Millä tavalla ilmoitat muutistasi lähikauppaan, naapureille jne.?
Itse aina muuttaessani printtaan vinon pinon lappuja, joissa on kuvani, nimeni ja asuntoni numero sekä ilmoitus muutosta, ja jaan naapureiden postiluukkuun. En kestä ajatusta, että naapurit säikähtävät, kun eivät enää törmää minuun alaovella.
Kauppaan ilmoitan hyvissä ajoin, noin kolmea kuukautta ennen alan ilmoitella, että muutan lähiaikoina. Kun käyn viimeistä kertaa lähikaupassani, pyydän pienen jäähyväisalennuksen ja huudan raikuvat heipat koko kassajonolle. Yleensä siellä joku aina jaksaa ihmetellä, joten hymyillen lmoitan sitten, että minä muutan kohta, että siksi tällainen kovaäänisempi hyvästely :) Yleensä saan aplodit koko kassajonolta tämän jälkeen.
Kommentit (34)
Näistä sinänsä hupaisista kehitelmistä tulee mieleen tarina, jonka kuulin opiskelija-asunnoista. Muistaisiko joku tämän paremmin? Soluasunnossa jossain opiskelijakaupungissa asui tyyppi (nainen), joka oli jotain sanoinkuvaamatonta. Kaikki, jotka joutuivat sen kämppikseksi, pistivät välittömästi paperit eteenpäin, että uusi kämppä saatava. Tyyppi ei ollut mitenkään uhkaava, vaarallinen tai sellaista, vaan yksinkertaisesti ihan ufo outolintu ja eri ulottuvuudesta kaiken ympärillään olevan kanssa.
Se hauska asia sitten: nämä entiset kämppikset pitävät vuosittain kokoontumisen, jossa ne kokoontuvat yhteen ja vieläkin bondaavat tämän kokemuksen pohjalta. Kokemus siis se, että joutuivat jakamaan kämppää tämän tyypin kanssa. Eri vuosina asuneet tyypit kaikki poimittiin näihin "luokkakokouksiin" aina kun aiemmat kuulivat, että kämpässä on käynyt taas asukkaanvaihdos.
Tämä saattoi aikanaan olla City-lehdessä, ja siellä kerrottu hyvin.
Et nosta onneks kovaa meteliä muutostasi. :-)
[quote author="Vierailija" time="04.05.2015 klo 17:43"]Et nosta onneks kovaa meteliä muutostasi. :-)
[/quote]
En kehtaisi nostaa mitään meteliä. Ap
Mahdat olla rakastettu asukas teidän taloyhtiössä? Joka talossa on aina yksi "apulaisisännöitsijä" päivystämässä rapussa ohikulkijoita.
Tuommoiset höppänät mummot on niin suloisia. seuraava muutto sinulla taitaa olla palvelutaloon :)
No kuvaan itsestäni muistovideoita, jotka jaan 10 000 lähimmälle ystävälle, naapurille ja yksi pino Siwan ovelle. Sitten he voivat aina palata elähdyttävään seuraani, vaikka itse olisinkin jo poissa. Käyn toki grillijuhlissa, rippijuhlissa jne. vierailemassa mutta yleensä vain noin 5 tuntia kerrallaan.
En yhtään ihmettele että taputtavat.
[quote author="Vierailija" time="04.05.2015 klo 18:04"]En yhtään ihmettele että taputtavat.
[/quote]
No ei ne taputa siksi, että on jotenkin hienoa ettei minua näy enää, vaan onnittelun osoituksena muuton johdosta!!
[quote author="Vierailija" time="04.05.2015 klo 17:58"]Tuommoiset höppänät mummot on niin suloisia. seuraava muutto sinulla taitaa olla palvelutaloon :)
[/quote]
Mummot? Ok... en ole edes 25 v.
[quote author="Vierailija" time="04.05.2015 klo 18:00"]
No kuvaan itsestäni muistovideoita, jotka jaan 10 000 lähimmälle ystävälle, naapurille ja yksi pino Siwan ovelle. Sitten he voivat aina palata elähdyttävään seuraani, vaikka itse olisinkin jo poissa. Käyn toki grillijuhlissa, rippijuhlissa jne. vierailemassa mutta yleensä vain noin 5 tuntia kerrallaan.
[/quote]
Ja turha kai sanoakaan, että aloitan näiden videoiden kuvaamisen tietysti jo aina hyvissä ajoin eli heti taloonmuuttopäivänä. On mukava tallentaa uusien naapureiden iloiset ilmeet, kun huomaavat, että kesken SinäMinä-kokoelmieni raahaamisen tupsahdan kameroineni kylään ja puhun "selostusäänellä" kuvaten välillä taukoamatta pälpättävää pälliäni, välillä naapurien pöly- tai pöydänjalkakoiria.
[quote author="Vierailija" time="04.05.2015 klo 18:19"][quote author="Vierailija" time="04.05.2015 klo 18:00"]
[/quote]
Ja turha kai sanoakaan, että aloitan näiden videoiden kuvaamisen tietysti jo aina hyvissä ajoin eli heti taloonmuuttopäivänä. On mukava tallentaa uusien naapureiden iloiset ilmeet, kun huomaavat, että kesken SinäMinä-kokoelmieni raahaamisen tupsahdan kameroineni kylään ja puhun "selostusäänellä" kuvaten välillä taukoamatta pälpättävää pälliäni, välillä naapurien pöly- tai pöydänjalkakoiria.
[/quote]
Tämä on hyvä metodi :) Itse en ole kyllä koskaan kuvannut videota, olen tyytynyt lappusiin. Ap
[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 22:48"]Viime kesänä järjestin festarit taloyhtiön asukkaille sekä tietenkin lähikaupan, -postin ja -kioskin yms. työntekijöille. Festareille esiintyi sekö iloisia pop bändejä mutta myös melankolisia bändejä. Seuraavana iltana pidimme suuret varsinaiset läksiäisjuhlat. 7 virallista puhetta ja neljä epävirallista. Dokumenttielokuva elämästäni taloyhtiössä jaettiin jokaiselle. Oli se kyllä tunteellinen päivä. Edelleen saan postia vanhoilta naapureilta ja tuleehan siellä kyläiltyä viikottain. Muutin siis viereiseen kaupunginosaan. Tämä on normaali käytäntöni: eroahdistuksen minimoimiseksi muutan aina mahd. lähelle entistä asuinpaikkaani. Voin luoda suhteita uuteen naapurustoon mutta samalla vanhat voivat hiljalleen päästä irti minusta ja jatkaa elämäänsä :)
[/quote]
Mahtavaa!! M a h t a v a a, otan tästä ehdottomasti ideoita, kiitos :) - ap