Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Elämänhallinta menetetty.

Vierailija
05.05.2015 |

Pää sekoaa.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
05.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla myös :( Joka ilta päätän, että huomisesta alkaen koitan pienin askelin nousta täältä pohjalta ja alkaa hieman elämään mutta vaikeaa on! Mistä sun romahdus johtuu joka vienyt elämän hallinnan? Voimia sulle!

Vierailija
2/12 |
05.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 11:54"]Minulla myös :( Joka ilta päätän, että huomisesta alkaen koitan pienin askelin nousta täältä pohjalta ja alkaa hieman elämään mutta vaikeaa on! Mistä sun romahdus johtuu joka vienyt elämän hallinnan? Voimia sulle!
[/quote]

Selittäisin tarkemmin, jos jaksaisin mutta on niin sekava olo ja väsyttää niin ei pysty... :/ mutta kiitos ja voimia sullekkin sinne. Uskon, että tämä mun tilanne nyt alkaa helpottaa...

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
05.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai voin kertoa sen verran, että mulla on nyt ollut useampi iso elämänmuutos niin olen alkanut eristäytyä kaikesta, valvon yöt, nukun päivät, olen koko ajan vaan netissä, en jaksa käydä ulkona tai muutenkaan huolehtia itsestäni. Kämppä on kaaos ja en jaksa pitää kehenkään yhteyttä... Välillä tuntuu, että alkaa vajota psykoosiin... Mutta nyt koitan alkaa järjestelmään asioitani. Siivota ja käydä edes ulkona. Eiköhän se tästä...

Ap

Vierailija
4/12 |
05.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä myös yksi.

Elämä kulkee ohi ja ei saa otetta mihinkään.

Ei hyvä.

Vierailija
5/12 |
05.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 13:20"]

Tai voin kertoa sen verran, että mulla on nyt ollut useampi iso elämänmuutos niin olen alkanut eristäytyä kaikesta, valvon yöt, nukun päivät, olen koko ajan vaan netissä, en jaksa käydä ulkona tai muutenkaan huolehtia itsestäni. Kämppä on kaaos ja en jaksa pitää kehenkään yhteyttä... Välillä tuntuu, että alkaa vajota psykoosiin... Mutta nyt koitan alkaa järjestelmään asioitani. Siivota ja käydä edes ulkona. Eiköhän se tästä... Ap

[/quote] Sulla on ihan selvästi masennus. Mites olisi käynti lääkärillä? Lääkitys voisi olla hyödyksi?

Vierailija
6/12 |
05.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 13:24"][quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 13:20"]

Tai voin kertoa sen verran, että mulla on nyt ollut useampi iso elämänmuutos niin olen alkanut eristäytyä kaikesta, valvon yöt, nukun päivät, olen koko ajan vaan netissä, en jaksa käydä ulkona tai muutenkaan huolehtia itsestäni. Kämppä on kaaos ja en jaksa pitää kehenkään yhteyttä... Välillä tuntuu, että alkaa vajota psykoosiin... Mutta nyt koitan alkaa järjestelmään asioitani. Siivota ja käydä edes ulkona. Eiköhän se tästä... Ap

[/quote] Sulla on ihan selvästi masennus. Mites olisi käynti lääkärillä? Lääkitys voisi olla hyödyksi?
[/quote]

Juu kyllä tämä masennusta taitaa olla. Lääkärikontakti mulla on ja lääkityskin. Noita enemmän mua kuitenkin varmaan auttaa se, että alan pikkuhiljaa järkkäämään näitä asioita mitkä masentaa mua entisestään. Sitten kun saan niitä kuntoon niin eiköhän ole heti parempi olo.

Ap

Vierailija
7/12 |
05.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kämpästä voi aloittaa niin, että ottaa korin tai jätesäkin ja kerää sinne vaikka ne paskaset vaatteet vaikka lattiaharjalla. Edes yhden. Tai kaksi. Sitten nakkaat ne pesukoneen viereen, tulee heti jo helpottuneempi olo. Sitten voi mietiskellä seuraavaa kohdetta. Asia kerrallaan. Mene pihalle aurinkoiselle paikalle istumaan, aivot tarvitsevat sitä. Laita silmät kiinni ja istu naama aurinkoon.Ei tartte harrastaa vuorikiipelyä, aloita pienestä, vaikka siitä lattialla lojuvasta roskasta. Sitten kun tuut sisälle, kerää pari rytkyä/roskaa lisää. Sotku vituttaa. Aloita siitä, että saat pinnat esiin. Vaikka pöydän puhtaaksi.

Tunnen sun fiilikset, on tullut podettua joskus. Olin silloin työtön. Taidat olla sinäkin. terv. 6

Vierailija
8/12 |
05.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sama. Ei töitä ja olen kotona. Lapset jo koulussa. Tänään heräsin klo. 7, sinnittelin sohvalla 10 saakka ja sen jälkeen menin nukkumaan. Heräsin joskus 12 aikoihin ja sen jälkeen olen tuijottanut telkkaria ja nettiä. Mun alamäki alkoi alkuvuodesta, kun sairastin pitkään kuumeflunssaa. Siitä jäi väsymys, joka pahenee vain. En jaksaisi millään tehdä ihan pieniäkään kotiaskareita kuten astiksen tyhjentämistä, pyykkien viemistä kaappeihin, ruuan tekemistä.

Vierailija
9/12 |
05.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 13:43"]Kämpästä voi aloittaa niin, että ottaa korin tai jätesäkin ja kerää sinne vaikka ne paskaset vaatteet vaikka lattiaharjalla. Edes yhden. Tai kaksi. Sitten nakkaat ne pesukoneen viereen, tulee heti jo helpottuneempi olo. Sitten voi mietiskellä seuraavaa kohdetta. Asia kerrallaan. Mene pihalle aurinkoiselle paikalle istumaan, aivot tarvitsevat sitä. Laita silmät kiinni ja istu naama aurinkoon.Ei tartte harrastaa vuorikiipelyä, aloita pienestä, vaikka siitä lattialla lojuvasta roskasta. Sitten kun tuut sisälle, kerää pari rytkyä/roskaa lisää. Sotku vituttaa. Aloita siitä, että saat pinnat esiin. Vaikka pöydän puhtaaksi.

Tunnen sun fiilikset, on tullut podettua joskus. Olin silloin työtön. Taidat olla sinäkin. terv. 6
[/quote]

Joo mulla on niin järkyssä kunnossa tämä kämppä. Pakko saada siivottua, ei täällä muuten pysty enää olemaan... :s Ja työtön olen, kyllä.

Ap

Vierailija
10/12 |
05.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin samankaltainen tilanne. Pikkuhiljaa olen onnistunut mettämään koulu/työpaikat ja kaikki kaverit. Nyt olen vihdoin tajunnut että tarvitsen apua, mutten uskalla hakea. En omista edes puhelinta enää. Hävettää.

Vierailija
11/12 |
05.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 13:47"]Mulla sama. Ei töitä ja olen kotona. Lapset jo koulussa. Tänään heräsin klo. 7, sinnittelin sohvalla 10 saakka ja sen jälkeen menin nukkumaan. Heräsin joskus 12 aikoihin ja sen jälkeen olen tuijottanut telkkaria ja nettiä. Mun alamäki alkoi alkuvuodesta, kun sairastin pitkään kuumeflunssaa. Siitä jäi väsymys, joka pahenee vain. En jaksaisi millään tehdä ihan pieniäkään kotiaskareita kuten astiksen tyhjentämistä, pyykkien viemistä kaappeihin, ruuan tekemistä.
[/quote]

Ei kuulosta kivalta... :/ Tuo kuumeflunssan syy sun kannattais selvittää paremmin jos et siis jo tiedä sitä. Kuulostaa oudolta, että on pitkään kestänyt ja sen jälkeen vielä jäänyt koko ajan paheneva väsymys, ettei vaan olis taustalla jotain muuta sairautta?

Ap

Vierailija
12/12 |
05.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa tosi paljon samanlaiselta mitä mulla on ja myös taustalla suuret ja ahdistavat elämänmuutokset ja mulla vielä syöminenkin ihan olematonta ja kaikenlaista fyysistä oireilua. Mutta jospa tästä noustaan jotenkin pikkuhiljaa kun vain saisi itsensä vähänkin tosiaan sohvanpohjalta ylös ja elämänrytmin käännettyä ja saisi yöllä nukuttua. Tsemppiä kovasti muutokseen pienin askelin! t. Nro 2