Raskaana,kävin ultrassa,mitat eivät vastanneet,APUA??
Oisko kellään ollut vastaavaa ja miten on käynyt??
Tiedän aika tarkkaan hedelmöitymispäivän (ne on nää lapsiperheen seksiasiat tällasia,heh heh...) ja sen mukaan olin laskenut la:n.
Nyt k'vin nt-ultrassa ja piti olla 12+4 viikot mutta mitat vastasivatkin vain 10 viikkoja??
Kommentit (15)
niin voidaan mitata ne turvokemitata jne,itse jäin miettimään tuota pientä mittaa (vastasi siis noin10-11 viikkoista,mitta oli 37mm) et voiko olla merkki kehityshäiriöstä??
ap
ole ollut mahdollisuutta hedelmöittyä?
mulle tuli keskenmeno. Mutta mulla oli viikkoja vähemmän en koskaan edes päässyt viikolle 10.
Olen aika varma koska olimme sen viikonlopun jolloin hedelmöitys OLISI pitänyt tän mukaan tapahtui niin olimme to-ma lomalla sukulaisissa ja nukuimme lasten kanssa perhepedissä heidän olohuoneen lattialla :)
ap
Eivätkä edes oikein sopineet hedelmöittymisajankohtaan, vaikka me tiesimme päivän tarkalleen. Kasvua piti seurata koko raskausajan useammassa ultrassa, ja laskettua aikaa siirrettiin muutaman kerran, mutta lopulta syntyi terve lapsi. Pienikokoinen tosin, mutta pieni on äitikin.
Laskin "itse" siis käytin tällaista netin raskauslaskuria hedelmöitymispäivän mukaan aj myös samoin kokeilin edellisten kuukautisten mukaan (ne ei niinkään luotettavat koska ne on heitelleen nuo kierrot minulla...)
Nuo molemmat antoivat samat päivämäärät,ultra nyt näytti muuta...
ap
Laskin "itse" siis käytin tällaista netin raskauslaskuria hedelmöitymispäivän mukaan aj myös samoin kokeilin edellisten kuukautisten mukaan (ne ei niinkään luotettavat koska ne on heitelleen nuo kierrot minulla...)
Nuo molemmat antoivat samat päivämäärät,ultra nyt näytti muuta...
ap
et näkee uudestaan ultrassa onko kehitystä ja kasvua kuitenkin tapahtunut,se kai se on tärkeintä...
ap
Siis tyyliin joku mitta millin tai kaksi. Olin loppuraskauden tehoseurannassa, ultralla mitattiin lasta aluksi 2 viikon välein, myöhemmin vähän harvemmin (olisko 3 viikon välein).
Meillä tosin hedelmöitysaika tarkkaan tiedossa (ICSI).
Muissa ultrissa ja syntymän jälkeen lapsi oli niin tarkkaan keskiarvomitoissa, että käyrät olisi voinut kalibroida hänen mukaansa.
Jos olet ihan varma, että hedelmöitysajan tiedät, vaadi seurantaa.
eli oletetusta hedelmöitymisestä alkaen.
Raskausviikkojen laskeminen aloitetaan kuitenkin jo aikaisemmin, edellisten kuukautisten alkamispäivästä, sillä tarkkaa hedelmöitymisajankohtaa on vaikea määritellä. Koska ovulaatio tapahtuu normaalisti 2 viikkoa kuukautisten alkamisen jälkeen, raskaus alkaa todellisuudessa raskausviikolla 3.
eli oletetusta hedelmöitymisestä alkaen.
Raskausviikkojen laskeminen aloitetaan kuitenkin jo aikaisemmin, edellisten kuukautisten alkamispäivästä, sillä tarkkaa hedelmöitymisajankohtaa on vaikea määritellä. Koska ovulaatio tapahtuu normaalisti 2 viikkoa kuukautisten alkamisen jälkeen, raskaus alkaa todellisuudessa raskausviikolla 3.
lasketaanko pääperämitan, päänympärysmitan tai jonkun muun mitan perusteella?
Siitten noissa mitoissa kun tekee 0,01mm virheen mittauksessa, niin se jo vaikuttaa.
Olin (laskujen mukaan) 10rv:lla kun menin ultraan.
Ultran mukaan viikkoja olikin vasta 6. Terve 3200g lapsi syntyi "kuukauden" etuajassa..