Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vuokralainen vs osakas- neuvoja

Vierailija
04.05.2015 |

Olen sinnkunainen ja vuokralla rivitalossa jossa suurin osa asunnoista osakkaiden omassa käytössä. Nyt kevään tultua taloyhtiön puheenjohtaja on alkanut lannoittamaan yhtiön risupuskia ja tänään hän käveli minun pihallani ja lannoitti pensaita jotka erottavat pihani yleisestä kävelytiestä. Onko tällainen sallittua?!?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
04.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
2/14 |
04.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öö, olisit ilonen, että lannottaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
04.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieman vaan kiusallista kun istuin pihallani ja yhtä äkkiä hän ilmestyi siihen kävelemään ympäriinsä.... ja siis selvästi pihalla, ei ns yleisellä kävelytiellä...

Vierailija
4/14 |
04.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

yleensä rivitalon piha-alueet on taloyhtiön- Voivat olla osakkaan hallinnassa, mutta ei vuokralaisen. Eli siinä pihalla on ihan lupa satunnaisesti kävellä. Jos yhtiökokouksessa on esim sovittu jta puskien lannoittamisesta, niin vuokranantajallesi on varmasti tästä mennyt tieto. Hänen olisi sinua pitänyt infota.

Vierailija
5/14 |
04.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Hieman vaan kiusallista kun istuin pihallani ja yhtä äkkiä hän ilmestyi siihen kävelemään ympäriinsä.... ja siis selvästi pihalla, ei ns yleisellä kävelytiellä.." - kuinkas laukaa hänen olisi tullut lannoitteet levitellä näihin rajapensaisiin? Eiköhän hän pyrkinyt suorittamaan lannoituksen vain mahdollisimman hyvin kerrasta. Ei niitä pensaita joka päivä, eikä edes joka viikko tarvitse lannoittaa. Kiusallistahan tuo saattaa hetkellisesti olla, jos varoittamatta ilmestyy pihalle. Mutta olisiko hänellä ollut faktisesti muita vaihtoehtoja, jos ja kun piha ja siellä olevat kasvit tulisi myös hoitaa. 

Vierailija
6/14 |
04.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli siis minulla ei olisi edes oikeutta käyttää pihaa vuokralaisena?!

Vierailija
7/14 |
04.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piha-alue on yhtiön omistuksessa ja ne aidat siinä myös. Olisihan se hassua jättää aidat siitä sinun kohdaltasi lannoittamatta ja muiden kohdalta lannoittaa. Seuraavaksi valittaisit kun aidat kohdallasi voivat huonosti ja muiden hyvin..
.

Vierailija
8/14 |
04.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.05.2015 klo 21:03"]Eli siis minulla ei olisi edes oikeutta käyttää pihaa vuokralaisena?!
[/quote]

Voi helevetti. Onnoikeud käyttää, ei ole hallintaoikeutta.

Vierailija
9/14 |
04.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli pihan kenen hallussa tahansa, niin normaalin kohtelias ihminen olisi kysynyt pihalla istujalta, sopiiko tulla lannoittamaan. Tai ainakin kohteliaasti kertonut, mitä ja miksi siinä puuhaa.

Vierailija
10/14 |
04.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisit iloinen, että yhtiössänne hoidetaan pihaa. Miten voit olla noin idiootti? Mikset itse osallistu ja nosta laiskaa persettäsi ? Te vuokralaiset olette osaketalojen maanvaiva. Odotatte kaiken valmiina, mutta ette halua osallistua mihinkään, ettekä noudata sääntöjä. Elätte kuin pellossa, ettekä kunnioita omalla rahallaan asuntojaan ostaneita, jotka haluavat pitää omaisuudestaan hyvää huolta. Teidät kaikki sossupummit pitäisi asuttaa omiin kolhooseihin, jossa voisitte laiskana möllöttää sotkujenne keskellä persettänne nostamatta.

Vierailija
11/14 |
04.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.05.2015 klo 21:09"]Olisit iloinen, että yhtiössänne hoidetaan pihaa. Miten voit olla noin idiootti? Mikset itse osallistu ja nosta laiskaa persettäsi ? Te vuokralaiset olette osaketalojen maanvaiva. Odotatte kaiken valmiina, mutta ette halua osallistua mihinkään, ettekä noudata sääntöjä. Elätte kuin pellossa, ettekä kunnioita omalla rahallaan asuntojaan ostaneita, jotka haluavat pitää omaisuudestaan hyvää huolta. Teidät kaikki sossupummit pitäisi asuttaa omiin kolhooseihin, jossa voisitte laiskana möllöttää sotkujenne keskellä persettänne nostamatta.
[/quote]

En ole soskupummi, eikä omistusasuminen ole vierasta, olen osakkaana toisessa taloyhtiössä joka ei ole rivitalo ja tämän vuoksi rivitalon piha-asiat ovat minulle vieraita. Kiitos asiattomasta ja täysin virheellisestä kommentistasi.

Vierailija
12/14 |
04.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.05.2015 klo 21:14"][quote author="Vierailija" time="04.05.2015 klo 21:09"]Olisit iloinen, että yhtiössänne hoidetaan pihaa. Miten voit olla noin idiootti? Mikset itse osallistu ja nosta laiskaa persettäsi ? Te vuokralaiset olette osaketalojen maanvaiva. Odotatte kaiken valmiina, mutta ette halua osallistua mihinkään, ettekä noudata sääntöjä. Elätte kuin pellossa, ettekä kunnioita omalla rahallaan asuntojaan ostaneita, jotka haluavat pitää omaisuudestaan hyvää huolta. Teidät kaikki sossupummit pitäisi asuttaa omiin kolhooseihin, jossa voisitte laiskana möllöttää sotkujenne keskellä persettänne nostamatta.
[/quote]

En ole soskupummi, eikä omistusasuminen ole vierasta, olen osakkaana toisessa taloyhtiössä joka ei ole rivitalo ja tämän vuoksi rivitalon piha-asiat ovat minulle vieraita. Kiitos asiattomasta ja täysin virheellisestä kommentistasi.
[/quote] ole hyvä.

Vierailija
13/14 |
04.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos itse olisin taloyhtiön talkoohommissa ja sitten joku asukas yksin istuskelee pihallaan, en välttämättä kyselisi mitään lupia. Jos hänellä olisi vieraita tms., en menisi siihen kärkkymään vaan jättäisin pihan välistä ja palaisin viimeiseksi katsomaan, jos olisi jo reitti selvä tällekin pihalle. 

Seuraavaksi ap valittaisi siitä, että oli olohuoneessaan verhot auki ja lannoittaja tuli pihalle varoittamatta...

Vierailija
14/14 |
04.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Oli pihan kenen hallussa tahansa, niin normaalin kohtelias ihminen olisi kysynyt pihalla istujalta, sopiiko tulla lannoittamaan. Tai ainakin kohteliaasti kertonut, mitä ja miksi siinä puuhaa." - Niinpä, Toisaalta mulle tulee mieleen, että Ap on katsellut ikkunasta kun lannoittaja on tullut tekemään työnsä . Miten tuo vuoropuhelu edes olis mennyt? Päivää saanko tulla pihasi puolelle kun tuo rajalla oleva puska pitäisi lannoittaa? - No et saa kun se häiritsee. - No sitten se jää sun tehtävksi. Mä lannoitan nyt vain ton yleiselle puolellle jäävän osan puskista, (niin eivät pääse valittamaan, että en ole tehnyt töitäni). Kiitos ja hei. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän yhdeksän