaikka Top 3 keinoa lempata terapeutti

Vierailija
11/29 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Olen päättänyt vaihtaa hoitoa. Kiitokset sinulle."

Vierailija
12/29 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot sille, että "me ollaan kasvettu erilleen, haluun keskittyä itteni kehittämiseen, mun vika ei sun ja voidaan vielä pysyä kavereina". Nii, sanot sille tolleen.

Vierailija
13/29 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano, että suhteenne on alkanut muistuttaa leipääntynyttä rakkaussuhdetta. Eiköhän terapeutti itse tuumaa siinä kohtaa, että "valmis". 

Vierailija
14/29 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt koronan varjolla voi perua varatut ajat. Ja sitten ei vaan varaa uutta aikaa.

Vierailija
15/29 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

koita nyt ensin puhua sen kanssa siitä traumasta.

Vierailija
16/29 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit valehtelematta sanoa, että koit terapian alussa hyödylliseksi mutta että et koe enää saavasi siitä riittävästi hyötyä. Jos terapeutti tekee tästä ongelman, on selvää että terapeutti ei ollut hyvä. Tuntuu että joskus terapeutit ovat riippuvaisempia asiakkaista kuin toisin päin.

Vierailija
17/29 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi edes mietit tällaista? Ostat palvelua. Ethän kenkäkauppiaallekaan selitä, mikset osta kenkiä. Älä ihmeessä maksa turhasta.

Vierailija
18/29 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten musta tuntuu, että suurin ongelmasi on kieltäytyä :)

Jo ihan yleisesti terapeutit tiedostavat hoidossa henkilökohtaisen kemian vaikutuksen hoidon onnistumiseen, joten voit sanoa hänelle suoraan, että haluat katsoa vielä toista terapeuttia.

Eivät he tässä tilanteessa ilman työtä jää, joten ei huolta. Ja, opettele tunnistamaan rajasi ja sanoman ei, se helpottaa myös siinä työuupumuksessa :)

Tsemppiä!

Vierailija
19/29 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voit valehtelematta sanoa, että koit terapian alussa hyödylliseksi mutta että et koe enää saavasi siitä riittävästi hyötyä. Jos terapeutti tekee tästä ongelman, on selvää että terapeutti ei ollut hyvä. Tuntuu että joskus terapeutit ovat riippuvaisempia asiakkaista kuin toisin päin.

Asiakkaan rahasta.

Vierailija
20/29 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan asiallisesti vain sanot. Mutta jos tunnet, että haluat puhua lapsuudentraumastasi, niin sano se. Sitten sitä voidaan käsitellä. Vai vaihtaako terapeutti aihetta, jos mainitset aiheesta?