Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka intensiivisesti mummot hoitaa teidän vauvoja?

Vierailija
05.05.2015 |

Toinen mummo osaa olla esim.vloppuvierailun koko ajan läsnä, mutta napata vain ne vauvan hyvät hetket heidän yhteiseksi leikki- ja tutustumisajaksi. Tunnelma kotonamme on normaali.

Toinen mummo taas ottaa vauvan ja antaa 3 vrk:n kuluttua väkinäisesti takaisin. Vauva itkee, jota ei normaalisti juurikaan kotonamme kuule, koska pyrin toimimaan niin lapsentahtisesti. Tämän toisen mummon kanssa saan vauvan itselleni vain imetykseen ja öiksi. Ei vauva tietenkään koko aikaa itke, myös hyviä hetkiä mummon kanssa on. Mutta vauva on siis koko vierailun ajan tuolla mummolla tai papalla. En osaa nauttia edes saamastani vapaa-ajasta.

Joo, olen lapanen, kun en ilmaise omaa tahtoa...

Mutta minkä verran teillä muilla sitten mummot hoitaa vauvaa ? Ehkä tällä haen vähän sitä rajaa mikä on korrektia, jospa ensi kerralla saisin sanottua. Vauvani siis täysi-imetyksessä, onneksi, "pullovauvaa" en varmaan näkiskään.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
05.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up.

Niin, miten muilla ?

Onko teille muille ok, että mummo korvaa äidin, jos vaan imettää vois. Onko vika minussa, jos en 2/3 vuorokautista mummotusta siedä?

AP

Vierailija
2/12 |
05.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät hoida yhtään, ovat niin sairaita. Jos asiat olisivat toisin, niin antaisin hoitaa paljonkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
05.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka vklp

Vierailija
4/12 |
05.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mummot asuu lähellä, niin ei ole vkl-vierailuja. Ei ole tarttenut kummallekaan huomautella, hyvin luontevasti hoitavat, tiedostaen kuitenkin sen, että pienelle vauvalle oma äiti/isä on tutuin ja turvalliin hoitaja ja vauvan tuntemuksien mukaan mennään. Kerro vaan rohkeasti mitä ajattelet!

Vierailija
5/12 |
05.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko olla provo.Et anna vaivaas jos et halua mitä ihmeen hommaa tuo nyt on?? Jokainen äiti päättää itse nää jutut. Vaikuttaa että olet jotenkin tossun alla tuossa kärsisi kiintymyssuhde jo jos mummolla kolme vrk putkeen. Pidä nyt omat rajasi oman lapsesi kanssa.Mitä pöpipäitä ne on tai se toinen joka OTTAA sun vauvan. Älä anna vauvaa enää. Pari tuntia maks ja sillä siisti. Mitäs vauva tuumaa kun kasvaa jos et tiedä miten siellä menee. Ei pientä voi antaa sekundäärihoitajan hoivaan noin pitkiksi ajoiksi.

Vierailija
6/12 |
05.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisään vielä että tajuathan että se on sinun vauva etkä anna sitä edes syliin jos et halua.Hirveitä tuollaiset omijat!! Pikkuvauvalle äiti ja isä on hoitajat joihin luottaa. Vauva voi saada traumoja. Alle kolmevuotiasta en antaisi yhdenkään höperömmän hoitoon saati muutenkaan kovin usein. Mummo voi käydä lapsen kotona älä vie vauvaa mummon luo yöksi.

Vierailija
7/12 |
05.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummo kutsuu itseään meillä äidiksi (äiti sitä, äiti tätä puhuu itsestään ääneen), koska on aikuisen poikansa äiti ja meitä lasten vanhempia hän kutsuu etunimeltä. Lapsenlapsia mummolla on jo useita, joten luulisi jo tiedostavansa olevansa "mummo". Toiset mummot puhuvat itsestäänkin mummona.

Vierailija
8/12 |
05.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei helv!!!pistä se ovesta seur kerran sanoen mene ulos täällä taloa vain yksi äiti se olen minä.mene ulos ja tervetulleita tänne on vain mummot.otan osaa.;(

Vierailija
9/12 |
06.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä ap! Mulla ollut sama tilanne ja jatkuvaa vääntöä asiasta. Äidiksi kasvu on osittain myös sitä että pidät lapsesi puolia, ja lapsellasi on oikeus sinuun - ykköshoitajaan, joka on vauvalle tärkein ja tuttu. Mummo saa odottaa vuoroaan, jo parivuotias ymmärtää maailmasta vähän enemmän ja nauttii mummon seurasta. Vuorovaikutuksen tulee kuitenkin vielä lähteä vauvan tarpeista eikä mummon tarpeesta hoivata vauvaa. Vauvalle mummo on vieras, ja tilanne voi jatkuessaan olla entistä vaikeampi ja vauvalle raskas.
http://keskustelu.suomi24.fi/t/9368763
Hyviä pointteja, oon itse lukenut ketjua tsempatessani itseäni.

Vierailija
10/12 |
06.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos, 6 vastauksen painokkaasta kannan otosta. Ei ole provoa =(. En siis anna hänelle lasta hoitoon vaan käydessään meillä tai me heillä, mummo ottaa lapsen liiaksi huomaansa. Olen aina läsnä. Jotenkin odotan, että mieheni sanoisi puolestani, mutta hänelle kai se ja sama, onko vauva äidillään vai hänen äidillään. Toki hän välillä vauvan itkusta kysyy, olenko milloin viimeksi imettänyt ja se onkin aina se rakonen, miten vauvani omaan syliini saan. Imetän normaalisti 2 tunnin välein, mutta mummon hoivatessa imetysvälit pitkittyy useampiin tunteihin.

Niin itsehän se pitää rajat vetää. Jotenkin on vain vaikea asia.

Vierailija
11/12 |
06.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menet kylmästi väliin kun näyttää siltä, että tilanne menee liian pitkälle ja sanot että on vauvalla ruoka-aika! Säännölliset ja tiheät imetykset ovat tärkeitä ihan maidontuotannon kannalta. Painut vauvan kanssa kahdestaan makkariin, ja mummo saa antaa ruokarauhan. Ilmoitat et päikkäreiltä heräävän vauvan hakee joko sinä tai miehesi, jotta vauva näkee ekana tutut kasvot ja pääsee heräilemään tuttuun syliin.
Taisi olla esikoinen? Nyt teet rajat selväksi, sinä olet lapsen äiti ja oikein mielelläsi hoidat vauvaasi myös ihan itse! Muutoin sä olet täysin se "lapanen" vielä jatkossakin, ja mummo kävelee sun ylitse joka kerran oli kyse mistä vain!

Vierailija
12/12 |
06.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ethän sä nyt vaan VOI tuupata OMAA vauvaasi ruoka-ajoiksi jonkun hömelön mummon kynsiin!! Tajuatko sä, että se on heitteillejättö?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kolme