Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Huipputylsä avioliitto vain mukavuuden vuoksi

Vierailija
11.01.2022 |

Jo vuosia avioliittomme on ollut pystyyn kuollut. Mies touhuaa omiaan, viettää koko hereilläoloaikansa työhuoneessaan, olipa sitten lauantai tai keskiviikko. On oikeastaan aina myös nukkunut eri huoneessa.
Haluaisin joskus mennä yhdessä kävelylle tms., mutta miestä ei kiinnosta.
Hyvä puoli on, että myös minä touhuan omiani aivan vapaasti. Mitään uutta en jaksa ajatella, olemme lähes kuusikymppisiä, mutta välillä voisin tappaa mieheni kiukusta.
Kohtalotovereita?

Kommentit (47)

Vierailija
1/47 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyi, vain 1 elämä on elettävänä. jaa, mikä tuossa on mukavaa?

Vierailija
2/47 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamalaa tuollanen elämä. Se on valunnut hukkaan, vain mukavuuden eli taloudellisen hyvinvoinnin takia. Miten kivaa sulla olisi voinut olla ilman miestäsi? Ja toisinpäin. Olet pelkkä lokki.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/47 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukava koti, josta en halua muuttaa, ihanat lapset, hyvät kaupat lähistöllä, elintaso jonka menettäisin, jos pantaisiin kaikki tasan.

Vierailija
4/47 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hae terapiaan jos haluat tappaa puolisosi.

Vierailija
5/47 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä lailla asiat paranisivat, jos eroaisin?

Vierailija
6/47 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tosi jännittävää hei mennä kävelylle! Taidat nyt syyllistää miestä ja avioliittoa omista ongelmistasi. Keksi jotain jännää niin ehkä se puolisokin innostuu.

Vierailija
7/47 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, mutta olemme nelikymppisiä. Riitoja ei ole, mutta eipä ole oikein mitään muutakaan. Odotan, että lapset lähtevät kotoa parin vuoden päästä. Omatunto ei anna periksi hajottaa heiltä kotia juuri tässä vaiheessa.

Mutta mitä sinä odotat? Jos et ole tyytyväinen, niin lähde ja rakenna itsellesi mieleinen elämä. Onnea matkaan!

Vierailija
8/47 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hae terapiaan jos haluat tappaa puolisosi.

Minä kyllä ymmärrän tämän kommentin.

Vierailija
9/47 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli noin. Mies oli tyytyväinen, minä en. Mies kieltäytyi ihan kaikesta yhteisestä. Olin aina yksin. Mies oli kylmä käytöksessään, puheissaan. Vähän pilkkasi kin kun, kun yritin saada aikaan keskustelua asiasta. Tapasin ihanan miehen ja lähdin.

Vierailija
10/47 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäksi miehelläsi voi olla hoito jossa käy. Ei näytä sinua huomaavankaan. Et ole hänelle mitään. Onko kiva olla?

Vierailija
11/47 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisit aloittaa uuden ihmissuhteen, jossa sinua arvostettaisiin ja jossa saisit jotain vastakaikua.

Vierailija
12/47 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on muuten hyvä kysymys, joko ne paranevat tai sitten ei. Introverttina olen onnellinen siitä, että mies puuhaa omiaan ja minä saan puuhata omiani. En kestäisi miestä, joka haluaisi koko ajan tehdä jotakin yhdessä. Joskus kannattaa punnita tarkkaan, että minkälainen elämä sopii itselle. Jos koet, että olisit onnellisempi yksin, niin sitten kannattaa erota. Hyvää ja kunnollista parisuhdetta ei välttämättä enää löydy.

Vierailija
13/47 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä oli noin. Mies oli tyytyväinen, minä en. Mies kieltäytyi ihan kaikesta yhteisestä. Olin aina yksin. Mies oli kylmä käytöksessään, puheissaan. Vähän pilkkasi kin kun, kun yritin saada aikaan keskustelua asiasta. Tapasin ihanan miehen ja lähdin.

Muuten et olisi lähtenyt. Olet läheisriippuvainen ja epävarma itsestäsi.

Vierailija
14/47 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teillä ei ole enää mitään yhteistä. Se on ihan ok. Voit muuttaa omaan asuntoon ilman mitään draamaa. Sinä sairastut jos jäät keräämään vihaa sisällesi.

Vierailija
15/47 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillekin vanhemmille pariskunnille tuo on täysin ok ja normaalia, aika yleistäkin. Puoliso on vaan ns taustatukena. Jos sinä haluat muuta, ratkaisu on omissa käsissäsi.

Vierailija
16/47 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tuo niin kamalalta kuulosta. Onko sinulla ystäviä? Elä omaa elämääsi ja nauti siitä kaikesta jonka yhdessä olette rakentaneet. Romanssikaan ei olisi ehkä pahitteeksi.

Vierailija
17/47 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on muuten hyvä kysymys, joko ne paranevat tai sitten ei. Introverttina olen onnellinen siitä, että mies puuhaa omiaan ja minä saan puuhata omiani. En kestäisi miestä, joka haluaisi koko ajan tehdä jotakin yhdessä. Joskus kannattaa punnita tarkkaan, että minkälainen elämä sopii itselle. Jos koet, että olisit onnellisempi yksin, niin sitten kannattaa erota. Hyvää ja kunnollista parisuhdetta ei välttämättä enää löydy.

Täsmälleen näin. Ja vaikka mieheni on tylsimys ja lisäksi tökerö, välitän hänestä valtavasti. Jos meillä on pientäkin epäsopua, olen aivan sairas ahdistuksesta. En haaveile uudesta suhteesta vaan ikään kuin nuoruudesta, nytkin tosin normaaliaikoina esim. matkustelen poikieni kanssa ja yksinänikin minne huvittaa.

Vierailija
18/47 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta kaikilla yli kuusikymppisillä pitäisi olla vapaa suhde. Silloin ei ole enää paineita perhe-elämästä, ei tarvetta turhaan mustasukkaisuuteen. Ilo irti loppuelämästä ;)

Vierailija
19/47 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse haaveilen tuollaisesta elämästä, avioliiton turva ja mm. taloudellinen tuki ja silti vapaus tehdä mitä lystää eikä tarvii hinata ukonkantturaa perässään.

Vierailija
20/47 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muuten et olisi lähtenyt. Olet läheisriippuvainen ja epävarma itsestäsi.

Olisin lähtenyt lopulta ilman ihastustakin. Eroa mietin pari vuotta. Yhteiset alaikäiset lapset ja asuntolaina teki asiasta hankalaa. Näin jälkeen päin nuo oli helppoja asioita kuitenkin.

Läheisriippuvainen ja epävarma en todellakaan ole. Ex oli kyllä. Hänen rakkaus oli loppunut ajat sitten, mutta ei vain voinut erota, kun olin niin helppo ja sopeutuvainen vaimo. Erittäin epävarma oli ex itsestään ja myönsi olevansa läheisriippuvainenkin.