Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehellä noussut pissa päähän kotitöistä

Vierailija
04.05.2015 |

Miehen mielestä hän tekee valtavasti kotitöitä, kukaan muu mies ei tee näin paljon. Jatkuvasti valittaa kuinka hän nyt joutui laittamaan tiskit koneeseen ja laittamaan ruoan. Muistuttaa myös minua päivittäin siitä, että muut äidit hoitavat lapset ja kotityöt yksin ja minun pitäisi olla kiitollinen avusta (olenkin kiitollinen?).
.
Meillä siis mies tekee viikolla ruoat ja täyttää astianpesukoneen. Kaiken muun teen minä eli tyhjennän astianpesukoneen, imuroin, moppaan, pyyhin pölyt, pesen pyykit jne. Minun mielestäni ihan hyvä jako, varsinkin kun mies on nyt lomautettuna ja kaikki päivät kotona, joten aikaa hänellä on. Mitä mieltä?

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
04.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän on ihan tunnettu fakta, että miesten panos kotitöihin on potenssiin neljä arvokkaampi kuin naisen :D mun mielestä sen pitäisi mennä niin, että puoliksi, tai jos toinen toimettomana kotona, niin sitten se tekee. Tarkennettakoon sen verran, että lasten kanssa kotona oleminen ei ole toimettomana olemista, vaan silloin tekee sen minkä lastenhoidolta pystyy ja sitten loput tehdään yhdessä.

Vierailija
2/28 |
04.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä tekemättä omat hommasi. Katso kuinka kauan jaksaa ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
04.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletan, että sinä olet töissä. Silloin oikea jako olisi, että mies tekisi päivällä kotitöitä, ihan leppoisaan tahtiin. Jos jotain vielä tarvitsisi tehdä, kun kotiudut töistä, niin puoliksi.
Tällä tavalla valtaosa kotitöistä olisi miehen hommia, mutta tasa-arvoista, koska sinä käyt töissä!

Vierailija
4/28 |
04.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen pitäisi tehdä kotitöistä se osa, joka on raskasta, likaista, vaarallista tai inhottavaa. Loput työt jaetaan puolisoiden kesken tasan. Sitten nainen saa ruikuttaa, että kun ei toi tee ikinä mitään.

Vierailija
5/28 |
04.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sori vaan miehesi, mutta ei tuo niin paljolta kuulosta, jos hän on kuitenkin päivät kotona. Miksei ehdi esim. pyörittämään pyykkikonetta?

Vierailija
6/28 |
04.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole töissä tällä hetkellä, vaan äitiyslomalla töistäni. Hoidan kumminkin lapsia 24/7 ja yritän tehdä kotitöitä sen minkä pystyn, helpommin sanottu kuin tehty.
Ap

Vierailija
7/28 |
04.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä mies sitten tekee kaiket päivät?? Jos ei edes lastenhoitoon osallistu.

Vierailija
8/28 |
04.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä kotityöt tehdään puoliksi. Ei enää nykyään ole mitään kotirouvia passaamassa. Tai että miestä pitäisi kiitellä normaaleista kotitöistä.

Vierailija
9/28 |
04.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis eihän teillä asu yhtään miestä. Vaan kaksi ämmää tai vaihtoehtoisesti ämmä ja homo

Vierailija
10/28 |
04.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en kyllä ymmärrä miksi miesten ( ei varmaan kaikkien, mutta monen) on tehtävä siitä aina järkyttävä numero jos on tehnyt jonkun kotityön. Meillä ainakin mies aina jonkin asian tehtyä mainitsee siitä AINA minulle. Sitten välillä valittaa, että on tehnyt niin paljon verraten minuun. Yritän siinä sitten selittää, että en vain ole tekemistäni töistä puhunut vaan tehnyt mukisematta, kun siltä tuntuu. Pitäisi varmaan oikeasti jättää kotityöt tekemättä ja katsoa, huomaako kuinka paskaista täällä tulisi olemaan.

Vierailija
11/28 |
04.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omapa on naiset vikanne kun alistutte tuohon.

Vierailija
12/28 |
04.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, joka kysyi mitä mies sitten tekee päivät, niin tänään hänellä alkoi joku avoimen yliopiston kurssi. Melkein päivittäin näkee myös kavereitaan, mutta nämä tapaamiset ovat tietysti hyvin tärkeitä, kun miehet yhdessä suunnittelevat jotain liiketoimintaa (ovat suunnitelleet viimeiset 3 vuotta, liikeidea on vaihtunut matkan varrella tuhat kertaa, eivätkä oikeasti koskaan saa mitään yritystä pystyyn). Jollain ihmeellä se pitää itsensä koko ajan kiireisenä, kotonakin tutkii tietokoneella päivät pitkät jotain omia "tärkeitä" juttujaan.

Ap

Vierailija
13/28 |
04.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.05.2015 klo 14:59"]

Miehen pitäisi tehdä kotitöistä se osa, joka on raskasta, likaista, vaarallista tai inhottavaa. Loput työt jaetaan puolisoiden kesken tasan. Sitten nainen saa ruikuttaa, että kun ei toi tee ikinä mitään.

[/quote]

Muunlaisia kotitöitä ei ole kuin raskaita, likaisia ja inhottavia. Mies tekee kaikki vaaralliset kotityöt, se on totta. Se johtuu miesten tavasta hoitaa asiat: "Onkohan tuossa pistorasiassa virtaa, ei kai mutta tökkään sinne haarukalla varmuuden vuoksi". Nainen ei ota turhia riskejä joten vaaratilanteita ei tule.

Vierailija
14/28 |
04.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.05.2015 klo 15:43"]

Mä en kyllä ymmärrä miksi miesten ( ei varmaan kaikkien, mutta monen) on tehtävä siitä aina järkyttävä numero jos on tehnyt jonkun kotityön. Meillä ainakin mies aina jonkin asian tehtyä mainitsee siitä AINA minulle. Sitten välillä valittaa, että on tehnyt niin paljon verraten minuun. Yritän siinä sitten selittää, että en vain ole tekemistäni töistä puhunut vaan tehnyt mukisematta, kun siltä tuntuu. Pitäisi varmaan oikeasti jättää kotityöt tekemättä ja katsoa, huomaako kuinka paskaista täällä tulisi olemaan.

[/quote]

No jätä tekemättä. Ei kukaan mies viikkoa kauvemmin kotona viihdy. Aina löytyy paikka missä on siistiä ja hyvää ruoka ja seksiä.

Vierailija
15/28 |
04.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.05.2015 klo 15:46"]

Omapa on naiset vikanne kun alistutte tuohon.

[/quote]

Hui, tavoille pitäs sinutkin opettaa

Vierailija
16/28 |
04.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.05.2015 klo 15:49"][quote author="Vierailija" time="04.05.2015 klo 14:59"]

[/quote]

Muunlaisia kotitöitä ei ole kuin raskaita, likaisia ja inhottavia. Mies tekee kaikki vaaralliset kotityöt, se on totta. Se johtuu miesten tavasta hoitaa asiat: "Onkohan tuossa pistorasiassa virtaa, ei kai mutta tökkään sinne haarukalla varmuuden vuoksi". Nainen ei ota turhia riskejä joten vaaratilanteita ei tule.
[/quote]
:DDDD
Niin totta!

Vierailija
17/28 |
04.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paperi ja kynä esiin! Miehillä ei jostain kummasta syystä ole usein hajuakaan mitä kaikkia kotitöitä on ja mitä kaikkea naiset koko ajan tekevät kotona. Asia täytyy havainnollistaa listalla. Yhdessä kirjataan kaikki hommat ja sitten mietitään kuka ja millä ajalla ne tekee. Jos haluaa vähän järkyttää miestä, voi listan tekemisestä tehdä kilpailun. Kumpikin listaa niin monta kotityötä kuin tietää ja voittaja on se, jolla on enemmän hommia listassa. Lopuksi listat yhdistetään. Mukavaa peli-iltaa! :DDDD

Vierailija
18/28 |
04.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin tuttua. Kun meillä mies noin 2 krt viikossa hoitaa tiskit (minä siis 5krt) niin hän ääneen aina sanoo, että "tulipa taas tiskattua viikon tiskit" (eli hän ei edes oikeasti ehkä tajua, että hoidan yleensä joka päivä ne asiat, jotka hän armollisesti joskus vapaapäivinään hoitaa...

Kun joskus (ennen pari krt vuodessa ja nyt kun lapset jo isompia, niin 1-2krt kuukaudessa) lähden leffaan, syömään tai ostoksille ilman lapsia, niin tällaisen illan jälkeen hän käyttäytyy vähän aikaa kuin suuri sankari ja odottaa että on tarjolla seksiä jne... kun hän hoiti lapset ja vaimo sai VAPAATA.

Olen todella valittamatta ja huomaamattani ottanut sellaisen 75% lapsiperheemme pyörityksestä vastuulleni, että hän kyllä on pitänyt sitä täysin itsestäänselvyytenä. Ja useimmiten kotona on odottanut miestä lämmin ateriapalvelu, paljon touhunneet ja ulkoilleet hyväntuuliset lapset ja suht siisti koti. Sitten kun hän hoitelee näitä juttuja, niin alkaa se ääneen puhelu, että "olenpas mä tänään tehnyt paljon" tämä voi tarkoittaa lasten kanssa puistoilua tunnin verran sekä yhtä korttipelikierrosta... Mutta siinä puhelee, kuka sitä kissan hännän nostais jollei kissa itse. Hyvä mies, mutta todella kiitollisuuden kipeä arkisista puuhista. Mun pitäis aina olla silittämässä ja kehumassa kuinka mun mies on paras, niin hyvä isi ja puoliso blaa blaa 

Vierailija
19/28 |
04.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäkää molemmat viikon pari kirjaa kotitöistä ja erityisesti niihin kuluneesta ajasta. Siitähän loppujen lopuksi on kyse eli "hukkaan" menevästä ajasta jolle olisi ollut parempaakin käyttöä. Samalla tulee selvitettyä teidän näkemyseronne siitä, mikä kaikki on mielestänne kotityötä ja tulisi huomioida tehtävien jaossa.

Vierailija
20/28 |
04.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä nyt ap valittaa turhasta. Meillä ei mies tee koskaan ruokaa eikä pese pyykkiä..., joskus siivoaa ja vähän hoitaa lasta. Käy töissä jne. Kaikki ok.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi seitsemän