Ahdistaako teitä bussissa!?
Itseäni rupeaa ahdistamaan kun vaistoan muiden ahdistuneet ja jännittyneet reaktiot... Mikä siinä vitun bussimatkassa ahdistaa ja jännittää? Eikö voi ulospäin katella niinku normaalit ihmiset ja olla vaan? Yks vanhempi äijä on ruvennu tekemään minulle sillä tavalla että hän on kieltänyt mua istumasta häntä vastapäätä ! Ja kyylään kuulemma häntä ! Ja uhannut vetää turpaan ! Ihan olen yleensä ikkunasta ulospäin katsellut vain maisemia ja välillä rämplännyt puhelinta, toisinaan saatan tietysti vilkasta myös ihmisiä kun jaksa koko ajan tiettyyn suuntaan katsoa, rupeaa koskemaan silmiin..... JA MÄ EN SIIS TUNNE TUOTA ÄIJÄÄ MISTÄÄN !!! Muihin en oo sen huomannu reagoivan tällä tavalla kuin minuun... Mitä vittua ? Mä meinasin kyl jatkossakin istua sinne minne haluan, katotaanhan kun tämä varmaan seuraavan kerran vettää minua turpaan !
Kommentit (41)
[quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 13:36"]
Ota mukaan bussiin leopardi tuubitopissa. Loppuu se vittuilu.
[/quote]
Mikä? :D
Ärsyttää sellaset tyypit, jotka tulee istumaan vastapäätä, vaikka "nenä menosuuntaan" -penkeilläkin olisi tilaa. Bussin täyttöjärjestyksenä menen siis mieluummin istumaan taaemmaksi jonkun viereen, kuin eteen jonkun vastapäätä.
Hiero jalalla sen äijän haaroväliä.
[quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 13:32"]
[quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 11:47"]
[quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 10:25"]
Mulla on ahtaanpaikankammo, ja bussissa istun aina lähellä ovea. Eli ahdistaa...
Istu mahdollisimman eteen, kuvailemasi mies vaikuttaa aggressiiviselta pipipäältä (ei kannata leikkiä rohkeaa sellaisen kanssa).
[/quote]
Tuollaiset etsivät itseään heikompia.
Kun tekeekin idiootille selväksi ettei pelkää ja että voi käyttää vaikka väkivaltaa niin nuo pelästyvät itse ja lähtevät kiroilun säestämänä pois.
[/quote]
Ja en minä tiiä miks vitussa se ehtii ihteään heikompia!? Mitä se saa siitä, mitä hyötyy?
[/quote]
Koska ei se viitti räyhätä vahvemmille, tulee nenä kipeäksi.
On aivan selvää, ettei tuo mies ole aivan kunnossa, ja mä ilmoittaisin kuljettajalle tyypistä että pitää sitä jatkossa silmällä. Joku muukin varmasti on jo ilmaissut huolensa miehen käytöksestä. Sen lisäksi vain karttaisin miestä, mutta en olisi vaihtanut paikkaa hänen vuoksensa vaan olisin sanonut että vapaa maa ja antanut hänen melskata. Olkoonkin, että tuollaisen lähellä ei ole kiva istua, mutta mieti ruuhkabussi!
Pelottavia tuollaiset matkustajat, joista ap. kertoo. Yleensä sellaiset ei muista uhkailujaan enää seuraavana päivänä, mutta tuo tuntuu muistavan. Aamubussissa ei aina vain voi valita istumapaikkaa vaan on istuttava siihen missä on tilaa.
Viisaampi väistää sanotaan ja tässä tapauksessa uskon että ap. on se viisaampi.
[quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 10:43"]
Kyl mä oon nyt tehny sen päätöksen et rupea sen takii istuu muualle, vaan istun minne haluan ja lopetan sen ahdistumisen. Toivottavasti ei tarvii pian lukee mun ruumisilmotusta iltasanomista... " 60-vuotias mies puukotti linja-autossa 20-vuotiasta naista kaulavaltimoon, nainen kuoli välittömästi. "
[/quote]
tule kertomaan miten meni! :)
Helpoin ratkaisu tilanteeseen on alkaa mennä taaemmas istumaan. Mies on selvästi mielenterveyspotilas, joten ei sen kanssa kannata alkaa pelaamaan mitään valtapelejä.
Minua kyllä ahdistaa usein bussissa, koska bussit meilläpäin ovat lähes aina todella täysiä. Välillä tuntuu ettei ole tilaa edes hengittää. Tulen sellaiselta pysäkiltä että yleensä on vielä ikkunapaikkoja vapaana, ja usein seuraavilta pysäkeiltä viereen istuu joku todella leveästi niin että vie puolet penkistäni ja survoudun kiinni ikkunaan. Muilla ihmisillä ei ehkä sitten ole tarvetta jättää pientäkään hajurakoa, vaan tungetaan ihan kiinni toiseen ihmiseen ja estottomasti tökitään kyynärpäällä kylkeen kassia kaivellessa. Minä taas en halua istua vieraan ihmisen kanssa kylki kiinni toisen kyljessä, koen sen ahdistavana.
Eniten bussissa on ahdistanut/pelottanut, kun suoraan taakse tuli istumaan mielenterveydeltään/neurologialtaan viallinen mies, joka puhui itsekseen väkivaltaisia ja uhkaavia asioita. Tyyliin että mulla on kotona haulikko ja ruumiit saadaan pussilla kuljetettua pois. Ei näistä ikinä voi tietää, millon kalahtaa vaikka kirves takaraivoon, kun äänet käskee. Vaikka melko todennäköisesti vaaraton tyyppi kaiketi.
[quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 13:41"]
Ärsyttää sellaset tyypit, jotka tulee istumaan vastapäätä, vaikka "nenä menosuuntaan" -penkeilläkin olisi tilaa. Bussin täyttöjärjestyksenä menen siis mieluummin istumaan taaemmaksi jonkun viereen, kuin eteen jonkun vastapäätä.
[/quote]
Mikä siinä ärsyttää? luuletko että ne muut ihmiset tulee istumaan siihen sinun takia?
Se on vain yks hemmetin bussimatka ja sen jälkeen ohi, ei siinä oo mitään henkilökohtasta.. ja tuskin tuutte olemaan sen enempää tekemisissä..
No se vaan ärsyttää. Se on näitä kylkiviiva-aistijuttuja. If you know what I mean.
Tuo mainitsemasi ukko on joku kylähullu josta ei kannata välittää. Mutta, muuten kyllä kuvittelet muiden päähän asioita joita siellä ei ole. Ei ihmisiä noin pääsääntöisesti ahdista olla bussissa, eivät he ole jännittyneitä tai ahdistuneita vaikka sinä oletkin.
Ja mä ihmettelen, että mitä ihmeen heikkoutta se äijä vois mussa nähdä...? omasta mielestäni olen ihan normaali nuori nainen...
On 60v miehellä kyllä kovin isällinen asenne nuorempiaan kohtaan... SUORASTAAN OKSETTAA. YÄK.
[quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 18:22"]
Ja mä ihmettelen, että mitä ihmeen heikkoutta se äijä vois mussa nähdä...? omasta mielestäni olen ihan normaali nuori nainen...
On 60v miehellä kyllä kovin isällinen asenne nuorempiaan kohtaan... SUORASTAAN OKSETTAA. YÄK.
[/quote]
No just sen, että sua ahdistaa ja jännittää. Sano sille napakasti takaisin.
Minä ahdistun kaikissa julkisissa liikennevälineissä. :(
En ole ujo tai sulkeutunut, mutta en vain halua istua vieraiden ihmisten keskellä. Ne katseet, hajut ja töniminen... Hyi hitto. Siksi käytän aina omaa autoa tai taksia.
[quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 18:41"]
[/quote]
[/quote]
En oo ajatellu et se näkyis noin selvästi :D mut täähän mun erityinen ahdistuminen/jännittyminen sitä ukkoo kohtaan alko vasta sen jälkeen, kun se rupes minua kohtaan oudosti käyttäytymään... Eli sitä ennen olin aika lailla normaali!
[quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 20:26"]
[/quote]
[/quote]
En oo ajatellu et se näkyis noin selvästi :D mut täähän mun erityinen ahdistuminen/jännittyminen sitä ukkoo kohtaan alko vasta sen jälkeen, kun se rupes minua kohtaan oudosti käyttäytymään... Eli sitä ennen olin aika lailla normaali!
[/quote]
Sinä kiinnität mieheen enemmän huomiota -> se ahdistaa sinua
Sinä kiinnität mieheen enemmän huomiota -> mies huomaa -> mies ahdistuu -> sinä ahdistut miehen ahdistukseen -> sinä kiinnität enemmän huomiota -> ahdistut lisää
Mies on harhainen tms -> huomaa sinun huomiosi -> ahdistuu -> käyttäytyy sinua kohtaa huonosti -> kiinnität entistä enemmän huomiota mieheen
Tuossa noita vaihtoehtoja, mistä voi johtua. Helpommalla pääset kun vaihdat paikkaa etkä kiinnitä tyyppii huomiota.
[quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 20:32"]
[quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 20:26"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Sinä kiinnität mieheen enemmän huomiota -> se ahdistaa sinua
Sinä kiinnität mieheen enemmän huomiota -> mies huomaa -> mies ahdistuu -> sinä ahdistut miehen ahdistukseen -> sinä kiinnität enemmän huomiota -> ahdistut lisää
Mies on harhainen tms -> huomaa sinun huomiosi -> ahdistuu -> käyttäytyy sinua kohtaa huonosti -> kiinnität entistä enemmän huomiota mieheen
Tuossa noita vaihtoehtoja, mistä voi johtua. Helpommalla pääset kun vaihdat paikkaa etkä kiinnitä tyyppii huomiota.
[/quote]
VOI JEESUS MIKÄ SOPPA ! :D
Kyllä minä vihaan välillä tätä elämää niin paljon , että voi että.
Kyl mä oon nyt tehny sen päätöksen et rupea sen takii istuu muualle, vaan istun minne haluan ja lopetan sen ahdistumisen. Toivottavasti ei tarvii pian lukee mun ruumisilmotusta iltasanomista... " 60-vuotias mies puukotti linja-autossa 20-vuotiasta naista kaulavaltimoon, nainen kuoli välittömästi. "
Ahdistaa todellakin. Eteenkin jos bussissa on paljon ihmisiä.