Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt se sitten alko, työkkärin ,kuntakokeilun kiusaaminen

Vierailija
10.01.2022 |

Minulle sanottiin lokakuussa , että sinulle soitettaan 4.1.2022 , että jos soittoa ei kuulu, niin odottelet vaan ihan rauhassa, kyllä sulle soitetaan. Eipä vaan soittoa ole kuulunut, ajattelinkin, että onkohan tässä joku koira haudattuna.

Oma asiointi/tehtävät osioissa olis ollut ruksittavana , tehtävä suoritettu,kyllä/ei, mutta eipä minulle sitä ohjeistettu enkä edellisestä kerrasta enää muistanu ja en tietenkään hoksinu mennä katsomaankaan, kun luvattiin soittaa!

Kuinkas ollakkaan. tänään tuli postiluukusta kaksi kirjettä , toisessa pyydetään selvitystä työsuunnitelman toteutumisesta ja toisessa uhataan/pohditaan laukkauttaa päiväraha käsittelyn ajaksi? Olenkohan kohta katuojassa?

Olen 58-vuotias rajoitteinen hoitsu. Kaksi kuukautta piti olla aktiivinen työhaussa ,yhtä sopivaa paikka hain ja en tullut valituksi. Sitten en muuta , kuin olen katellut sopivia paikkoja, mutta ei vaan ollut. Huomenna pitää soitella ja varmistella paikkoja ,onko sisäilmaltaan terveitä. Mutta en tiedä auttaako tässä asiassa enää mikään.

Kyllä ne on saatanat kieroja !!!

Kieroa,kieroa,kieroa!
No kohta on suomi katuasukkeja pullollaan!!

Kommentit (92)

Vierailija
81/92 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kyllä teitä luusereita riittää...kaiken pitää olla helppoa,kivaa ja rahaa tulla tilille mitään tekemättä.

eikö hävetä yhtään?[/quot

Kuule ei hävetä yhtään vaan ahdistaa. Nyt varsinkin, kun on vielä tämä korona niin ei tee mieli mennä minnekkään töihin, paitsi jos jotain tietokoneellla vois tehdä kotona niin olis hyvä, sitä joskus kysellykkin, mutta ei kukaan osaa sanoa mitään mitä työtä voisin koneella kotona tehdä.

Pitäs itse keksiä joku homma, koko ajan lamppu punasella, vihreää valoa ei näy ei kuulu.

Oletkos itse töissä, jos olet ole onnellinen , saat eläkkettä karttumaan ja ei tartte olla tekemässä ruksituksia ja selvityksiä mihinkiään? Eikä tartte pelätä, jos unohtuu tehdä joku asia, mikä vaikuttaa tulonlähteen katkeamiseen.

Koko ajan saa olla varpaisillaan, tämä on henkisesti todella raastavaa , ei ehkä muuten, mut tuo korona, joka vaanii tuolla oven ulkopuolella.

Vierailija
82/92 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuiset ihmiset odottelee kädet ristissä jotain soittoa. Vähän oma-alotteisuutta hei..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/92 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli 4.1 nin kännissä ettet saanut vastattua puhelimeen?

Vierailija
84/92 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

TE-toimisto on kyllä sairas instituutio.

Kun on kuntakokeilussa, niin kunta ottaa yhteyttä ja kunta muistuttaa työllistymissuunnitelmasta, joten miksi tämä nyt on TE-toimiston vika? Vähän sama kuin syyttäisit naapuria siitä, että postinjakaja kaatui sinun pihassasi.

Hyvä pointti muuten, laitankin tuon selvitykseen .."kunta ottaa yhteyttä ja kunta muistuttaa työllistymissuunnitelmasta"

- Ap

Oiskohan vielä muita hyviä vinkkeja , mitä ottaa huomioon.

Laita ihmeessä, saat vastauksen, jossa todetaan, että asiakas on lukenut oikeudet ja velvollisuudet, joten hän tietää sen perusteella, miten tulee toimia. Asiakasta ei erikseen tarvitse muistuttaa tehtävien tekemisestä, se muistutus tehdään jo suunnitelmaa tehtäessä eli yhteydenoton yhteydessä. Lisäksi selvityksen vastaanottaja tietää kyllä, että olet kuntakokeilun asiakas, onhan suunnitelmasi allekirjoittanut kunnan työntekijä.

vetoa siihen, että joskus 20 vuotta sitten et voinut viedä lasta lääkäriin, kun ei ollut rahaa. saavat hyvät naurut.

Et nyt ilmeisesti tahallasi halunnut ymmärtää pointtia? Minulla on ollut vuosikymmeniä kestävä hanskaaminen työvoimaviranomaisten kanssa. Jokaiselle helllvetin pskakurssille olen joutunut karenssien uhalla menemään. Olen siis ollut hampaissa koko ajan. Ja samaan aikaan sekä tehnyt töitä, että myös hakenut, kun työ on loppunut.

Tyhminkin tajuaa, että tarkoitukseni on ihmetellä, kun ei systeemit muutu yhtään mihinkään, vaan että tällaisia turhia ja epäselviä tulkintoja jatkuvasti ilmenee, ja aina on vaan jossain luurin päässä joku joka näsäviisaasti muistuttaa siitä stanan karenssista, vaikka varpaanvälit kävisit nuolemassa.

Jotkut pääsevät helpolla, kaverit on mun hyppyyttämistäni ihmetelleet. Yksikin sanoi, ettei ole kukaan kymmeneen vuoteen "jahtaillut" mihinkään, korvaukset napsahtaa tilille säännöllisesti. Hän on elämäntapatyötön, minä en. Ja minua tällä byrokratialla suorastaan uhkailemalla rangaistaan.

Onneksi kohta loppuu, hakekoot uuden uhrin. Lähetän hatullisen paskaa tuolle instassille.

Ilmeisesti siellä instassa on päätetty, että sinut halutaan pitää työllistettynä, jostain syystä ja joillekkin tehty sellanen päätös, ettei tarvitse työllistää sitä "turhaketta". On tuo kyllä aika omitusita. Oletko etelä.suomessa? Asuin kerran eräässä pienessä kunnassa, jos yks työvoimaneuvoja oli minulle ihan hirvee, sai aikaan minulle karenssin, mutta sainpa kaikki rahat takasin, kun löysin töitä, vaikkaki keikkatyötä niin silti valituksen tehtyäni sain rahat takaksin takautuvasti. En sit tiedä , oliko siinä vaikuttavan tekijänä keikkiluni vaiko vain se valitus itsessään, kun oli hyvät ja oikeat perusteet osoittaa karanssi vääräksi.

Niin, tämä samainen työvoimaneuvoja oli miesasiakkaita kohtaa mielein kielin.

Mutta se oli sitä aikaa.

Miten voit saada rahat takaisin, kun et edes maksanut mitään? Ihan outo logiikka.

Vierailija
85/92 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

kyllä teitä luusereita riittää...kaiken pitää olla helppoa,kivaa ja rahaa tulla tilille mitään tekemättä.

eikö hävetä yhtään?[/quot

Kuule ei hävetä yhtään vaan ahdistaa. Nyt varsinkin, kun on vielä tämä korona niin ei tee mieli mennä minnekkään töihin, paitsi jos jotain tietokoneellla vois tehdä kotona niin olis hyvä, sitä joskus kysellykkin, mutta ei kukaan osaa sanoa mitään mitä työtä voisin koneella kotona tehdä.

Pitäs itse keksiä joku homma, koko ajan lamppu punasella, vihreää valoa ei näy ei kuulu.

Oletkos itse töissä, jos olet ole onnellinen , saat eläkkettä karttumaan ja ei tartte olla tekemässä ruksituksia ja selvityksiä mihinkiään? Eikä tartte pelätä, jos unohtuu tehdä joku asia, mikä vaikuttaa tulonlähteen katkeamiseen.

Koko ajan saa olla varpaisillaan, tämä on henkisesti todella raastavaa , ei ehkä muuten, mut tuo korona, joka vaanii tuolla oven ulkopuolella.

En ymmärrä, miten kaltaisesi voisi olla missään töissä, jos työllistymissuunnitelman tehtävien tekeminen ja niistä ilmoittaminen on henkisesti todella raastavaa. Kai tiedät, että jos et tee töitäsi, niin palkanmaksu voidaan kyllä keskeyttää.

Vierailija
86/92 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun on kuntakokeilussa, niin kunta ottaa yhteyttä ja kunta muistuttaa työllistymissuunnitelmasta, joten miksi tämä nyt on TE-toimiston vika? Vähän sama kuin syyttäisit naapuria siitä, että postinjakaja kaatui sinun pihassasi.

Hyvä pointti muuten, laitankin tuon selvitykseen .."kunta ottaa yhteyttä ja kunta muistuttaa työllistymissuunnitelmasta"

- Ap

Laita ihmeessä, saat vastauksen, jossa todetaan, että asiakas on lukenut oikeudet ja velvollisuudet, joten hän tietää sen perusteella, miten tulee toimia. Asiakasta ei erikseen tarvitse muistuttaa tehtävien tekemisestä, se muistutus tehdään jo suunnitelmaa tehtäessä eli yhteydenoton yhteydessä. Lisäksi selvityksen vastaanottaja tietää kyllä, että olet kuntakokeilun asiakas, onhan suunnitelmasi allekirjoittanut kunnan työntekijä.

vetoa siihen, että joskus 20 vuotta sitten et voinut viedä lasta lääkäriin, kun ei ollut rahaa. saavat hyvät naurut.

Et nyt ilmeisesti tahallasi halunnut ymmärtää pointtia? Minulla on ollut vuosikymmeniä kestävä hanskaaminen työvoimaviranomaisten kanssa. Jokaiselle helllvetin pskakurssille olen joutunut karenssien uhalla menemään. Olen siis ollut hampaissa koko ajan. Ja samaan aikaan sekä tehnyt töitä, että myös hakenut, kun työ on loppunut.

Tyhminkin tajuaa, että tarkoitukseni on ihmetellä, kun ei systeemit muutu yhtään mihinkään, vaan että tällaisia turhia ja epäselviä tulkintoja jatkuvasti ilmenee, ja aina on vaan jossain luurin päässä joku joka näsäviisaasti muistuttaa siitä stanan karenssista, vaikka varpaanvälit kävisit nuolemassa.

Jotkut pääsevät helpolla, kaverit on mun hyppyyttämistäni ihmetelleet. Yksikin sanoi, ettei ole kukaan kymmeneen vuoteen "jahtaillut" mihinkään, korvaukset napsahtaa tilille säännöllisesti. Hän on elämäntapatyötön, minä en. Ja minua tällä byrokratialla suorastaan uhkailemalla rangaistaan.

Onneksi kohta loppuu, hakekoot uuden uhrin. Lähetän hatullisen paskaa tuolle instassille.

Sun asenne on törkeä joten saat ihan omasta syystäsi paskaa niskaan. Jätät asioita hoitamatta ja syytät muita.

Ja sinä olet helvetin ivallinen ja näsäviisas, jopa keksit omiasi, eli valehtelet. Mitä olen jättänyt hoitamatta? Jos minulle ei ole edes tullut mitään kyselyjä, mihin olisin voinut  vastata? Ja on muitakin esimerkkejä.

Kerran ilmoittivat sulkevansa hanat, kun en muka ollut ilmoittautunut. Sanoin, että puhelinlaitos saa siis tarkastaa teille tulleet puhelut, ja sieltä ihan varmasti se omanikin löytyy. Se loppui siihen se keskustelu.

Lääkärintodistukseni "hävisivät" kaksi kertaa, ja aloin saada osoituksia siivouspaikkoihin, vaikka on allergiat ja selkävika. Kun kysyin miksi näin,sanovat etten ole toimittanut mitään todistuksia. Kerroin että tuon sinne ne kolmannen kerran 15 min kuluessa, johon sanoikin, että "kappas, johan löytyi, olivatkin täällä historiaosiossa" Ja listaa voin toki jatkaa...

Jokaisen asian olen piirun tarkasti hoitanut, ja sen todistaa se, että olen taistelemalla välttänyt karenssit. Ainoaakaan en ole "saanut". Jos olisin työtävieroksuva luuseri joka jättää asiansa hoitamatta, niin mitä luulet, kuinka monta sanktiota tililläni jo olisikaan??

Harmiksesi joudun kertomaan, että puhelinyhtiön selvitys soitosta ei vielä riitä, moni työtön soitaa hälärin ja sitten väittää, että asia hoidossa.

Vierailija
87/92 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- Ap

Sun asenne on törkeä joten saat ihan omasta syystäsi paskaa niskaan. Jätät asioita hoitamatta ja syytät muita.

Ja sinä olet helvetin ivallinen ja näsäviisas, jopa keksit omiasi, eli valehtelet. Mitä olen jättänyt hoitamatta? Jos minulle ei ole edes tullut mitään kyselyjä, mihin olisin voinut  vastata? Ja on muitakin esimerkkejä.

Kerran ilmoittivat sulkevansa hanat, kun en muka ollut ilmoittautunut. Sanoin, että puhelinlaitos saa siis tarkastaa teille tulleet puhelut, ja sieltä ihan varmasti se omanikin löytyy. Se loppui siihen se keskustelu.

Lääkärintodistukseni "hävisivät" kaksi kertaa, ja aloin saada osoituksia siivouspaikkoihin, vaikka on allergiat ja selkävika. Kun kysyin miksi näin,sanovat etten ole toimittanut mitään todistuksia. Kerroin että tuon sinne ne kolmannen kerran 15 min kuluessa, johon sanoikin, että "kappas, johan löytyi, olivatkin täällä historiaosiossa" Ja listaa voin toki jatkaa...

Jokaisen asian olen piirun tarkasti hoitanut, ja sen todistaa se, että olen taistelemalla välttänyt karenssit. Ainoaakaan en ole "saanut". Jos olisin työtävieroksuva luuseri joka jättää asiansa hoitamatta, niin mitä luulet, kuinka monta sanktiota tililläni jo olisikaan??

Harmiksesi joudun kertomaan, että puhelinyhtiön selvitys soitosta ei vielä riitä, moni työtön soitaa hälärin ja sitten väittää, että asia hoidossa.

Harmiksesi joudun kertomaan, että tuo virkailija varmaan kuuli jo mun äänestä, etten puhu pskaa. 

Kun kerran taas yhdeltä kysyin, miksi tämä juttu on nyt näin, vaikka eilen olikin noin ja taasko karenssin uhka, karenssi, karenssi, kun taas jostain väännettiin, niin myönsi että "Sinä se olet aina asiasi huolellisesti hoitanut", joten tehdäänpä nyt tällä kertaa sun kanssasi näin (vaikka olin taatusti oikeassa)...

...eli joku inhimillinen poikkeustapaus siellä kai jo hoksasi, ettei yhtä ihmistä voi loputtomiin kiusata.

Samaista henkilöä en sen koommin enää tavannutkaan.

Jotain mätää täytyy systeemissä olla, kun pian viisikymppiselle/kuuiskymppiselle tulee soittoa, lippua ja lappua useaan kertaan kk:ssa, on kurssit ja pilipalia joka lähtöön, mutta naapurissa kolmekymmpinen ja riuska nuorimies makoilee ja pelailee pleikkaa, vuosikausia. Kai tietty siihenkin syyllinen olen.

Vierailija
88/92 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoastaan poliitikot uskovat että työkkäristä on mitään apua tai hyötyä mihinkään.

Vierailija
89/92 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta tulee kuntakokeilun lisäksi aktiivileikkuri kakkosta. Työttömistä on jo ajat sitten tehty syyllisiä työttömyyteen. Siksi niille saa tehdä näitä älyttömiä toimenpiteitä. Eihän työtön voi mennä edes lakkoon niin helppo se on kyykyttää. Ei niitä työpaikkoja tule lisää hakemuksia tehtailemalla tai työttömän kanssa henkilökohtaisesti keskustelemalla.

Vierailija
90/92 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oli 4.1 nin kännissä ettet saanut vastattua puhelimeen?

Kuuleppa , nyt tätä ketjua seuratessa on väkisin tullut huomattua, että sinä olet sairas ihminen, elikkä jätetään tämän ihmisraukan kommentit huomiotta!

91/92 |
19.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te-toimisto= narsistit

Onnea vaan

Jepulis

92/92 |
19.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te-toimisto säännöt tulee yksi kertausta. Hoidetaan hommat koneella niin kiusaaminen loppui

Jepulis

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme seitsemän