Miksi kaikki kutsuu tyttölastaan prinsessaksi.
Hyvä esimerkki tästä on Harry ja Kate, jotka saivat tyttövauvan. Näin ainakin iltsanomat kirjoitti. Samoin, kuin av mammoilla kaikilla on prinsessoja, jos lapsi on tyttö. Hiukan wt juttu.
Kommentit (39)
Mua ei häiritse jos vauvaa kutsuu "prinssiksi" tai "prinsessaksi" ennen nimenantoa.
Se häritsee, kun jo lähemmäs 10-vuotiaista puhutaan prinsessoina/prinsseinä. Tulee aina tosi iso myötähäpeän tunne kun Facessa joku mamma jakaa kuvan "Rinsessan eka päivä koulussa <3<3<3<3<3" tms. Hirveää.
[quote author="Vierailija" time="04.05.2015 klo 18:05"]
[quote author="Vierailija" time="04.05.2015 klo 18:03"]Miten tuollainen voi ketään häiritä? Mahtaa olla tylsä oma elämä. Ja ihan normaaleja ihmisiä näistäkin prinsessoiksi kutsutuista lapsista useimmiten kasvaa. Kutsuvathan puolisotkin toisiaan välillä hellittelynimillä.. [/quote] Pitäiskö minun sitten suttua, jos vaimo kutsuu minua kullaksi vaikka platina on arvokkaampaa?
[/quote]
Ylemmän pointti oli kyllä nimenomaan se, että ei tuollaisesta tarvitse suuttua...
Jo on jollain kyllä tylsä elämä ja huumorintajua ei olla suotu nimeksikään jos tarvitsee jostain lasten hellittelynimistä vetää herne nekkuun :D
Kiitos ap! Ihmettelen aivan samaa ja musta se on ällöttävää! Jos saan tytön, sitä ei to-del-la-kaan kutsuta prinsessaksi, ellei sukunimi satu olemaan Bernadotte. Mä itse olen aina inhonnut kaikkia prinsessajuttuja ja mua ällöttää, kun oletetaan, että kaikki tytöt on samasta muotista: sellaisia, jotka tykkää prinsessahömpötyksistä.
Sanon poikaani marakatiksi. Olenko kauhea äiti??
Minä kutsun lapsiani sammakoiksi mutta muut saavat kutsua omiaan miten haluavat. Mitä se minulle kuuluu.
En kutsu poikiani prinsseiksi, mutta en kyllä voi käsittää, kuinka se voi häiritä jotakuta, että joku kutsuu lastaan prinsessaksi. Se on vain lempinimi. Mitä se haittaa, jos vanhempi antaa hellittelynimiä lapselleen? Nykymaailmassa on vaikka miten paljon lapsia, jotka eivät saa olla kenenkään prinsessoja tai prinssejä.
Minulla on tyttölapsi, jota en ole koskaan kutsunut prinsessaksi. Tai puhunut "Meidän neidistä".
Oksetiokseti.
Hän on tytär, tyttö, lapsi, likka, pikkulikka tms. Muttei koskaan prinsessa tai meidän neiti. Joten poikkeus vahvistaa säännön.
Mun poikani nimi on Pasi.
T:Pertti Kullero
[quote author="Vierailija" time="04.05.2015 klo 18:43"]Minulla on tyttölapsi, jota en ole koskaan kutsunut prinsessaksi. Tai puhunut "Meidän neidistä".
Oksetiokseti.
Hän on tytär, tyttö, lapsi, likka, pikkulikka tms. Muttei koskaan prinsessa tai meidän neiti. Joten poikkeus vahvistaa säännön.
[/quote] Niin ja kun sinä et kutsu niin ei muutkaan saa kutsua omaansa niinkö?
Onhan se erikoisempaa olla prinsessa kuin tavallinen tyttö. Tunnen naisen, joka kolmevitosena aivan tosissaan kutsui itseään pikku prinsessaksi häidensä lähestyessä. Kolmen vuosikymmenen prinsessapäivähaaveet toteutuivat, ja suotakoon se hänelle.
Minäkin kutsun tytärtäni apinatytöksi. Useimmiten kuitenkin omalla nimellään.
En mäkään voi kutsua itseään presidentiksi, kun en kertakaikkia ole.
[quote author="Vierailija" time="04.05.2015 klo 18:05"]
[quote author="Vierailija" time="04.05.2015 klo 18:03"]Miten tuollainen voi ketään häiritä? Mahtaa olla tylsä oma elämä. Ja ihan normaaleja ihmisiä näistäkin prinsessoiksi kutsutuista lapsista useimmiten kasvaa. Kutsuvathan puolisotkin toisiaan välillä hellittelynimillä.. [/quote] Pitäiskö minun sitten suttua, jos vaimo kutsuu minua kullaksi vaikka platina on arvokkaampaa?
[/quote]
Nyt menet heti vaatimaan selitystä miksi hän pitää sinua elottomana metallimöhkäleenä.
[quote author="Vierailija" time="04.05.2015 klo 18:03"]
[quote author="Vierailija" time="04.05.2015 klo 18:00"][quote author="Vierailija" time="04.05.2015 klo 17:57"][quote author="Vierailija" time="04.05.2015 klo 17:55"]Kai toi Harry (se on kylläkin William) ja kate juttu oli zoukki :D Sanon tytärtäni prinsessaksi koska hän on tämän perheen prinsessa ja minun maailmani napa :) [/quote] Kai olette sitten aatelisia, jos kutsut häntä prinsessaksi. [/quote] Aatelisia? [/quote] Eikö prinsessat ole aatelisia? Ei ainakaan rahvasta.
[/quote]
Phahaaaaa huomaa av-mammojen sivistystason. Monarkiassa prinsessat, prinssit, kuningas ja kuningatar on kuninkaallisia. Aatelisia oli ne muut rikkaat, maanomistajat jotka saivat kerätä veroja omalla alueellaan ja saattoivat toimia vaikka kuninkaan neuvonantajina.
[quote author="Vierailija" time="04.05.2015 klo 18:59"][quote author="Vierailija" time="04.05.2015 klo 18:05"]
[/quote]
Nyt menet heti vaatimaan selitystä miksi hän pitää sinua elottomana metallimöhkäleenä.
[/quote]
Ilmeisesti olen siis, joku ns.esine. Eli hän esineestää minua.
Meillä on kaksi apinaa. Ja sellaisina pysyy perhepiirissä vielä viisikymppisinä.
Oon aina kutsunut tyttöäni prinsessaksi ihan koko ikänsä:) ... noh viime vuosina tosin vain kotipiirissä. Hän on jo nuori aikuinen eikä se häntä haittaa :)) hän tietää olevansa MUN prinsessani!
Jos on pieni kulli niin voi kutsua prinssinakisi?