Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Seiti on aliarvostettua ruokaa

Vierailija
04.05.2015 |

Pakasteseitä juuri paistelin. Terveellinen, vähärasvainen ja herkullinen ruoka. En ymmärrä miksi pakasteseitä pidetään pilkkana.

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
04.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Hyvää ja halpaa.

Vierailija
2/29 |
04.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta seiti on aika mauton, melkein paha kala. Kalastelen usein kesäisin Brittein saarilla, ja kyllä seitiä ei syö kukaan. Jonkun verran syöttikalaksi käy. Olen joskus valmistanut, mutta ei kummoista ole edes tuoreena. Ei se kyllä ole lähelläkään turskan makua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
04.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.05.2015 klo 21:16"]

Pakasteseitä juuri paistelin. Terveellinen, vähärasvainen ja herkullinen ruoka. En ymmärrä miksi pakasteseitä pidetään pilkkana.

[/quote]Samaa mieltä. Varsinkin Lidlistä saa hyviä pakasteseitifileitä. Sopii myös loistavasti laihduttajille, joten luulisi että olisi suositumpi.

Vierailija
4/29 |
04.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.05.2015 klo 21:16"]Pakasteseitä juuri paistelin. Terveellinen, vähärasvainen ja herkullinen ruoka. En ymmärrä miksi pakasteseitä pidetään pilkkana.
[/quote]

Minä tykkään, varsinkin valkoses kastikkees keitetyn potin kanssa

Vierailija
5/29 |
04.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.05.2015 klo 21:19"]Minusta seiti on aika mauton, melkein paha kala. Kalastelen usein kesäisin Brittein saarilla, ja kyllä seitiä ei syö kukaan. Jonkun verran syöttikalaksi käy. Olen joskus valmistanut, mutta ei kummoista ole edes tuoreena. Ei se kyllä ole lähelläkään turskan makua.
[/quote]
Onhan se vähän mauton, mutta tulee hyvää jo ihan pelkällä suola-sitruuna-oliiviöljy - yhdistelmällä. Maustamisessa vain taivas on rajan. T. Ap

Vierailija
6/29 |
04.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just tein maukkaan,karppaajalle sopivan seitikeiton. Tultiin miehen kanssa tulokseen,ettei lohikeitolle hävennyt. Mielettömän hyvää!

Vierailija
7/29 |
04.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mausteilla siihen saa makua. Eihän naudanlihakaan maistu yhtään millekään maustamattomana. Seiti on hyvä ja edullinen ruoka, mutta sen jälkeen koti haisee kissan pissalle pari päivää. Eli en laita seitä.

Vierailija
8/29 |
04.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.05.2015 klo 21:23"]

Just tein maukkaan,karppaajalle sopivan seitikeiton. Tultiin miehen kanssa tulokseen,ettei lohikeitolle hävennyt. Mielettömän hyvää!

[/quote]

no kyllä seiti Norjan kassilohta parempa ja terveellisempää on! 

Vierailija
9/29 |
04.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.05.2015 klo 21:34"]Mausteilla siihen saa makua. Eihän naudanlihakaan maistu yhtään millekään maustamattomana. Seiti on hyvä ja edullinen ruoka, mutta sen jälkeen koti haisee kissan pissalle pari päivää. Eli en laita seitä.
[/quote]
Tuo hajuhomma on muuten totisinta totta. Jatkan silti kusenhajuisessa kodissani elämistä ja seitin valmistamista arkena ja sunnuntaina, ei haittaa itseäni. T. Ap

Vierailija
10/29 |
04.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.05.2015 klo 21:34"]Mausteilla siihen saa makua. Eihän naudanlihakaan maistu yhtään millekään maustamattomana. Seiti on hyvä ja edullinen ruoka, mutta sen jälkeen koti haisee kissan pissalle pari päivää. Eli en laita seitä.
[/quote]
Sulla on ollut jotain pilaantunutta seitiä, koska tänään tein kalakeiton seitistä, eikä haise mikään pissa täällä. (Kissan pissasta ei mitään tietoa miltä haisee.) Ihan tavallinen ruoan tuoksu tuli, nyt ei enää sekään tuoksu. Joku väitti seitiä halvaksi...no olihan se joku aika sitten, mutta ainakin Prismassa oli noussut hinta huimasti, että eipä sitäkään enää usein syödä.

Vierailija
11/29 |
04.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten sitä voi paistaa?

Olen aina vaan keittänyt ne pakasteet. 

Ei ole vaimoa. 

Vierailija
12/29 |
04.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.05.2015 klo 21:44"]Miten sitä voi paistaa?

Ei ole vaimoa. 

[/quote]
Mä pyörittelen palat jauho-mausteseoksessa ja paistan voissa. Hyvää.

Vierailija
13/29 |
04.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En sellaisenaan tykkää, mutta on mielestäni todellakin aliarvostettu kalapatojen jne. suurusteena.

Vierailija
14/29 |
04.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole vaimoa. 

[/quote]

Onko keitetty ollut hyvää?

Vierailija
15/29 |
04.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seiti-wokki kasviksilla ja nuudeleilla toimii, mausteita vaan paljon ja seiti kannattaa valuttaa hyvin ennen paistamista. Paista rapsakaksi. Erittäin herkku ruoka.

Vierailija
16/29 |
04.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.05.2015 klo 21:46"]

[quote author="Vierailija" time="04.05.2015 klo 21:44"]Miten sitä voi paistaa? Olen aina vaan keittänyt ne pakasteet.  Ei ole vaimoa.    [/quote] Mä pyörittelen palat jauho-mausteseoksessa ja paistan voissa. Hyvää.

[/quote]Voi myös laittaa ihan sellaisenaan pannulle (kohmeiseksi sulatus ensin) rasvan kanssa, ja maustaa.

Toinen vastaaja

Vierailija
17/29 |
04.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se kalapuikossa menee, muuten on kyllä mun makuun mauton.

Vierailija
18/29 |
04.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole vaimoa. 

[/quote]Riepu!:D

Vierailija
19/29 |
04.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen siitä kalapuikkoja niinkuin muksuna tehtiin. Ennen vslmispuikkoja:)

Vierailija
20/29 |
04.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

teen silloin tällöin kermaista seitisoossii, fisut pannulle voin kanssa tiriseen, pippuria ja suolaa sekä sitruunamehua, kermaa, antaa hetken hautua, ja mausteiden tsekkaus ja viimeinen silaus lisä lorauksella sitruunamehua. Pottuja kylkeen.