Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te laihat/normaalipainoiset. Syöttekö mitä huvittaa?

Vierailija
04.05.2015 |

Alkaa nuo työhousut kiristämään niin pari kiloa ajattelin pudottaa ettei tartte pyytää pomolta isompaa kokoa uusia housuja :) tämä sai vaan miettimään että katsovatko kaikki syömisiensä perään vai miten saatte pidettyä painon samoissa lukemissa?

Kommentit (60)

Vierailija
1/60 |
05.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokseenkin joo, mutta kohtuudella. Harrastan liikuntaa kuitenkin n. 4-7 kert viikossa.

Vierailija
2/60 |
05.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen alipainoinen (47/165) ja syön kyllä ihan mitä huvittaa, just vedin jäätelöä aamupalaksi :D Mä oon sitä mieltä, että se ei oo kiinni siitä mitä syö vaan kuinka paljon. Tietenkään mun ruokavalio nyt ei oo maailman terveellisin, mutta en jaksa stressata asiasta, tuskin on monen muunkaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/60 |
05.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön mitä huvittaa niin paljon kuin huvittaa enkä ole ikinä katsonut syömisiäni, lähinnä naureskellut et onpas tässä paljon kaloreita ja suuhun vaan. Ja olen aina ollut hoikka. Edes nyt kun olen raskaana ja paino noussut 10 kiloa viikolla 33 niin kaikki sanoo ettei sitä edes huomaa ja onpas pieni maha vaikka syön enemmän päivässä kuin mieheni (joka siis syö normaalin miehen verran). Painon nousun on huomannut lähinnä tisseistä ja perseestä mut muualle mulla ei oikein ikinä mene mitään. Vähän hankala löytää vaatteita kun esim housuissa jos perse mahtuu niin reisistä jää löysäksi ja jos reisistä on sopivat niin nappi ei mene kiinni. Ikää 26 mut en vaan pysty uskomaan että vanheneminen vaikuttaisi tähän hirveän paljon koska onhan ihmisiä ketkä lihoo helposti vaikka olis nuoria. Kyllä se jonkun verran vaikuttaa mut ei paljon.

Vierailija
4/60 |
05.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön mitä huvittaa, mutta tosi pieniä määriä kerralla :) ja melko rajoittunutkin olen sen suhteen mitä suuhuni voin pistää.. Esim possu ja kana ei uppoa jne..

Vierailija
5/60 |
05.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä riippuu paljon suhtautumisesta ruokaan. Olen 158/51kg ja tavallaan syön mitä huvittaa ja niin paljon kuin haluan. En kuitenkaan syö joka päivä roskaruokaa ja herkkuja, vaan terveellistä tavallista ruokaa. Syön sen verran, ettei ole nälkä. En pidä ähkyn tunteesta, enkä oikein ymmärrä miksi kukaan haluaa syödä epäterveellisesti ja ähkyyn itsensä koko ajan. Mässään kunnolla ehkä kerran tai kaksi kuukaudessa ja siitäkin tulee niin hirveä olo, ettei heti tee mieli herkkuja ostaa.:D

Vierailija
6/60 |
05.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.05.2015 klo 22:32"][quote author="Vierailija" time="04.05.2015 klo 22:25"]

[quote author="Vierailija" time="04.05.2015 klo 22:23"]Olen normaalipainoinen. Syön mitä huvittaa, mutta normaaleja määriä. En pidä mitään karkkimättöpäiviä, enkä juo juurikaan kaloripitoisia juomia, en alkoholiakaan. En harrasta liikuntaa. Herkkuja syön liki joka päivä (esim tänään kingiksen välipalana ja töissä marjakiisselin jälkiruokana). [/quote] Mikä sulle on normaalipaino? BMI 25? Siihen voikin syödä jo aika pitkälle mitä haluaa, mutta BMI 20 yli 30 vuotiaalla ei ole yhtä helppo homma...

[/quote]

Ikää 35, bmi 22.5.
[/quote]

Minulla sama tilanne kuin edellisellä kirjoittajalla. En koskaan mätä mitään, mutta syön mitä huvittaa ja herkkujakin päivittäin. En kai tykkää siitä olosta joka tulee liian syömisen jälkeen ja siksi syömiset pysyy itsestään kurissa. 172 cm ja 57 kg eli bmi alle 20. Ikä 35.

Vierailija
7/60 |
05.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä syön. Olen vaan huomannut, että mieheni, joka on ylipainoinen syö myös mitä huvittaa, mutta hänellä paino vaan nousee, kun minulla ollut monet vuodet sama. Ero on katsos siinä, että vaikka syönkin mitä huvittaa, niin syön vain sen verran kun tarvitsen. Lisäksi minun tekee useammin mieli hedelmiä kuin heseruokaa ja tietenkin geeneillä on osuutensa ( elimistöni ei varastoi oikein mitään ylimääräistä).

Vierailija
8/60 |
05.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut koko elämäni hoikka ja uskoisin salaisuuden olevan kohtuus. Syön kaikkea mutta kohtuudella. Mulla on säännölliset ruoka -ajat ja en napostele niiden välillä.

Mitä se kohtuus sitten on? Pieni suklaapatukka, 1/4 micro pop corn-pussista, lasi punaviiniä ja pala hyvää juustoa jne.. Siis ei noita kaikkia kerralla tietenkään.

Ja jotenkin se, ettei kiellä itseltään mitään, koska muuten ajatukset pyörii van sen ympärillä.

Mulla ikää 36, pituus 166 ja paino 58 kg.

Vierailija
9/60 |
05.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön kyllä. Mitat 165 cm paino 53 kg, ikä 40. En siis rajoita syömieni ruokien laatua enkä määrää tietoisesti mitenkään. 

Minulla on onnekseni sellainen nälänsäätely, että se ei halua ruokaa enempää kuin mitä kuluu. Koska olen liikuntaa harrastamaton istumatyöläinen, kroppani ei halua aamupalaa eikä välipaloja. Tekee mieli ruokaa vain kahdesti päivässä. Silloin syönkin kunnon satsin kyllä ja makeaa jälkiruokaakin, mitä moni kauhistelee, että miten voi pysyä hoikkana kun vetää jonkun pasta-annoksen ja päälle suklaamoussen. Mutta minä en sitten päivässä syökään sen lounaalla nähdyn "mätön" lisäksi kuin illalla usein keittoa tai ruokaisaa salaattia ja leipäviipaleen viinin kera. 

Monille tyypillistä herkkujen ahmimista en ole ymmärtänyt koskaan. Itselleni tulee paha olo isoista määristä esim. suklaata tai jäätelöä, eikä kukaan varmasti halua syödä niin että sen jälkeen täytyy maata huonosti voivana tuntikausia sängyssä toipumassa. Joten minun suklaansyöntini rajoittuu automaattisesti johonkin max 4 palaan ja jäätelöä ei mene desiä enempää kerralla.

Vierailija
10/60 |
05.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön vain kun on nälkä ja suklaata menee vähän melkein päivittäin. Katson kuitenkin, että mistä se ruoka koostuu koska harrastan aika raskasta liikuntaa 3 kertaa viikkoon. Joskus sitä läskiä saattaa kertyä pikkuisen, mutta kunhan viikon vähän kiristää niin ne lähtee. :)

Vierailija
11/60 |
05.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytännössä joo, koska liikun tosi paljon, 5-6 kertaa viikossa ihan kunnollista hikiliikuntaa, ei mitään kävelylenkkejä. Mutta nyt esim. olin kipeenä 2 viikkoa ja söin samaan tapaan, kyllä vain housut kiristää... Kurinpalautus nyt käynnissä taas :)

Vierailija
12/60 |
05.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä!:) Rakastan ruokaa, en esim. harrasta karkkilakkoja tai vastaavia, sillä haluan syödä mielitekojeni mukaan, mutten liikaa. Keho kyllä kertoo koska lopetan herkuttelun, pääasiassa syön terveellisesti. Lisäksi harrastan säännöllisesti liikuntaa. Mitat ovat 164 cm / 60 kg, minulle se luontaisin paras paino.

Vierailija
13/60 |
05.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä syön. Ja aika usein huvittaa syödä esim. pizzaa, hampurilaisia tms. Luojan kiitos ei näytä olevan taipumusta lihomiseen, en edes liiku kovin paljoa, oikeastaan vaan koiralenkkien verran. Ikää nyt 50 ja paino ollut aikalailla samoissa koko aikuisiän.

Vierailija
14/60 |
05.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 09:36"]

Kyllä syön. Ja aika usein huvittaa syödä esim. pizzaa, hampurilaisia tms. Luojan kiitos ei näytä olevan taipumusta lihomiseen, en edes liiku kovin paljoa, oikeastaan vaan koiralenkkien verran. Ikää nyt 50 ja paino ollut aikalailla samoissa koko aikuisiän.

[/quote]

... ja syön siis isoja annoksia, ei mitään linnun nokintaa. Päivittäin myös suklaata tai keksejä.

Vierailija
15/60 |
05.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.05.2015 klo 22:10"]

[quote author="Vierailija" time="04.05.2015 klo 22:07"][quote author="Vierailija" time="04.05.2015 klo 22:04"][quote author="Vierailija" time="04.05.2015 klo 22:03"]Syön. En ajattele tippaakaan mitä syön. Mutta esim. Mäkkäriannoksen jälkeen olen kylläinen koko loppupäivän, samoin kuten vaikka suklaalevyn jälkeen [/quote] Mikä ikä ja pituus ja paino? [/quote] 25v 56kg/175cm [/quote] Okei. Se on toi ikä. Odota kun olet yli 40.

[/quote]

Ei välttämättä. Mulle aina peloteltiin että "ootas kun oot yli 30" kun katseltiin mun suklaan mättämistä esim., mutta tosiaan oon jo tosiaan aika paljon yli 30 (50), ja samoissa on paino samoilla ruokailutottumuksilla.

Vierailija
16/60 |
05.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön, mitä huvittaa. Herkkujakin päivittäin. Saatan syödä suklaalevyn kuin se olisi näkkileipä. Mutta noin yleisesti ottaen se huvittaminen ei tarkoita sitä, että ahmisin aamusta iltaan. Mulla on aina ollut hyvä aineenvaihdunta. 42/177/58

Vierailija
17/60 |
05.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.05.2015 klo 22:07"]

Syön aika lailla mitä haluan mutta inhoan ähkyn tunnetta, en tykkää eineksistä, roskaruuasta tai herkuista ja makeaa syön vain viikonloppuisin. Lisäksi paljon arkiliikuntaa ja neljä kunnon treeniä viikkoon. Tällä reseptillä BMI ja rasvaprosentti molemmat 20 vaikka ikää kohta 40 ja lapsiakin useampi.

[/quote]

Sä oot mun vastakohta.

Vierailija
18/60 |
05.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli ennen tapana ahmia ("no kun kerta söin palan kakkua niin menköön koko päivä mässätessä"), mutta nykyään sitä ei ole. Syön mitä huvittaa, esim. jos kahvilassa tekee mieli pullaa niin otan sitä. Mutta en syö herkkuja joka päivä. En syö lihaa, minkä ansiosta arkiruoka on melko kevyttä.

Vierailija
19/60 |
05.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm. Rupesin ihan miettimään. Eilen esimerkiksi söin näin:

- aamupalaksi yksi siivu real-leipää, johon laitoin majoneesia, juustoa, kinkkua ja suolakurkkuviipaleita

- lounaaksi täytetty kanapita, mutta ei rasvainen kebab-tyyppinen vaan kylmä, jossa on esim. hummusta, fetaa, punasipulia, rucolaa jne.

- päivälliseksi itsetehtyä siskonmakkarakeittoa

- illalla vielä kulhollinen jätskiä.

Kuulostaa rasvaiselta ja paljolta, mutta kahden lapsen kanssa liikun myös melko paljon joka päivä. Bmi 22,5.

Vierailija
20/60 |
05.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan. Lasken kaloreita ja kyllä näkyy ja tuntuu heti jos mätän vaikka pari päivää ilman että niitä laskee, heti rupeaa housut puristamaan ja turvottamaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän yhdeksän