Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ruma lapsi

Vierailija
05.05.2015 |

Näin tuttuni ja hänen lapsensa ja en voinut mitenkään ihalla lasta kauniiksi yms. kun lapsi oli mielestäni todella ruma. Kukaan muistakaan paikalla olleista ei ihaillut lasta mitenkään. Jälkikäteen aloin miettiä miltä äidistä mahtaa tuntua kun kukaan ei sano lasta kauniiksi ja kehu häntä jne. Onhan se varmaan todella ikävää, mutta toisaalta osaako sellaista kaivatakaan mitä ei ole koskaan saanut? Kyseessä on vanhempien esikoinen, joten ei heillä ole kokemustakaan siitä mitä ihailua kaunis lapsi saa kokea.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
05.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäinen ? Monesti rumista lapsista tulee kaunottoria/ komeita. Itse olen esimerkki ;)

Vierailija
2/15 |
05.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja totta toisinpäin, eli söpöistä lapsista voi tulla mitättömän näköisiä aikuisia. Erityisesti tämä koskee poikia, tyttöjen kohdalla on yleensä helpompi ennustettavuus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
05.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

1 vuotias joten voihan toki ulkonäkö vielä komeaksikin muutta ja varmaan muuttuukin ainakin paremman näköiseksi. Eihän meistä kukaan näytä samalta kuin yksi vuotiaana:) ap

Vierailija
4/15 |
05.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, itse olin pienenä syötävän söpö.
Nykyään niin ruma, että koiratkin juoksee karkuun.Pöh.

Vierailija
5/15 |
05.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt oikeastaan kaivannut kommentteja kuka oli tai ei ollut ruma vaan miten itse olisitte toimineet tilanteessa? Itse jäin niin sanottamaksi ette osannut ihastella lasta ja niin varmaan kävi muillekin. Pitäisiköhän jatkossa kuitenkin joka tapauksessa ihastella että "oi kuinka kaunis lapsi." vai kokosiko äiti sen negatiivisenä koska huomaahan varmasti itsekin että lapsi ei ole kaunis. Ehkä äiti tarkoituksellakin vähän pitää lasta piilossa :(

Vierailija
6/15 |
05.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai nyt lapsia tarvii välttämättä mitenkään ihastella kauniiksi tai muutenkaan. Mutta jos nyt jotenkin haluaa välttämättä ihastella tai huomioida, niin voihan sitä lasta kehua vaikka taitavaksi jos sanoo jo jonkun sanan tai kävelee tai tekee jotain muuta.

En ole kyllä ikinä itse nähnyt rumaa lasta.

Vierailija
7/15 |
05.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi lapsen ulkonäköä pitäisi jotenkin kommentoida? 

Vierailija
8/15 |
05.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon niin itteni näkönen, ei onneks ollut tota ongelmaa. Vanha koululainen oikein tunnisti mut lapsuudenkuvasta kun en ollut paikalla eikä ollut nähnyt minua vuosiin.

Vierailija
9/15 |
05.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina voi sanoa vaikka söpöksi tai suloiseksi. Minusta ainakin kaikki pikkulapset on suloisia, nekin jotka on ns. rumia. Toisaalta ei aina tarvi sanoa mitään. Itse en useinkaan kommentoi lapsia tuohon tyyliin, saatan vähän etsiä kontaktia lapseen suoraan hymyllä tai heiluttamisella tms, ja sanoa vaikka "mitä pikkujäbä" tai "mitä prinsessa" mutta en sen enempää äidille kommentoi lapsen ominaisuuksia. Eiköhän se siitä tajua että tykkään lapsesta kun häneen huomiotani kiinnitän :)

Vierailija
10/15 |
05.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 13:03"]

Ei kai nyt lapsia tarvii välttämättä mitenkään ihastella kauniiksi tai muutenkaan. Mutta jos nyt jotenkin haluaa välttämättä ihastella tai huomioida, niin voihan sitä lasta kehua vaikka taitavaksi jos sanoo jo jonkun sanan tai kävelee tai tekee jotain muuta.

En ole kyllä ikinä itse nähnyt rumaa lasta.

[/quote]

Kertoo vain mielenmaailmasta, jos haluaa luokitella lapsen rumaksi. Tai oikeastaan kenetkään. 

En ole nähnyt rumaa ihmistä. Olen nähnyt rumia tekoja kyllä. 

Vierailija
11/15 |
05.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Makuasi varmasti. En näe kyllä mitään syytä miksi kenenkään ulkonäköä pitäisi ääneen kommentoida. Ihan sama onko lapsi tai aikuinen. Voi pitää mölyt mahassaan. Ja se rumuus siitä tuskin häviää vaikka sitä kuinka surkuttelisi. Ulkonäkökeskeisyys kukoistaa. Voisi katsoa vähän syvemmälle ihmiseen ja nähdä niitä kauniita asioita, varsinkin lapsen kohdalla.

Vierailija
12/15 |
05.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höh, eihän sen kommentoinnin tarvitse koskea kauneutta. Nyt kun mietin niin en varmaan koskaan ole kommentoinut lasten kauneutta. Yleensä jotain muuta: Ai kun sulla on nätti mekko, oi, hänhän on aika hurmuri kun niin hymyilee, onpa sulla hieno pyörä onko se ihan uusi, aikun osaat hienosti vilkuttaa, taputtaa, laulaa jne. jne. 

Ulkonäköäkin voi tarvittaessa kommentoida monella tapaa: onpa vauvalla jo paksut hiukset, ihanat punaiset posket, ihanan pulleat kätöset ja suloiset kuopat rystysissä. Silmien väriä nyt voi aina kehaista "onpa siniset silmät, ihanat ruskeat nappisilmät jne."

Meidän tytöllä on kehuttu usein kaunista pään muotoa! ;D Itse en olisi kyllä moista huomannut. Oletan että monituiset päänmuoto -kommentit tarkoittavat sitä että pään muoto on todella erityinen, tai että lapsi ei muuten ole kovin kaunis kun muuta sanottavaa keksitä. Hällä väliä mulle, laps on mulle ihana joka tapauksessa! :D

Vierailija
13/15 |
05.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauneus on katsojan silmissä. Kyllä varmasti jonkun toisen mielestä hän on kaunis vaikka ei sinun mielestä olisikkaan. Ja mikä tärkeintä äidille ja isälle oma lapsi on aina maailman suloisin.!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Vierailija
14/15 |
05.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella omituinen asenne, että lapsen ulkonäkoä pitäisi jotenkin kommentoida.

Mielestäni lasta ei pidä kehua kauneudesta, vaikka hän kuinka söpö olisi, vaan tiedoista, taidoista ja ennen kaikkea yrittämisestä, asenteesta ja hyvästä käytöksestä. Kauniinkaan lapsen ei ole hyvä kasvaa siihen käsitykseen, että hänen arvonsa perustuu ulkonäköön, joka on hyvin katoavaista. 

Oma lapseni oli ruma vauva, suloinen lapsi ja nyt komea nuorimies, mutta hänen ulkonäköään on vain yksi ihminen minulle kommentoinut. Hän kehui, mutta ei onneksi teinin itsensä kuullen. Tämä jäi mieleen, koska mielestäni oli hieman erikoista käytöstä... En todellakaan koskaan ole odottanut, että jonkun tutun pitäisi kommentoida sen enempää minun kuin lapsenikaan ulkomuotoa.

Vierailija
15/15 |
05.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä että teidän muiden mielestä ei ollutkaan outoa että lapsi ei saanut kehuja ulkonäöstä vaan menimme hiljaiseksi. Varmasti äitikään ei siitten välittänyt eikä edes osannut kaivata kehuja. Itse olen niihin niin tottunut kun tuntuu että menemme minne vain niin lapsia kehutaan kauniiksi ja komeiksi jne. Se ulkonäön kehuminen tulee niin joka paikasta että ajattelin jo että äidistä tuntui todella pahalta kun lapsi saanut kehuja ulkonäöstä, mutta ilmeisesti onneksi näin ei ollutkaan. AP

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi yksi