Kannattaako lehdissä kertoa kela tuista? Siinä käy vielä niin että yhteiskunta laskee kaikilta tukia!
Ei kannattaisi ylpeillä lehdissä suurista tuista
Kommentit (52)
Vierailija kirjoitti:
Pitäisi vastaanottaa sitä työtä mitä saa. Terveet töihin vaan.
Ja minä sanon saman minkä olen ennenkin sanonut:
Kun kerran otetaan töihin, niin työnantaja on velvollinen myös pitämään töissä. Työntekijöitä ei pidä pestata leikin vuoksi. Ei siis siten, että otetaan ja se joka on otettu, niin se myös sen työnsä tekee, mutta työporukka ei vastahankainen... Työporukka tulee esittään "me ei mitään sijaisia tarvita", no, olisvat menneet kertomaan sille ilmeisesti tykkäsi että tarviivat ja sitten vielä pestasi. Tai sellaista ihme peliä, että "me ei olla ton kanssa tekemisissä" tai muuta vastaavaa. Ja työnantaja on sitä mieltä, että "ittehän sinä meille hait". Näinkö on niin kuin oikea toiminta!
No, olenpa huomannut, että minulla ei ole oikeutta saada palkkatyöllä itselleni elantoa, minun pitää kurjuudessa elää, olla varaton! Näin nimittäin tykkäävät täällä!
Vierailija kirjoitti:
Pitäisi myös työnantajan vastaanottaa se työntekijä, jonka sattuu saamaan. Terveen paikka on töissä eikä työttömäksi pakotettuna.
Vierailija kirjoitti:
Saisin varmaan töitä mainoksien jakajana. Saisin siitä 50e per kaksi viikkoa. Jakaisin mainoksia ihmisille joilla ei ole varaa ostaa mainostettavia asioita maailmassa jossa vingutaan ympäristökuorman sun muun perään. Joo...
No ei kannata varsinkaan kun kyse jostain marginaaryhmästä sit oikeasti kituuttavat yh:t jne saa kärsiä. Harvalla kun on sitä 10 kakaraa saati kuin moni on laskenut mitä ne lapset kustantaa pelkästään jo ruokiin. Kateellisia ollaan kyllä kaikesta. Monta päivää mässäilty jo yhden akan tuki tuloilla. Kertoisivat välillä kuin ökymystö vetää välistä ja viilaa kaikkia linssiin.
Vierailija kirjoitti:
"Kela maksaa vuokran." Käsittääksesni Kela maksaa vuokraa vain tiettyyn rajaan asti, ja on vielä omavastuu, joka pitää itse maksaa. Myös sähkö, vesi, kotivakuutus , jotka vuokralaisen pitää huolehtia. Vaikka sähköä ei käyttäisi lainkaan on siinäkin perusmaksu. Kuinka joku pystyy pitämään useampa asuntoa Kelan tuilla?
Toimeentulotuella ei tarvi huolehtia sähköstä, vedestä, kotivakuutuksesta kaikki menee kelan piikkiin samoin kuin lääkkeet lääkärit pakolliset asiakirjat jne
Kunpa laskisikin, tai jopa poistaisi... Alkaisi useammalle työt maistumaan, jos vaihtoehto olisi katu ja /c:n myyminen.
300 päivää saisi ansiosidonnaista tai sitä työmarkkinajotain ja sen jälkeen lapset laitokseen ja pummit kadulle tai eka tarjottu työpaikka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tukisysteemiä pitäisi todellakin uudistaa, nykyinen systeemi suosii "y asumistuetksinhuoltajuutta".
Itsekin aikoinaan pidettiin miehen kanssa kahta asuntoa, koska se oli rahallisesti todella paljon kannattavampaa kuin yhdessä asuminen.Vuokranantajalle kanssa ihana juttu ja kaltaisia ne paljon. Meidän perheellä nyt kolme asuntoa NS " tyhjillä vuokralaisella". Sossu maksaa lainamme noista asunnoista eikä asunnon kulumista tapahdu omaisuuden kertyessä. Itse asumme vuokralla maksimoidaksemme asumistuet🤭
N34 vantaaÄlä puhu pas.. kaa, sinä mies 62 Känkänmäki. Kukaan, jolla on sijoitusasuntoja, ei saa kuule Kelalta penniäkään. Vaikka kuinka itse asuisi vuokralla. Mitä oikein sönkötät.
Oh, kylläpä siellä raivostuttiin🤗
Meillä ihan sama tilanne paitsi vain kaksi asuntoa vuokralla. Itse olen ikiopiskelija ja mies melkein neljän tonnin ansiosidonnaisella ja kyllä saadaan asumistukea kun omakin vuokra-asuntomme iso kaksio Helsingissä ;).
Pääkaupunkiseudulla helppo löytää näitä vuokralaisia jotka eivät koskaan edes käy asuinnoissaan, kivahan sellainen vuokralainen on asunnon omistajalle 🤗
Vierailija kirjoitti:
Kunpa laskisikin, tai jopa poistaisi... Alkaisi useammalle työt maistumaan, jos vaihtoehto olisi katu ja /c:n myyminen.
300 päivää saisi ansiosidonnaista tai sitä työmarkkinajotain ja sen jälkeen lapset laitokseen ja pummit kadulle tai eka tarjottu työpaikka.
Samaa tarjolle työnantajille. Jos ei kolmesta työnhakijasta kukaan "kelpaa", niin sitten yritystuet pois! Joskohan rupeis se palkkaaminen kiinnostamaan.
Vierailija kirjoitti:
Mitäpä lottoot mitä ne puoli miljoona pummia siellä kadulla tekisi. Ryöstäisi kaltaisiasi pössejä ja ottais sitä per cettä ilmaiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Sen lapsen laitoseläminen maksaa päälle satatonnia vuodessa ja ei, ne rahat eivät mene siihen lapseen vaan ihmisten palkkoihin. Lapsi saa jotain jos saa. Kuten navettaan hylätyistä romukoineista kasatun tietokoneen jolla ei pysty muuta tekemään kuin pelaamaan Pasianssia tai Miinaharavaa. Mutta sulle varmaan ihan ok.
Kantiksilta ne tuet laskevat. Julkinen salaisuus on muslimien moniavioisuus kun niin suuri osa on "yksinhuoltajia". Silti tätäkään asiaa ei ruveta perkaamaan.
"Kela maksaa vuokran." Käsittääksesni Kela maksaa vuokraa vain tiettyyn rajaan asti, ja on vielä omavastuu, joka pitää itse maksaa. Myös sähkö, vesi, kotivakuutus , jotka vuokralaisen pitää huolehtia. Vaikka sähköä ei käyttäisi lainkaan on siinäkin perusmaksu. Kuinka joku pystyy pitämään useampa asuntoa Kelan tuilla?