Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kannattaako alkaa käymään uimassa jos en osaa uida kuin pää vedenpinnan yläpuolella?

Uimaan
11.01.2022 |

En osaa sitä uintia missä pää käy vedenpinnan alapuolella. Jotkut sanoo, että tulee vain niska kipeäksi jos uin pää ylhäällä koko ajan. Mutta eikö se olisi hyvä kuitenkin uida ja harrastaa liikuntaa?

Lisäksi mun pitäisi ostaa uimalasit vahvuuksilla jos aikoisin uida sillä oikealla tyylillä. Joskus niitä katsoin eikä ne nyt älyttömän kalliita ole. Se vain, että miten mä sen oikean uimatyylin oppisin? Kuka sen mulle opettaa...

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On kaikki liikunta parempaa kuin ei liikuntaa.

Ei ole aina. Joskus väärin tekemällä voi aiheuttaa suuriakin vaurioita, jotka haittaa suuresti muuta elämää: juoksussa rikkoa polvet, kuntosalilla selän.  Uidessa pää pinnalla "sorsaa" on todellisena vaarana saada niskat ja hartiat niin jumiin, että tarvitaan pitkä kuuri fysioterapiassa jotta päänsäryistä ja muista kivuista pääsee eroon.

Vierailija
22/36 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opin itse laittamaan pään pinnan alle katsomalla muutaman opetusvideon. Rintauinti on melko helppo oppia näin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en osaa uida kuin käsipohjaa ja se on hankalaa uimahallissa.  Tämän takia en käy edes saunomassa vaan käyn harvakseltaan yleisissä saunoissa.

Vierailija
24/36 |
12.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa, minä uin aina kasvot sivuttain, poski vedessä ja vaihdan vähä väliä toiselle poskelle.

Kaikki niskavaivat ovat hävinneet.

Olen hidas uimari, mutta vauhti paranee jatkuvasti.

En ole millään opinut naama vedessä uimaan.

Vierailija
25/36 |
12.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on onneksi suht lähellä kylpylä, siellä kehtaan käydä uimassa hitaampana ja huonompana uimarina. Pari kertaa olen käynyt uimahallissa, mutta siellä tulen nopeampien jyrätyksi ja saan vaan pahoja mulkaisuja osakseni.

Kylpylälippu on kallis, mutta silti menen mieluummin sinne kuin uimahalliin. Olin aiemmin myös innokas hiihtäjä, mutta lopetin sen pari vuotta sitten kun rupesin jäämään laturaivoajien jalkoihin...

Inhottaa kuinka kaikesta liikunnasta on nykyään tehty kilpaurheilua, pitää suorittaa täysillä trendin mukaisissa välineissä eikä hitaampia ja huonoja sallita.

Vierailija
26/36 |
12.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin ennen uimassa, mutta lopetin, koska niskani ei kestä ankkauintia ja saan parin päivän migreenin uimahallireissun jälkeen. Harmi, koska tykkäisin käydä. En ole oppinut oikeaa tekniikkaa, opastusvideoista huolimatta. Aikuisten uimakoulut ovat vain uimataidottomille ja uimaseurojen tekniikkakurssit painottuvat sellaiseen hifistelyyn, jota en tarvitse, kun tuo pään veden alle laittaminen on se pohjimmainen ongelmani. Kurssikuvauksen perusteella siellä ei edes harjoitella pään veden alle laittoa, vaan se kuulunee niihin alkeistaitoihin. Vauhtini on hyvä ja potkut vahvat, mutta ilmeisesti lapsuuden vähältä piti-tilanteesta on jäänyt alitajuinen pelko. Opin uimaan vasta teini-iässä. En osaa myöskään sukeltaa. Jotenkin onnistun saamaan niskat jumiin jopa selkäuinnissa, joten sekään ei ole vaihtoehto. 

Vierailija
27/36 |
12.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On olemassa aikuisten uimakouluja

Sä et tarvitse vahvuuksia uimalaseihin

Miten niin en tarvitse vahvuuksia uimalaseihin??? Sitten mun pitää mennä altaaseen silmälasit päässä enkä mä silloin kyllä päätä laita vedenpinnan alle. Ilman laseja tai vahvuuksilla olevia uimalaseja en todellakaan mene altaaseen.

Täällä pienellä paikkakunnalla ei järjestetä mitään aikuisten uimakouluja.

Vierailija
28/36 |
12.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On kaikki liikunta parempaa kuin ei liikuntaa.

Ei ole aina. Joskus väärin tekemällä voi aiheuttaa suuriakin vaurioita, jotka haittaa suuresti muuta elämää: juoksussa rikkoa polvet, kuntosalilla selän.  Uidessa pää pinnalla "sorsaa" on todellisena vaarana saada niskat ja hartiat niin jumiin, että tarvitaan pitkä kuuri fysioterapiassa jotta päänsäryistä ja muista kivuista pääsee eroon.

Niin tätä mä juuri tarkoitin. Pitäisi vain oppia se oikea tapa uida koska mulla on muutenkin niska- ja hartiavaivoja. 

Vierailija
29/36 |
12.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävin ennen uimassa, mutta lopetin, koska niskani ei kestä ankkauintia ja saan parin päivän migreenin uimahallireissun jälkeen. Harmi, koska tykkäisin käydä. En ole oppinut oikeaa tekniikkaa, opastusvideoista huolimatta. Aikuisten uimakoulut ovat vain uimataidottomille ja uimaseurojen tekniikkakurssit painottuvat sellaiseen hifistelyyn, jota en tarvitse, kun tuo pään veden alle laittaminen on se pohjimmainen ongelmani. Kurssikuvauksen perusteella siellä ei edes harjoitella pään veden alle laittoa, vaan se kuulunee niihin alkeistaitoihin. Vauhtini on hyvä ja potkut vahvat, mutta ilmeisesti lapsuuden vähältä piti-tilanteesta on jäänyt alitajuinen pelko. Opin uimaan vasta teini-iässä. En osaa myöskään sukeltaa. Jotenkin onnistun saamaan niskat jumiin jopa selkäuinnissa, joten sekään ei ole vaihtoehto. 

Mulla ei ole mitään traumaa vaan en vain osaa sitä uimatyyliä eikä ole ketään joka sen voisi mulle opettaa. Myös parempi potkutekniikka pitäisi oppia. Sukeltaa pystyn.

Vierailija
30/36 |
12.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä uin ankkauintia, ei tule niska kipeäksi, ainoa ongelma on, että olen hidas ja pelkään olevani altaan tukkeena. Mutta eikös uimahallit ole nyt kiinni?

Ei meillä täällä Etelä-Pohjanmaalla ole koko korona-aikana olleet kiinni kuin pariin kertaan muutaman viikon ajan. Käyntimääriä on välillä rajoitettu ajanvarauksella, meillä 30-40 henkeen, naapurikunnassa ei ollenkaan.

Vierailija
31/36 |
12.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsele paikallisen uimahallin ilmoitustaululta tai paikallisen uimaseuran sivuilta löytyykö uintitekniikkakursseja aikuisille. Ovat hintansa väärtejä.

Vierailija
32/36 |
12.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katsele paikallisen uimahallin ilmoitustaululta tai paikallisen uimaseuran sivuilta löytyykö uintitekniikkakursseja aikuisille. Ovat hintansa väärtejä.

Kun ei täällä ole mitään uimakursseja aikuisille eikä ole mitään paikallista uimaseuraa. Ei jokaisella paikkakunnalla ole tuollaisia. Tämä on alle 5000 asukkaan kylä ja on ihme, että meillä ylipäätään on uimahalli vielä. Ehkä lähikaupungissa voisi jotakin olla, mutta rahallisesti ja ajallisesti aika mahdotonta.

33/36 |
01.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin aiemmin todella huono uimari, ja uin juurikin pää veden yläpuolella. En nauttinut hommasta, enkä jaksanut uida montaa metriä. Lisäksi pelkäsin paikkoja, joissa varpaat eivät yltäneet pohjaan. Aloin opetella uimaan Youtube-videoiden avulla, ja aloin pitää opettelustani myös blogia https://uintimatka.wordpress.com/

Vierailija
34/36 |
01.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, en osaa vastata vihaan uimahalleja ja uimista.

Vierailija
35/36 |
27.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ongelma toisinpäin eli en osaa uida pää ylhäällä ja ottaa happea uidessa.

Olen keski- ikäisenä opetellut uintia eli osaan liukua ja uida kasvot vedessä mutta kun pitäisi ottaa happea tai kokeilla uida pää ylhäällä niin ei onnistu koska pelkään etten saa kasvoja tarpeeksi ylös, rupean vajoamaan ja tasapaino katoaa ja vedän vettä henkeen.

Vierailija
36/36 |
27.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain syyhypunkin uimahallin pukuhuoneesta..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kahdeksan