"itse en ikinä voisi äänestää persuja"??
Tässä vaalien alla ja jälkeen olen taas kuullut monien kaverien ja tuttujen suusta tämän tyylisiä lauseita:
"olen persujen kanssa monesta asiasta samaa mieltä, mutta silti korostan, etten ikinä voisi äänestää heitä"
"En ikinä voisi kuvitella äänestäväni persuja, vaikka asiassa x ja y he ovatkin aivan oikeassa"
Näitä lauseita kuuluu lähinnä akateemisten ihmisten suusta. Onko persujen äänestäminen jokin häpeä, jonka tunnustamalla akateemisuus, arvokkuus ja älykkyys muiden silmissä häviäisi heti? Kaikkoaisivatko kaverit? Ei minulle ainakaan ole mikään häpeä tunnustaa äänestäneeni persuja. Miksi olisi?
Mielestäni tuollainen itsensä kaikkien persuja äänestäneiden yläpuolelle korottaminen antaa todella tyhmän ja juntin kuvan ihmisestä.
Kommentit (27)
Vaikka persut ajaisivat ihan toisnelaisia aioita, niin tuskin silloinkaan voisin äänestää vastuuta avoimesti pakoilevaa (ei lähtenyt edelliseen hallitukseen, koska silloin ei olisi päässyt huutelemaan puskista ja vinkumaan "jytkyä") populistista puoluetta.
[quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 17:37"]
Vaikka persut ajaisivat ihan toisnelaisia aioita, niin tuskin silloinkaan voisin äänestää vastuuta avoimesti pakoilevaa (ei lähtenyt edelliseen hallitukseen, koska silloin ei olisi päässyt huutelemaan puskista ja vinkumaan "jytkyä") populistista puoluetta.
[/quote]
Itse en taas koskaan voisi äänestää takinkääntäjä-Vihreitä tai -Vasemmistoliittoa. Puolueita, jotka ovat valmiit myymään pääperiaatteensakin kunhan saavat vastineeksi muutaman rahakkaan ministerinsalkun poliittisille broilereilleen. Pitäisi esimerkiksi olla täysi ideologinen mahdottomuus, että Kokoomus ja Vasemmistoliitto mahtuisivat samaan hallitukseen, mutta niin sitä vaan mennään kun sekä puolueen poliitikkojen että äänestäjien selkäranka on tehty kumista.
Siis olen minäkin heidän kanssaan samaa mieltä esim kreikka-politiikasta mutta taas niiiiiin monesta muusta asiasta eri mieltä. Siksi en voisi koskaan äänestää persuja.
[quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 15:16"]Tässä vaalien alla ja jälkeen olen taas kuullut monien kaverien ja tuttujen suusta tämän tyylisiä lauseita:
"olen persujen kanssa monesta asiasta samaa mieltä, mutta silti korostan, etten ikinä voisi äänestää heitä"
"En ikinä voisi kuvitella äänestäväni persuja, vaikka asiassa x ja y he ovatkin aivan oikeassa"
Näitä lauseita kuuluu lähinnä akateemisten ihmisten suusta. Onko persujen äänestäminen jokin häpeä, jonka tunnustamalla akateemisuus, arvokkuus ja älykkyys muiden silmissä häviäisi heti? Kaikkoaisivatko kaverit? Ei minulle ainakaan ole mikään häpeä tunnustaa äänestäneeni persuja. Miksi olisi?
Mielestäni tuollainen itsensä kaikkien persuja äänestäneiden yläpuolelle korottaminen antaa todella tyhmän ja juntin kuvan ihmisestä.
[/quote]
Persut on vaan niin noloja rasismissaan, etten voisi heitä ikinä äänestää. Akateemisesti koulutettu olen nyt, mutta olin kyllä samaa mieltä jo ennen yo-opintojakin.
Aika paljon pitäisi maailmassa tapahtua, että äänestäisin persuja.
Jotkut asiat, joista olen samaa mieltä, eivät muuten ole persujen yksinoikeudella vaalimia asioita.
Asiat, joilla persut ovat profiloituneet, eivät vastaa minun arvojani. Yksinkertaista.
Toivottavasti ensi vaaleissa ehdokkaana löytyisi tummahipiäinen muslimihomo, jonka äidinkieli olisi ruotsi ja löytyisi sitoutumattomana vihervasureiden listoilta. Vastaprotestiääni olisi varma :D.
Aika paljon pitäisi maailmassa tapahtua, että äänestäisin persuja.
Jotkut asiat, joista olen samaa mieltä, eivät muuten ole persujen yksinoikeudella vaalimia asioita.
Asiat, joilla persut ovat profiloituneet, eivät vastaa minun arvojani. Yksinkertaista.
Toivottavasti ensi vaaleissa ehdokkaana löytyisi tummahipiäinen muslimihomo, jonka äidinkieli olisi ruotsi ja löytyisi sitoutumattomana vihervasureiden listoilta. Vastaprotestiääni olisi varma :D.
[quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 15:25"]
[quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 15:24"]
Harva persu tuntee vihr/vasemmistoa vastaan samanlaista raivonsekaista ihnoa, mitä noissa puolueissa tunnetaan persuja kohtaan.
[/quote]
Tämä lienee ensimmäinen päiväsi tällä palstalla.
[/quote]
Tämä palsta ei ole koko Suomi ja toisekseen, olen törmännyt persuvihaan huomattavasti yleisemmin kuin minkään muun puolueen.
Ohis