Säästän ruokaostoksissa parhaiten siten, että käyn kaupassa joka päivä
Tulee ostettua vain mitä tarvitsee, eikä ruuat ehdi vanhentua, jos vaikka tulee aikataulumuutoksia. Mies ei ahmi iltamyöhään loppuviikolle tarkoitettuja ruokia, kun siellä on vain yhden päivän ruuat.
Joka päivän tarjouksetkin voi käyttää hyväksi. Lisäksi maksan lounaskortilla sen reilun kympin, mitä kerralla voi maksaa. Teen etätöitä kotona ja kauppa on alakerrassa.
Kommentit (65)
Pakastin auttaisi myös mieheen, ei ne ala sieltä mitään sulattelemaan :D
Mikäs siinä jos haluaa joka päivä kokata.
Vierailija kirjoitti:
Mikäs siinä jos haluaa joka päivä kokata.
No, hui. Onpa raskas ponnistus vuonna 2022 kokata joka päivä. Broilerin rintapalat airfryerissa ja kohta valmiiksi pilkottujen kasvisten pyöräytys nopeasti voissa pannulla.
Mä käyn suunnilleen joka toinen päivä. Kun käyn aamulla tai aamupäivällä voin hyödyntää -30% alen eli usein suunnittelen päivän menun sen mukaan mitä löytyy edullisesti. Illalla en viitsi enää lähteä kauppaan.
Ei muilla mitään airfryiereita ole
Vierailija kirjoitti:
Onhan tuokin taktiikka. Itellä kyllä tulee kalliimmaksi, jos en yhtään suunnittele etukäteen pidemmälle. Tulee ostettua sitä mitä tekee mieli ja vaivihkaa siitä kertyy isompia kuluja.
Eikö sulla ole pakastinta? Sinne on niin helppo laittaa vaikka lihapaketit yms. Aina ei ole tarjouksia kaupassa.
On pakastin, mutta se on pieni ja kesällä laitetaan täyteen marjoja. En kokkaa joka päivä, mutta täydennystä ostetaan vain sitä mukaa kuin tarvii. Mies saattaa koska vaan joutua lähtemään parin päivän työreissulle, joten ruuat saattaisi ehtiä pilaantua. Mulle ei tule huti- tai heräteostoksia juuri koskaan.
Ap
Mulla vähän sama. Joka päivä en tosin käy, mutta useamman kerran viikossa. Se tulee meillä kaikkein halvimmaksi. Jos ostan koko viikon tarpeisiin jotain, vaikka arvokkaampia hedelmiä tai mehua, kaikki katoaa kahdessa päivässä. On parempi, että haen kolmen kerran erässä, niin riittää koko viikoksi.
Ja ruoan päätän aina kaupassa sen mukaan, mitä on tarjouksessa. Meillä tulisi kalliimmaksi, jos päättäisin vaikka koko viikon ruoat etukäteen, ja ostaisin, oli sitten halpaa tai kallista, näin toimien voin ostaa aina tarjouksia. Jokainen tavallaan.
Itse käyn muutaman päivän välein 100 metrin päässä lähikaupassa. En osta mitään listan ulkopuolelta. En osta mitään mussutettavaa tai naposteltavaa, vai silkkaa ruokaa. Näin ei tule syötyä mitään turhuuksia.
Mun on pakko käydä lähes kerran päivässä tai joka toinen päivä. Tätä moni ihmettelee koska olen köyhä yh. Vaikutan tuhlaavaiselta. Oikeesti olen sen verran syömishäiriöinen et syön jääkaapin tyhjäksi riippumatta kuinka moneksi päiväksi olin päivällä ajatellut sinne varata ruokaa. Kaupat sijaitsevat onneksi lähellä ja paino näin kurissa.
Tuttavani on ääripää ja käy kaupassa kerran viikossa torstaisin. Eli jos aikuinen lapsi ei ole torstaihin mennessä ilmoittanut tulostaan, mitään ruokaa ei viikonloppuna ole hänelle tarjota ja kauppaan ei ylimääräistä kertaa mennä. Ja heillä on kuitenkin auto ja kauppa lähelläkin.
Kauppa alakerrassa ja mies ei voi käydä vaikka joka päivä kaupassa, jotta saisi sitä ahmittavaa? Mikä teillä loppuu joka päivä, että pitää joka päivä käydä kaupassa? Vai käytkö päivittäin ostamassa pääruoka raaka-aineet?
Vierailija kirjoitti:
Onhan tuokin taktiikka. Itellä kyllä tulee kalliimmaksi, jos en yhtään suunnittele etukäteen pidemmälle. Tulee ostettua sitä mitä tekee mieli ja vaivihkaa siitä kertyy isompia kuluja.
Eikö sulla ole pakastinta? Sinne on niin helppo laittaa vaikka lihapaketit yms. Aina ei ole tarjouksia kaupassa.
Pakastaminen nyt ei ainakaan paranna ruoan laatua, päin vastoin. En pakastaisi mitään kaupan lihapaketteja, korkeintaan jotain itse pyydettyä riistaa.
Vierailija kirjoitti:
Ei muilla mitään airfryiereita ole
Meillä on, mutta ei meidän perheelle mitkään kanapalat sinne mahdu, pakko latoa uuniin. Eikä vihanneksetkaan pannulle, kestäisi iankaiken, jos lähtisin sellaisia paistelemaan pannulla. Paljonkohan niitä pitäisi olla, useampi kilo varmaan, jos ei muuta lisuketta olisi. Kyllä koen että ihan työstä käy töiden jälkeen ruoan laitto perheessä, missä on useita yläkoulu-ja lukioikäisiä.
Käyn joka päivä 2-3 eri kaupassa. Yksinäisenä.
Yhdestä kaupasta saa yhtä ja toisesta toista ja kolmannesta kolmatta.
Vierailija kirjoitti:
Kauppa alakerrassa ja mies ei voi käydä vaikka joka päivä kaupassa, jotta saisi sitä ahmittavaa? Mikä teillä loppuu joka päivä, että pitää joka päivä käydä kaupassa? Vai käytkö päivittäin ostamassa pääruoka raaka-aineet?
Saunan jälkeen pyjama päällä katsoo tv:tä, eipä enää helposti tule kauppaan lähdettyä vaikka lähellä onkin. Jääkaapista on helppo vetää leikkeleitä suoraan paketista tai jugurtteja ja rahkoja.
Joka päivä on joku loppu. Joko maito, leipä, hedelmät, pesuaineet, vessapaperi, ruuan raaka-aine, joku
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On pakastin, mutta se on pieni ja kesällä laitetaan täyteen marjoja. En kokkaa joka päivä, mutta täydennystä ostetaan vain sitä mukaa kuin tarvii. Mies saattaa koska vaan joutua lähtemään parin päivän työreissulle, joten ruuat saattaisi ehtiä pilaantua. Mulle ei tule huti- tai heräteostoksia juuri koskaan.
Ap
Puolivuotta mennyt jo kesästä, kai sitä jonkun verran pakkanen jo tyhjentynyt marjoista? Puolet periaatteessa olis jo syöty seuraavaa marjakautta varten. Toki jos kauppa alakerrassa, niin mitä sitä omassa jääkaapissa niitä säilyttämään, kun kädenkäänteessä saa alhaalta lisää.
Monta htp menee vuodessa kaupassa jonottamiseen vai onko itsepalvelukassa?
Olen eläkeikää lähestyvä sinkku, enkä tosiaankaan laadi mitään "viikon ostoslistoja". Ymmärrän toki, että elämäntilanteet ovat erilaisia, ja vaikka jotain joukkuepeliä harrastavien lasten kanssa suunnittelu on melkein välttämätöntä.
Itse funtsailen mitä tänään haluaisin syödä, mutta sekin voi muuttua kaupassa, aha, tänään saakin tuota halvalla, uusiksi meni.
Ostin eilen esim. tarjouksesta porkkanasosetta (tarkoitettu tietenkin porkkanalaatikkoon). Tänään hain vielä kinkkusuikaletta ja pakasteena sipulikuutioita. Nyt alkavat olla koossa ainekset huikeaan porkkanakeittoon!
Kauppaan joka päivä on sinkulle hyvä ohje.