Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Työttömyystuesta!

Vierailija
05.05.2015 |

Olen ollut kuukauden työkokeilussa ja sen jälkeen 5kk palkkatuella. Kun jään työttömäksi, saanko työttömyyspäivärahaa? Siis kun siinähän on niitä ehtoja.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
05.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

?

Vierailija
2/7 |
05.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietääkö joku

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
05.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet nuori tai ensikertalainen, niin et välttämättä saa. Mutta esim minä saisin tuollaisen jälkeen ilman muuta. Kerro tarkemmin tilanteesi.

Vierailija
4/7 |
05.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäinen olet? Siinä on ehto.

Mikä pohjakoulutus sinulla on? Se on ehto. Onko pelkkä peruskoulu tai lukio vai onko sen jälkeen käytynä joku ammattitutkinto.

Onko paljon työkokemusta aiemmin? ELi täyttyykö työssäoloehto. Siinä on ehto.

JOS olet käynyt töissä, niin oletko kuulunut ammattiliittoon ja sen työttömyyskassaan vai et? Siinäkin on ehto. Siitä riippuu että saatko ansiosidonnaista työttömyyskorvausta vai kelan kuppasta työmarkkinatukea.

Ehtoja on. Vaikea sanoa että mitkä sun kohdalla toteutuu kun et kerro asiastasi mitään.

Minkälaisella palkkatuella olit töissä? Miksi olit vain 6 kk miksi et 12kk?

Kelan työmarkkinatukea voit ehkä saada. Siinä on ehtoja kyllä. Tai sitten et. Ja omavastuu  otetaan joka tapauksessa. Miinus verot sen mukaan minkälaisen verokirjan toimitat sille joka sitä sulle maksaa. Jos maksaa.

Vierailija
5/7 |
05.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 24v ja käynyt vain lukion. Olen päibäkodissa palkkatuella ja käsittääkseni voin olla vain puoli vuotta samalla työnantajalla?

Vierailija
6/7 |
05.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja siis olen ollut töissä aiemminkin. Ennen tätä työtä työssäoloehto ei täyttynyt työttömyyspäivärahan osalta, koska palkkani edellisessä työssä oli vähän liian alhainen..

Vierailija
7/7 |
05.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos työssäoloehto ei täyty eikä sinulla ole ammatillista koulutusta, sinulle tulee 5kk odotusaika.