Seiti on aliarvostettua ruokaa
Pakasteseitä juuri paistelin. Terveellinen, vähärasvainen ja herkullinen ruoka. En ymmärrä miksi pakasteseitä pidetään pilkkana.
Kommentit (29)
[quote author="Vierailija" time="04.05.2015 klo 22:06"][quote author="Vierailija" time="04.05.2015 klo 21:48"]
[quote author="Vierailija" time="04.05.2015 klo 21:44"]Miten sitä voi paistaa? Olen aina vaan keittänyt ne pakasteet. Ei ole vaimoa. [/quote] Onko keitetty ollut hyvää?
[/quote]
Ei.
Mutta ruoka on mulle vaan pakollinen paha.
[/quote]:(
Todellakin kilpaile turskan kanssaa mauttomuudessa. Itse tykkän makrillista ja sardineista enemman.
[quote author="Vierailija" time="04.05.2015 klo 21:19"]Minusta seiti on aika mauton, melkein paha kala. Kalastelen usein kesäisin Brittein saarilla, ja kyllä seitiä ei syö kukaan. Jonkun verran syöttikalaksi käy. Olen joskus valmistanut, mutta ei kummoista ole edes tuoreena. Ei se kyllä ole lähelläkään turskan makua.
[/quote] Minustakin ja rakennekkin on jotenkin pahaa. Mutta makunsa kullakin
[quote author="Vierailija" time="04.05.2015 klo 22:06"]
[quote author="Vierailija" time="04.05.2015 klo 21:48"]
[quote author="Vierailija" time="04.05.2015 klo 21:44"]Miten sitä voi paistaa? Olen aina vaan keittänyt ne pakasteet. Ei ole vaimoa. [/quote] Onko keitetty ollut hyvää?
[/quote]
Ei.
[/quote]:D Jos et ole tehnyt näin, niin laita jatkossa keitinveteen heti alussa puolikas kasvisliemikuutio. Pelkästään se maustaa sein jo aika hyvin.
[quote author="Vierailija" time="04.05.2015 klo 21:44"]
Miten sitä voi paistaa?
Olen aina vaan keittänyt ne pakasteet.
Ei ole vaimoa.
[/quote]Minä olisin sinkkuna... n26
Jatkakaa, olkaa ystävällisiä :) Minullakaan ei ole mitään seitiä vastaan, mutta melko kädettömänä kokkina en ole saanut siitä aikaan kuin soppaa ja puikkoja :D
Hyviä reseptejä siis otetaan vastaan :)
Koskenlaskijakastikkeessa on hyvää. Guuglaa seiti koskenlaskija.
Seitipalat uunivuokaan. Päälle kastike, jossa vispattuna ranskankermaa, maizenaa, vettä, suolaa, kalamaustetta tai sitruunapippuria. Kuorrute kalojen päälle, uuniin noin 200 astetta, puolesta tunnista - 45 min riippuen oliko kalat jäiset, sulabeet ohuet vai paksut.
[quote author="Vierailija" time="04.05.2015 klo 21:48"]
[/quote]
Ei.