Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko etätyöntekijöitä valtaosa väestöstä? Muusta ei puhuta taaskaan.

Pää repee
10.01.2022 |

Kun niistä puhutaan jatkuvasti? Olisiko jossain jotain tilastoa?
Myönnän että olen katkera.
Olen itse töissä sairaalassa (en hoitaja ym) ja taas joudutaan venymään, tekemään muuta kuin normaalisti ja minä en jaksa, en pysty, en halua! Voisiko joku vaan ampua mua vaikka päähän!
Etätöihin en pääse pakoon. Hehkutusta on ikävä kuunnella, vaikken etulinjassa olekkaan.

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä ja jaksamista sinulle!

Helpottaisiko katkeruuttasi se, että etätöissä voi toki päästä pakoon koronatartuntaa, mutta työkuormaan ja muuhun venymisen tarpeeseen se ei kyllä auta.

Vierailija
2/36 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ope, haluan etätöihin. Perheessäni on koronan riskiryhmäläinen ja ei välitetä yhtään, vaikka korona leviää kouluissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi yhä etätyö sitä, etätyö tätä? Kolme rokotetta jo monella tilillä ja silti porukka ei saa olla konttorilla...

Vierailija
4/36 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystäväni tyttärellä, vävyllä ja veljen tytöllä on korona. Kaikki työ on sellaista, jota ei voi tehdä etänä.

Siivooja, bussin kuljettaja ja sairaanhoitaja.

Kaikki tuplarokotettu ei vielä boosteria. Oireet lueviä, kuume 38,5 - 40 astetta.

Vierailija
5/36 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole. Kun keväällä 2020 tuli etätyösuositus, kerrottiin noin miljoonan suomalaisen siirtyneen etätöihin. 

Vierailija
6/36 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kouluissa on rokottamattomia ja maskittomia oppilaita, joiden kanssa joutuu olemaan pitkään lähietäisyydellä pienessä suljetussa tilassa.

Vierailija
7/36 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ystäväni tyttärellä, vävyllä ja veljen tytöllä on korona. Kaikki työ on sellaista, jota ei voi tehdä etänä.

Kaikki tuplarokotettu ei vielä boosteria. Oireet lueviä, kuume 38,5 - 40 astetta.

40 asteen kuume lievä oire? Just.

Vierailija
8/36 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole. Kun keväällä 2020 tuli etätyösuositus, kerrottiin noin miljoonan suomalaisen siirtyneen etätöihin. 

Miljoona???

Vierailija
9/36 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkuperäinen aloittaja. kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miljoona???

Kyllä. Näin uutisoitiin maaliskuussa 2020.

Vierailija
10/36 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin putkeen päiväkausia "lähikoululähikoulujeejeelähikoulu"-juttuja Hesarissa. No, tänään se ihana odotettu lähikoulu loman jälkeen alkoi, ja samalla nousi lehden etusivu täyteen "näin jaksat etätyössä"-juttuja aikuisille, jotka ihanasti etäilevät. Kumma kun ei ollut jutussa yhtenä pointtina, että iloitse kun lapsesi sentään lähtivät jaloistasi "hoitoon" muualle eikä tarvii laittaa teineille lounasta. (Sehän yksi tärkeimmistä syistä kannattaa lähikoulua on.)

Vierailija
11/36 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tsemppiä ja jaksamista sinulle!

Helpottaisiko katkeruuttasi se, että etätöissä voi toki päästä pakoon koronatartuntaa, mutta työkuormaan ja muuhun venymisen tarpeeseen se ei kyllä auta.

Mua auttaisi se meillä jos jotkut MUUT yksiköt kärsii vuorostaan eikä aina me.

Vierailija
12/36 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etätyöllä yritetään kyllä parantaa juuri sinunlaisten tilannetta, siis niin että ihmiset, joiden on pakko mennä bussilla töihin aamulla (mm. monet sairaanhoitajat), mahtuvat siihen ilman turhaa tungosta ja tartuntavaaraa (etätyöntekijät eivät ole siellä lisäämässä tungosta). Samalla vähennetään tartuntojen kokonaismäärää, niin ettei mm. sinun tarvitsisi niin paljon venyä.

Vierailija
13/36 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarkoitin, että muut oireet lieviä. Esim. nenä tukossa, pää särkyä. Miehellä on se kovin kuume. Hän on 38 v perusterve mies.

Vierailija
14/36 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etätyöntekijöitä oli keväällä 2020 miljoona ja työllisiä Suomessa on noin 2,5 miljoonaa eli kyllä etätyöläiset muodostavat merkittävän joukon työvoimasta.

Niitä, jotka joutuvat lähitöihin, ei yhtään auta jos solidaarisuudesta änkeämme takaisin toimistoon yhteen tilaan levittämään tauteja. Minua ärsyttävä etätyöläistyyppi on se, jolla on kotona tylsää ja joka on heti vaatimassa lähikokouksia ja seuraa toimistolle, kun koronatilanne vähänkin helpottaa. Nytkin yksi tyyppi on käärmeissään, kun muut eivät suostuneetkaan tulemaan tyhjänpäiväiseen palaveriin.

Vierailija
15/36 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etätyöntekijöitä oli keväällä 2020 miljoona ja työllisiä Suomessa on noin 2,5 miljoonaa eli kyllä etätyöläiset muodostavat merkittävän joukon työvoimasta.

Niitä, jotka joutuvat lähitöihin, ei yhtään auta jos solidaarisuudesta änkeämme takaisin toimistoon yhteen tilaan levittämään tauteja. Minua ärsyttävä etätyöläistyyppi on se, jolla on kotona tylsää ja joka on heti vaatimassa lähikokouksia ja seuraa toimistolle, kun koronatilanne vähänkin helpottaa. Nytkin yksi tyyppi on käärmeissään, kun muut eivät suostuneetkaan tulemaan tyhjänpäiväiseen palaveriin.

Merkittävä osa kyllä, valtaosa ei. 

Omalla työpaikallani on ollut etätyömahdollisuus jo pitkään. Mä olen tehnyt etätöitä 9 vuotta. Mulla on työkaveri, joka myös on tehnyt jo vuosia etätöitä. Hän asuu talvet Espanjassa ja kesät Suomessa. Etäpalaverit eivät siis ole meille mitään uutta vaan niitä on pidetty jo monen vuoden ajan. 

Vierailija
16/36 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni kaikille jotka eivät voi tehdä etätöitä, heille pitäisi maksaa koronalisää, koska joutuvat palveluammateissa alttiiksi koronalle. Todella törkeää, että ei makseta koronalisää, mutta nämä etätyökermaperseet saavat kotona röhnöttää etätöissään.

Vierailija
17/36 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivän ankein juttu. Kuulin metrossa että lauma yläkoulupoikia aikoo tahallaan yrittää tartuttaa opettajia, jotta niistä päästäisiin. Oli varmaan tosi huono vitsi, mutta silti!

Vierailija
18/36 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarkoitin, että muut oireet lieviä. Esim. nenä tukossa, pää särkyä. Miehellä on se kovin kuume. Hän on 38 v perusterve mies.

Hengenvaarassahan miehesi on ollut, jos 40 asteen kuume.

Vierailija
19/36 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päivän ankein juttu. Kuulin metrossa että lauma yläkoulupoikia aikoo tahallaan yrittää tartuttaa opettajia, jotta niistä päästäisiin. Oli varmaan tosi huono vitsi, mutta silti!

Ehkä oli vitsi,

tahallisuus tartuntataudin levittämisessä on rikosoikeudellisesti rangaistavaa.

Jos tartunnan saanut kuolee, kyseessä on kuolemantuottamus.

Jos on alle 15 v., ei joudu rikosoikeudelliseen vastuuseen, mutta vahingonkorvausvelvolliseksi joutua ja samoin sijoitetuksi.

Vierailija
20/36 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni kaikille jotka eivät voi tehdä etätöitä, heille pitäisi maksaa koronalisää, koska joutuvat palveluammateissa alttiiksi koronalle. Todella törkeää, että ei makseta koronalisää, mutta nämä etätyökermaperseet saavat kotona röhnöttää etätöissään.

Työnantaja ei anna edes FFP2-maskeja.

En moittisi etätyöläisiä röhnöttäjiksi, mutta lähityössä pitäisi olla koronalisä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan yhdeksän