Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kannattaako alkaa käymään uimassa jos en osaa uida kuin pää vedenpinnan yläpuolella?

Uimaan
11.01.2022 |

En osaa sitä uintia missä pää käy vedenpinnan alapuolella. Jotkut sanoo, että tulee vain niska kipeäksi jos uin pää ylhäällä koko ajan. Mutta eikö se olisi hyvä kuitenkin uida ja harrastaa liikuntaa?

Lisäksi mun pitäisi ostaa uimalasit vahvuuksilla jos aikoisin uida sillä oikealla tyylillä. Joskus niitä katsoin eikä ne nyt älyttömän kalliita ole. Se vain, että miten mä sen oikean uimatyylin oppisin? Kuka sen mulle opettaa...

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä onko siinä nyt mitään erityistä opettelemista, kiinnitä vain huomiota siihen, että pää on rangan kanssa samassa suunnassa. Ei siis edetä kasvot edellä vaan päälaki edellä.

Vierailija
2/36 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kaikki liikunta parempaa kuin ei liikuntaa.

Katsopa vaikka muutama youtube-video, jossa asiaa opetetaan. Niistä saa ainakin jonkun käsityksen.

Tai jos haluat vain liikkua vedessä, niin voithan vesijuosta. Vesijuoksuvöitä on uimahalleissa lainattaviksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa.

Uida voi pää pystyssäkin.

Toisaaltaa päälaki-edellä uinnin oppii pikkuhiljalleen, kun katsoo vähän muista mallia. Uintikurssejakin järjestetään.

Uiminen on kivaa! Suosittelen! Aloita pienin annoksin!

Vierailija
4/36 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä onko siinä nyt mitään erityistä opettelemista, kiinnitä vain huomiota siihen, että pää on rangan kanssa samassa suunnassa. Ei siis edetä kasvot edellä vaan päälaki edellä.

No enhän mä nyt kasvot vedessä voi uida. 

Vierailija
5/36 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On kaikki liikunta parempaa kuin ei liikuntaa.

Katsopa vaikka muutama youtube-video, jossa asiaa opetetaan. Niistä saa ainakin jonkun käsityksen.

Tai jos haluat vain liikkua vedessä, niin voithan vesijuosta. Vesijuoksuvöitä on uimahalleissa lainattaviksi.

Olen koittanut joskus vesijuoksua enkä pitänyt siitä. Pidän enemmän uimisesta.

Vierailija
6/36 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uimaan kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No enhän mä nyt kasvot vedessä voi uida. 

Tottakai voit. Kasvatat vain kidukset. Helppoa!

Vierailija
7/36 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on sama ongelma. Lisäksi mulla on vahvojen miinusten lisäksi sen verran hajataittoa ja piilokarsastusta, etten näe kunnolla millään kaupan uimalaseilla. Köyhänä en raaski ostaa kalliita erikoisvalmisteisia uimalaseja uintitekniikkaopetusta varten, etenkin kun näköni heikkenee joka vuosi enkä tiedä innostuisinko uinnista. Eli vesiliikunta jää satunnaiseen vesijuoksuun, johon koitan pakottaa itseni silloin kun menen uimahalliin nauttimaan saunasta, porealtaasta ja hyvästä seurasta.

Vierailija
8/36 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ui. Vesijuoksu on hyvä,vaihtoehto. Lääkäri kielsi nimenomaan tuon ”ankkauinnin” minulta. Voipi mennä taju.

Vesijumppa toisena, pelkkä kelluminen altaassa rentouttaa.

Vierailija
9/36 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et vesijuoksusta piittaa, niin monissa uimahalleissa on altaan reunalla tabletti, jossan on valittavissa erilaisia ohjattuja vesijumppia, helpoista vaikeisiin. Tämä on mun ja miehen harrastus, käydään vähintään kolmesti viikossa.

Vierailija
10/36 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä uin ankkauintia, ei tule niska kipeäksi, ainoa ongelma on, että olen hidas ja pelkään olevani altaan tukkeena. Mutta eikös uimahallit ole nyt kiinni?

Vierailija
11/36 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uida saa vaikka väärinpäin jos haluaa.

Vierailija
12/36 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se pään kastamisuinti ole vaikea oppia. Tarvitset vain uimalasit. Ei siinä ole muuta kuin hengitysrytmian opettelu. Eli puhallat ulos pää vedessä. Ei tolla välttämättä sen nopeammin ui mutta se ei rasita niskaa ja hartioita pitkään uidessa.

Vierailija
13/36 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilman muuta voit uida pää pystyssä. Näin minäkin teen, enkä osaakaan muulla tavoin uida. Ei tule niska kipeäksi, kun nyt ei ihan älyttömiä matkoja ui kerralla. Uiminen on hyvää liikuntaa ja jos tykkäät uida tuolla tavoin, niin anna mennä vaan. Itse tykkään eniten uida luonnonvesissä. Uimahallissa joskus hävettää, kun ei osaa teknisesti niin hyvin uida, mutta en kuitenkaan läheskään hitaimmaksi sielläkään jää. Vesijuoksusta en ole minäkään innostunut, vesijumppa on kyllä ihan mukavaa vaihtelua. Vaikka en ole maailman taitavin uimari, enkä juuri sukeltelekaan, koen silti veden omaksi elementikseni ja nautin valtavasti uimisesta esimerkiksi kesällä omassa rannassa.

Vierailija
14/36 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään osaa uida kasvot pinnan alla eli kroolata tms. Vesijuoksen tai uin "pystykoiraa" eli aika pystyssä,ei tule niska kipeäksi. Aina kannattaa lähteä liikkumaan vaikkei osaisi tietyllätavalla.

Vierailija
15/36 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina se kannattaa. Voi sitä "oikeaakin" tapaa opetella siellä ihan hissukseen jos tuntee tärkeäksi. Olen itsekin sitä kokeillut silloin tällöin mutta tykkään uida rennommin pää pinnalla vaikka niska siinä helposti jäykistyykin. Välillä sitten selkää vaikka.

Vierailija
16/36 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä ui. Vesijuoksu on hyvä,vaihtoehto. Lääkäri kielsi nimenomaan tuon ”ankkauinnin” minulta. Voipi mennä taju.

Vesijumppa toisena, pelkkä kelluminen altaassa rentouttaa.

Kun mä haluan uida. Ei vesijuoksua tai vesijumppaa. Kokeiltu on molempi eikä ole mun juttu.

Vierailija
17/36 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä uin ankkauintia, ei tule niska kipeäksi, ainoa ongelma on, että olen hidas ja pelkään olevani altaan tukkeena. Mutta eikös uimahallit ole nyt kiinni?

Täällä tuppukylässä ainakin on uimahalli auki.

Vierailija
18/36 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On olemassa aikuisten uimakouluja

Sä et tarvitse vahvuuksia uimalaseihin

Vierailija
19/36 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selkäuinnissa kasvot ovat veden yläpuolella koko ajan ja lienee rentouttavaa hartioille

Vierailija
20/36 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olet mies, kuten minä, ei se ole ongelma laisinkaan. Minä uin selkää juuri veden pinnan alapuolella, eikä kipeydy niska. Meillä miehillöä on luonnostaan snorkkikkeli sitä varten. Voi hengitellä kuin sukellusvene konsanaan. Se ilahduttaa aina kanssa uimareitakin, saan huomattavan paljon palautetta.

Olen nähnyt sinut stadikalla, hyvin menee. Minäkin aloitan selkäuinti harjoittelun

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kahdeksan