Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Raskaana,kävin ultrassa,mitat eivät vastanneet,APUA??

Vierailija
14.08.2008 |

Oisko kellään ollut vastaavaa ja miten on käynyt??

Tiedän aika tarkkaan hedelmöitymispäivän (ne on nää lapsiperheen seksiasiat tällasia,heh heh...) ja sen mukaan olin laskenut la:n.

Nyt k'vin nt-ultrassa ja piti olla 12+4 viikot mutta mitat vastasivatkin vain 10 viikkoja??

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
14.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin (laskujen mukaan) 10rv:lla kun menin ultraan.

Ultran mukaan viikkoja olikin vasta 6. Terve 3200g lapsi syntyi "kuukauden" etuajassa..

Vierailija
2/15 |
14.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin voidaan mitata ne turvokemitata jne,itse jäin miettimään tuota pientä mittaa (vastasi siis noin10-11 viikkoista,mitta oli 37mm) et voiko olla merkki kehityshäiriöstä??

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
14.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ole ollut mahdollisuutta hedelmöittyä?

Vierailija
4/15 |
14.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulle tuli keskenmeno. Mutta mulla oli viikkoja vähemmän en koskaan edes päässyt viikolle 10.

Vierailija
5/15 |
14.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä ultraaja sanoi?

Vierailija
6/15 |
14.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aika varma koska olimme sen viikonlopun jolloin hedelmöitys OLISI pitänyt tän mukaan tapahtui niin olimme to-ma lomalla sukulaisissa ja nukuimme lasten kanssa perhepedissä heidän olohuoneen lattialla :)

ap

Vierailija
7/15 |
14.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivätkä edes oikein sopineet hedelmöittymisajankohtaan, vaikka me tiesimme päivän tarkalleen. Kasvua piti seurata koko raskausajan useammassa ultrassa, ja laskettua aikaa siirrettiin muutaman kerran, mutta lopulta syntyi terve lapsi. Pienikokoinen tosin, mutta pieni on äitikin.

Vierailija
8/15 |
14.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laskin "itse" siis käytin tällaista netin raskauslaskuria hedelmöitymispäivän mukaan aj myös samoin kokeilin edellisten kuukautisten mukaan (ne ei niinkään luotettavat koska ne on heitelleen nuo kierrot minulla...)

Nuo molemmat antoivat samat päivämäärät,ultra nyt näytti muuta...

ap

Vierailija
9/15 |
14.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laskin "itse" siis käytin tällaista netin raskauslaskuria hedelmöitymispäivän mukaan aj myös samoin kokeilin edellisten kuukautisten mukaan (ne ei niinkään luotettavat koska ne on heitelleen nuo kierrot minulla...)

Nuo molemmat antoivat samat päivämäärät,ultra nyt näytti muuta...

ap

Vierailija
10/15 |
14.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

et näkee uudestaan ultrassa onko kehitystä ja kasvua kuitenkin tapahtunut,se kai se on tärkeintä...

ap

Vierailija
11/15 |
14.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis tyyliin joku mitta millin tai kaksi. Olin loppuraskauden tehoseurannassa, ultralla mitattiin lasta aluksi 2 viikon välein, myöhemmin vähän harvemmin (olisko 3 viikon välein).

Meillä tosin hedelmöitysaika tarkkaan tiedossa (ICSI).

Muissa ultrissa ja syntymän jälkeen lapsi oli niin tarkkaan keskiarvomitoissa, että käyrät olisi voinut kalibroida hänen mukaansa.

Jos olet ihan varma, että hedelmöitysajan tiedät, vaadi seurantaa.

Vierailija
12/15 |
14.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli oletetusta hedelmöitymisestä alkaen.

Raskausviikkojen laskeminen aloitetaan kuitenkin jo aikaisemmin, edellisten kuukautisten alkamispäivästä, sillä tarkkaa hedelmöitymisajankohtaa on vaikea määritellä. Koska ovulaatio tapahtuu normaalisti 2 viikkoa kuukautisten alkamisen jälkeen, raskaus alkaa todellisuudessa raskausviikolla 3.

Vierailija
13/15 |
14.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli oletetusta hedelmöitymisestä alkaen.

Raskausviikkojen laskeminen aloitetaan kuitenkin jo aikaisemmin, edellisten kuukautisten alkamispäivästä, sillä tarkkaa hedelmöitymisajankohtaa on vaikea määritellä. Koska ovulaatio tapahtuu normaalisti 2 viikkoa kuukautisten alkamisen jälkeen, raskaus alkaa todellisuudessa raskausviikolla 3.

Vierailija
14/15 |
14.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

lasketaanko pääperämitan, päänympärysmitan tai jonkun muun mitan perusteella?

Vierailija
15/15 |
14.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitten noissa mitoissa kun tekee 0,01mm virheen mittauksessa, niin se jo vaikuttaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän neljä