Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

liian vanha yliopistoon

Vierailija
30.03.2015 |

Olen 24-vuotias ja haen yliopistoon kasvatustieteitä opiskelemaan. Jos pääsen niin onko kokemusta, että erotunko ikäni takia nuorisosta?

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä kummaa. Sukulaiseni aloitti yli 30-vuotiaana lääkiksessä ja siellä oli samalla kurssilla joku 50-vuotiaskin toteuttamassa unelmaansa. Jos erotut jotenkin, niin ehkä eduksesi. 

Vierailija
2/19 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kaveri valmistui juuri kasvatustieteiden maisteriksi. Aloitti opinnot 43-vuotiaana. Eikä hän ollut ainoa yli nelikymppinen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm...Saattaa olla, että jos sinulla on vaikkapa yksinasumisesta paljon kokemusta, niin pääset joissain asioissa ns. isosiskon rooliin. Mutta varmasti olet ihan yhtä mukana joukossa. Tsemppiä pääsykokeisiin!

Vierailija
4/19 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole liian vanha varsinaiseen opiskeluun, mutta kavereita ei ehkä tule löytymään.

Vierailija
5/19 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 15:58"]

Et ole liian vanha varsinaiseen opiskeluun, mutta kavereita ei ehkä tule löytymään.

[/quote]

Juuri näin. Kyllä siellä opiskelee nykyisin vaikka 40-50-vuotiaitakin, eikä sitä kukaan pitkään katso. Mutta jos menee johonkin bileisiin ja haluaisi löytää kavereita, niin se voi kyllä olla vähän haastavaa. Itse aloitin 26-vuotiaana ja ei kyllä ollut niin mitään yhteistä sen nuoremman porukan kanssa. Mutta ei se opiskeluja haitannut mitenkään.

Vierailija
6/19 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet kalkkis. Toinen jalka kasvaa jo horsmaa.

Vierailija
7/19 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä siellä taida olla varsinaista ikärajaa. Muutenkin nuorison lisäksi nykyisin myös vanhemmat jatkokouluttautuu. 

Vierailija
8/19 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erotu nuorisosta, sanoo 24-vuotias. Ihan hyvin provosoitu, sanoisin.

Vierailija
9/19 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh. Mä oon yli 40 ja tulin just luennolta. Osa opiskelijoista vois olla mun lapsia. Olen saanut opiskelukavereita näistä nuorisolaisista ja parista oman ikäisestäni. Teen kesken jäänyttä gradua loppuun ja päivittelen samalla osaamistani kun saan valita vapaasti mitä kursseja haluan. Opintopisteitä kertyy aika vauhdilla kun ei tarvitse osallistua opiskelijarientoihin :) Puoliso teki pari vuotta sitten toisen korkeakoulutukinnon toisesta tiedekunnasta 2,5 vuodessa.

Vierailija
10/19 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei kyllä enää yli nelikymppisenä kannata lähteä korkeakoulututkintoa lukemaan. Avoimen opinnot ja oman alan jatko-opinnot ovat eri asia, jopa suositeltaviakin ammattitaidon ylläpitämiseksi.

Vierailija
11/19 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 16:13"]

No ei kyllä enää yli nelikymppisenä kannata lähteä korkeakoulututkintoa lukemaan. Avoimen opinnot ja oman alan jatko-opinnot ovat eri asia, jopa suositeltaviakin ammattitaidon ylläpitämiseksi.

[/quote]

Ja miksi ei? Onhan siinä vielä 25 vuotta työikääkin jäljellä. 

Vierailija
12/19 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilman muuta liian vanha! 24-vuotiaana ollaan siinä, mihin ollaan päädytty ja sillä selvä! Voit samalla alkaa valmistautua isoäitiyteen pikkuhiljaa.

Mitä helvettiä. Vanha?

Vierailija
13/19 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitin nuorisoasteen opinnot amk:ssa 35-vuotiaana ja meitä yli kolmekymppisiä oli ryhmässä jotain kahdeksan. Äitini puolestaan teki gradun + muita puuttuvia opintoja ja valmistui maisteriksi yli viisikymppisenä.

Vierailija
14/19 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ette ole huomanneet, niin 91 ja 90-syntyneillä on tänä vuonna kriisi kun mittariin tulee 24 ja 25 :))

Vierailija
15/19 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, jo 20-vuotias on aivan liian vanha muualle kuin amiksen aikuislinjalle. Ehkä vielä parempi vaihtoehto on laittaa eläkepaperit sisään.

Vierailija
16/19 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini aloittaa denttariopinnot (toivottavasti) 51-vuotiaana. Sinne vaan! Yliopisto on sen verran kova koulutus, ettet edes huomaa ikäeroasi jos keskityt opintoihisi.

Vierailija
17/19 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 16:55"] Jos ette ole huomanneet, niin 91 ja 90-syntyneillä on tänä vuonna kriisi kun mittariin tulee 24 ja 25 :))
[/quote]

KYLLÄ! mulla on kriisi :(

-91

Vierailija
18/19 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasi alat jo olemaan elämän ehtoopuolella. Sinuna katselisin yliopiston sijaan sopivaa vanhainkotia. Onhan hautapaikka jo hoidettu, ettei jää perillisten kontolle?

Vierailija
19/19 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 16:03"][quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 15:58"]

[/quote]

Juuri näin. Kyllä siellä opiskelee nykyisin vaikka 40-50-vuotiaitakin, eikä sitä kukaan pitkään katso. Mutta jos menee johonkin bileisiin ja haluaisi löytää kavereita, niin se voi kyllä olla vähän haastavaa. Itse aloitin 26-vuotiaana ja ei kyllä ollut niin mitään yhteistä sen nuoremman porukan kanssa. Mutta ei se opiskeluja haitannut mitenkään.
[/quote]

Ehkä kavereiden saaminen on aika pitkälti omasta asenteesta kiinni. Mulla ainakin piisasi seuraa ja läheinen ystäväkin löytyi opiskellessa. Bileissä nyt varsinkin pystyi rälläämään ilman ongelmia. Muuten piti tietenkin nuorten kanssa vähän ymmärtää, että elämänkokemus on eri ja suvaita se tosiasia. Ja olin 26 aloittaessani.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi yksi