Raskausviikko 20 ja voimat lopussa
Onko kaikkimuut tosiaan reippaassa kunnossa aina sinne viimeiselle kolmannekselle asti?
Mulla neljäs raskaus ja vaikka olen liikkunut alusta asti, käynyt kohtalaisen fyysisessä työssä enkä ole ylipainoinen niin...ei vaan jaksa enää läheskään normaalisti. Askel on lyhentynyt reippaasti, tassutan hitaasti kuin mummeli jotta ei vatsaa vihloisi (kiinnikkeitä? mitä lie), tarvitsen paljon lepotaukoja ja jalat turpoaa ym.ym.
Muut näyttää näillä viikoilla vielä kipittävan kuin ilman raskautta, käyvän salilla ja työt sujuu normaalisti. En meinais millään jaksaa kokonaista työpäivää. Olenko loppuunpalanut kehäraakki (ikää alle 35) vai onko kellään muulla ollut näin varhain isohko ja toisinaan kovin raskas vatsa ja hidas tahti? Mikä hitto minua vaivaa, miten voi jaksaa töitä aitiyslomaan asti. Onko kaikki sinne asti töissä jos ei supistele tms?
Kommentit (3)
Mä olen vasta viikolla 10 ja ollut täysin uupunut jo melkein kuukauden. En jaksa tehdä yhtään mitään, töissäkin teen työt "hidastuksella" ja loppuillan makaan sohvalla jaksamatta liikuttaa evääkään. Kai se riippuu ihmisestä, mä en kyllä kestä jos tämä vielä tästä pahenee.
[quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 20:57"]
Mä olen vasta viikolla 10 ja ollut täysin uupunut jo melkein kuukauden. En jaksa tehdä yhtään mitään, töissäkin teen työt "hidastuksella" ja loppuillan makaan sohvalla jaksamatta liikuttaa evääkään. Kai se riippuu ihmisestä, mä en kyllä kestä jos tämä vielä tästä pahenee.
[/quote]
No tuo väsymysvaihe meni jo ohi. Onneksi. Mutta nyt olo on fyysisesti raskas ja vaivainen vaikkei nukuta. Jalka ei vaan nouse ja jos kiristän tahitia niin vatsaan koskee koko päivän. Selkäkin vihoittelee jo.
Vaikkei mulla mitään vaivoja ja vammoja normaalisti ole. Lopetan ehkä mammajumpan kun muut (raskaudet pidemmällä) siellä on notkeita ja pirteitä, suunnilleen juoksee tunnille :O
Muut siis todellakin mennä vipeltää pirtsakkana päivästä toiseen :D Ehkä olen liian vanha tähän tai jotain