Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millä tavalla ilmoitat muutistasi lähikauppaan, naapureille jne.?

Vierailija
04.05.2015 |

Itse aina muuttaessani printtaan vinon pinon lappuja, joissa on kuvani, nimeni ja asuntoni numero sekä ilmoitus muutosta, ja jaan naapureiden postiluukkuun. En kestä ajatusta, että naapurit säikähtävät, kun eivät enää törmää minuun alaovella.

Kauppaan ilmoitan hyvissä ajoin, noin kolmea kuukautta ennen alan ilmoitella, että muutan lähiaikoina. Kun käyn viimeistä kertaa lähikaupassani, pyydän pienen jäähyväisalennuksen ja huudan raikuvat heipat koko kassajonolle. Yleensä siellä joku aina jaksaa ihmetellä, joten hymyillen lmoitan sitten, että minä muutan kohta, että siksi tällainen kovaäänisempi hyvästely :) Yleensä saan aplodit koko kassajonolta tämän jälkeen.

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
04.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
2/34 |
04.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerron kaikille, että mulla on nyt kotona muutti ja näytän kuvia muutista ja kysyn, josko naapurin lapset haluaisi ulkoiluttaa muun muuttia, kun olen töissä. Kerron myös, että muutit on hiljaisia ja vaarattomia, ettei naapurit ajattele, että mun muutti pitäisi meteliä päivisin. Kun mun muutti täyttää vuosia, otan kuvia siitä hattu päässä (siis muutilla, ei mulla, hassu...) ja näytän lähikaupan kassalle, johon olen ihastunut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
04.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet aika kiva ihminen! Meillä kyllä lapset hoitavat muutosta tiedottamisen jo hyvissä ajoin. Mikään ei pysy salassa.

Vierailija
4/34 |
04.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.05.2015 klo 23:19"]Kerron kaikille, että mulla on nyt kotona muutti ja näytän kuvia muutista ja kysyn, josko naapurin lapset haluaisi ulkoiluttaa muun muuttia, kun olen töissä. Kerron myös, että muutit on hiljaisia ja vaarattomia, ettei naapurit ajattele, että mun muutti pitäisi meteliä päivisin. Kun mun muutti täyttää vuosia, otan kuvia siitä hattu päässä (siis muutilla, ei mulla, hassu...) ja näytän lähikaupan kassalle, johon olen ihastunut.
[/quote]

Malamuutti? Tui<3

Vierailija
5/34 |
04.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.05.2015 klo 23:29"]

[quote author="Vierailija" time="04.05.2015 klo 23:19"]Kerron kaikille, että mulla on nyt kotona muutti ja näytän kuvia muutista ja kysyn, josko naapurin lapset haluaisi ulkoiluttaa muun muuttia, kun olen töissä. Kerron myös, että muutit on hiljaisia ja vaarattomia, ettei naapurit ajattele, että mun muutti pitäisi meteliä päivisin. Kun mun muutti täyttää vuosia, otan kuvia siitä hattu päässä (siis muutilla, ei mulla, hassu...) ja näytän lähikaupan kassalle, johon olen ihastunut. [/quote] Malamuutti? Tui<3

[/quote]

ei, kyllä se voi ihan hyvin...

Vierailija
6/34 |
05.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järjestämällä tilanteen merkittävyyden edellyttämän virallisen tiedotustilaisuuden. Toki omat tilaisuutensa niin lähikaupan myyjille ja naapureille, kuin myös lähipizzerian omistajille ja postinjakajillekin. Nämä tilaisuudet ovat haikeasta sävystään huolimatta osoittautuneet yleensä erittäin mukaviksi tilaisuuksiksi, joiden aivan lopuksi joku on yleensä aina intoutunut muistelemaan mieleenpainuvimpia hetkiä kanssani. Olen kokenut, että vaikka muuttoni toki kohtalaisen suuri tragedia ja menetys naapurustolle onkin, on näissä tunnepitoisissa tilaisuuksissa voitu yhdessä purkaa muutostani koituvaa ahdistusta ja ihmisille on loppujen lopuksi jäänyt melko siedettävä olotila. Siitä on voinut lähteä rakentamaan omaa elämäänsä aivan uudelta pohjalta ja alkaa etsimään uusia merkittäviä ihmisiä ja asioita elämään. Toki toipuminen kestää aikansa, joillakin jopa vuosia, mutta uskoakseni kaikki ovat selvinneet. Osa terapian ja lääkityksen voimalla ja vahvimmat jopa ilman.

Vierailija
7/34 |
09.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä vammasten ketju tämä on!??

Vierailija
8/34 |
09.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiitos nauruista! piristit mun iltaa ;D

Vierailija
9/34 |
09.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 15:51"]Mikä vammasten ketju tämä on!??
[/quote]

Ei täällä kai ole kuin yksi vammainen, joka erehtyi ketjusta... :o Mutta ei se mitään, ihmisiä tekin olette :) en vihaa.

Vierailija
10/34 |
09.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä vaan pakkaan kamat autoon ja häivyn. Viimeks kukaan ei huomannut kun muutin niin yksi naapurikyylä soitti mun kämppään apua, kun se epäili että oon ehkä kuollut kun kahteen viikkoon ei oo näkynyt mitään eloa. :D

Vierailija
11/34 |
09.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi hienoja tapoja jättää jäähyväiset naapureille, mutta entäpä NE TULEVAT NAAPURIT? Ettekö mitenkään varaudu uusiin naapureihin, kauppojen, kioskien, posti ym. työntekijöihin? Muutan 3 kk päöstä ja ajattelin jo levitellä lappuja uuteen asumisympäristööni, että osaavat sitten varautua tulooni. En nyt mitään fanfaareja odota, mutta runsasta osanottoa pihajuhliini.
Olisiko jotain muita ideoita?

Vierailija
12/34 |
09.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 16:04"]

Tosi hienoja tapoja jättää jäähyväiset naapureille, mutta entäpä NE TULEVAT NAAPURIT? Ettekö mitenkään varaudu uusiin naapureihin, kauppojen, kioskien, posti ym. työntekijöihin? Muutan 3 kk päöstä ja ajattelin jo levitellä lappuja uuteen asumisympäristööni, että osaavat sitten varautua tulooni. En nyt mitään fanfaareja odota, mutta runsasta osanottoa pihajuhliini. Olisiko jotain muita ideoita?

[/quote]hyvä kysymys, en ollutkaan ajatellut tuota :D Entäs sellanen tapaus joka muuttaa takaisin vanhaan naapurustoon josta aikanaan oli muuttanut pois? mainoslehtisiäkö lähi-kaupan ilmotustaululle ja rappukäytävien seinille "Pirkon comeback bileet harjukatu 18 B 18:ssä viikon päästä" vai?

Vierailija
13/34 |
05.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 00:12"]

Järjestämällä tilanteen merkittävyyden edellyttämän virallisen tiedotustilaisuuden. Toki omat tilaisuutensa niin lähikaupan myyjille ja naapureille, kuin myös lähipizzerian omistajille ja postinjakajillekin. Nämä tilaisuudet ovat haikeasta sävystään huolimatta osoittautuneet yleensä erittäin mukaviksi tilaisuuksiksi, joiden aivan lopuksi joku on yleensä aina intoutunut muistelemaan mieleenpainuvimpia hetkiä kanssani. Olen kokenut, että vaikka muuttoni toki kohtalaisen suuri tragedia ja menetys naapurustolle onkin, on näissä tunnepitoisissa tilaisuuksissa voitu yhdessä purkaa muutostani koituvaa ahdistusta ja ihmisille on loppujen lopuksi jäänyt melko siedettävä olotila. Siitä on voinut lähteä rakentamaan omaa elämäänsä aivan uudelta pohjalta ja alkaa etsimään uusia merkittäviä ihmisiä ja asioita elämään. Toki toipuminen kestää aikansa, joillakin jopa vuosia, mutta uskoakseni kaikki ovat selvinneet. Osa terapian ja lääkityksen voimalla ja vahvimmat jopa ilman.

[/quote]

Tämä on todella hyvä idea, aika koskettava :) Itse en ole vielä päätynyt pitämään tilaisuuksia, mutta mietin että ehkä voisin tulevan muuton kunniaksi järjestää jotain. Ohjelmassa olisi ainakin kakkukahvit, parhaiden hetkien muistelua, jäähyväislaulu sekä pari ohjelmanumeroa, stand up tmv. ? Että tunnelma ei olisi ehkä niin haikea, vaikka tietenkin se on haikea, kun muutan pois. Mutta tarkoituksenani ei ole aiheuttamalla aiheuttaa surua ja tuskaa naapureille. Ap

Vierailija
14/34 |
05.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 04:10"][quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 00:12"]

[/quote]

Tämä on todella hyvä idea, aika koskettava :) Itse en ole vielä päätynyt pitämään tilaisuuksia, mutta mietin että ehkä voisin tulevan muuton kunniaksi järjestää jotain. Ohjelmassa olisi ainakin kakkukahvit, parhaiden hetkien muistelua, jäähyväislaulu sekä pari ohjelmanumeroa, stand up tmv. ? Että tunnelma ei olisi ehkä niin haikea, vaikka tietenkin se on haikea, kun muutan pois. Mutta tarkoituksenani ei ole aiheuttamalla aiheuttaa surua ja tuskaa naapureille. Ap
[/quote]
Suosittelen ehdottomasti tilaisuuden järjestämistä. Se on oiva tapa naapureillekin lähteä samalla kokoamaan toisistaan tukiverkostoa, johon turvautua silloin, kun lähtemisestäni aiheutuva trauma käy ylitsepääsemättömäksi. Heistä on kuitenkin saman tilanteen äärellä olevina vertaistukea toisilleen. Idea tilaisuuden pitämisestä luonteeltaan iloisena (väistämättömästä haikeudestaan huolimatta) kuulostaa hyvältä. Tärkeintähän on, että ne hyvät muistot kantavat naapureita yli vaikeimpien aikojen.

Vierailija
15/34 |
06.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Op

Vierailija
16/34 |
06.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka usein sä ap muutat?

Vierailija
17/34 |
06.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuttaessani pidän yleensä suuret jäähyväiset. Viime loppukesästä minulla oli suuret juhlat taloyhtiömme pihassa. Noutopöytä oli katettu ja lapsille olin vuokrannut pomppulinnan. Pidin jäähyväis puheen megafooniin puhuen jotta varmasti nekin asukkaat jotka olivat sairautensa vuoksi vuoteessa kuulisivat. Tilaisuuden jälkeen oli tarjolla luonnollisesti kriisiapua. Jain myös tilaisuudessa "Minä, taloyhtiön jäsen"-kirjoja ja elokuvia omalla signeerauksellani ja kävin henkilökohtaisesti kättelemässä ja hyvästelemässä jokaisen.

Vierailija
18/34 |
06.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin, että muutti on jokin uusi sukupuolitauti, joka tokenee vain superantibiooteilla ja tarttuu herkästi ja ajattelinkin, että juuri tuollainen avoin tiedottaminen on parasta.

Vierailija
19/34 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
20/34 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime kesänä järjestin festarit taloyhtiön asukkaille sekä tietenkin lähikaupan, -postin ja -kioskin yms. työntekijöille. Festareille esiintyi sekö iloisia pop bändejä mutta myös melankolisia bändejä. Seuraavana iltana pidimme suuret varsinaiset läksiäisjuhlat. 7 virallista puhetta ja neljä epävirallista. Dokumenttielokuva elämästäni taloyhtiössä jaettiin jokaiselle. Oli se kyllä tunteellinen päivä. Edelleen saan postia vanhoilta naapureilta ja tuleehan siellä kyläiltyä viikottain. Muutin siis viereiseen kaupunginosaan. Tämä on normaali käytäntöni: eroahdistuksen minimoimiseksi muutan aina mahd. lähelle entistä asuinpaikkaani. Voin luoda suhteita uuteen naapurustoon mutta samalla vanhat voivat hiljalleen päästä irti minusta ja jatkaa elämäänsä :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kaksi