Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt se sitten alko, työkkärin ,kuntakokeilun kiusaaminen

Vierailija
10.01.2022 |

Minulle sanottiin lokakuussa , että sinulle soitettaan 4.1.2022 , että jos soittoa ei kuulu, niin odottelet vaan ihan rauhassa, kyllä sulle soitetaan. Eipä vaan soittoa ole kuulunut, ajattelinkin, että onkohan tässä joku koira haudattuna.

Oma asiointi/tehtävät osioissa olis ollut ruksittavana , tehtävä suoritettu,kyllä/ei, mutta eipä minulle sitä ohjeistettu enkä edellisestä kerrasta enää muistanu ja en tietenkään hoksinu mennä katsomaankaan, kun luvattiin soittaa!

Kuinkas ollakkaan. tänään tuli postiluukusta kaksi kirjettä , toisessa pyydetään selvitystä työsuunnitelman toteutumisesta ja toisessa uhataan/pohditaan laukkauttaa päiväraha käsittelyn ajaksi? Olenkohan kohta katuojassa?

Olen 58-vuotias rajoitteinen hoitsu. Kaksi kuukautta piti olla aktiivinen työhaussa ,yhtä sopivaa paikka hain ja en tullut valituksi. Sitten en muuta , kuin olen katellut sopivia paikkoja, mutta ei vaan ollut. Huomenna pitää soitella ja varmistella paikkoja ,onko sisäilmaltaan terveitä. Mutta en tiedä auttaako tässä asiassa enää mikään.

Kyllä ne on saatanat kieroja !!!

Kieroa,kieroa,kieroa!
No kohta on suomi katuasukkeja pullollaan!!

Kommentit (92)

Vierailija
21/92 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

TE-toimisto on kyllä sairas instituutio.

Joo, ei ymmärrä laisinkaan. Just yksi kuntakokeilun työpisteestä pyysi mun b-lausunnon kopion, jonka lähetin. Ja kas, toinen tyyppi soittelee parin päivän päästä, että ei me mitään lekurinlausuntoja täällä tarvita, me välitetään vaan työtä.

Kun kysyin että miksi sitä sitten pyydettiin, oli vastaus "Me virkailijat ollaan niin erilaisia, ja meillä on erilaiset toimintatavat"!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :O Miten voi olla mahdollista? Pärstäkö ratkaisee, vai mikä?? 

Siellä on ihan liikaa ihmisiä turhissa hommissa, heistäkin olisi yhteiskunnalle enemmän hyötyä joissain oikeissa töissä!!!

Vierailija
22/92 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja sitten tänne tullaan taas alapeukuttamaan, en ymmärrä miten voi olla noin sairaita ihmisiä!!

No ne on näitä "mene röihin"! -älykääpiöitä. Niin kuin että mene ja astele rinta rottingilla ovesta sisään ja kerro aloittavasi työt ja samaan syssyyn palkkatoiveesikin.

Mä olen seuraavaksi 63v täyttävä "ruuanlaittaja", jolla paikat sökönä. Kroppa kuvattu jos mistä suunnasta.

Eiku vaan kokkailemaan ja ehkäpä joku "hektisen ravintolan kolmivuorotyö" vois olla sopiva. Saakohan siellä istualtaan kattilaa hämmentää, kun ei selkä kestä.

Mullekin tuli aikoinaan yllärinä, kun ei tilille ollut tullut korvauksia. Olin sitten "jättänyt vastaamatta johonkin kyselyyn", vaikka ei mun postiluukusta ole mitään tipahtanut. Oisko mennyt naapurille?

Joka kerran kyselevät puhelinnumeroa, joten eikö se prkeleen virkailija voi vaikka tarkastaa, mikä on tilanne. Olipa juuri oikea hetkikin, kun olin sairasta lasta viemässä lääkäriin, eikä saanut ostettua lääkkeitä.

Olet saanut lapsesi aika lailla iäkkäänä?

Niin, tuosta on jo aikaa, mutta pointti oli siis sama, että voidaan toimia noin. Pitäisi kai olla yli-ihminen? Oisko jo näiden vuosien aikana systeemiä voinut korjata jotenkin?? Ja toisaalta olisinhan mä vaikka voinut "viedä lapsenlastanikin lääkäriin"...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/92 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis nämähän ihan suunniteltuja juttuja,agendan mukaan mennään, annetaan työttömyyden räjähtää ja uhkaillaan etuuden menetyksellä ja leikkauksella.

Vierailija
24/92 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun on kuntakokeilussa, niin kunta ottaa yhteyttä ja kunta muistuttaa työllistymissuunnitelmasta, joten miksi tämä nyt on TE-toimiston vika? Vähän sama kuin syyttäisit naapuria siitä, että postinjakaja kaatui sinun pihassasi.

Onko ne sitten täysin erillinen instituutio? Koska kuitenkin mollin sivuilla tehdään kaikki ruksitukset ja selvityksen ym, niin että?????

-Ap

Vierailija
25/92 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis nämähän ihan suunniteltuja juttuja,agendan mukaan mennään, annetaan työttömyyden räjähtää ja uhkaillaan etuuden menetyksellä ja leikkauksella.

Olen samaa mieltä kanssasi. -Ap

Vierailija
26/92 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun on kuntakokeilussa, niin kunta ottaa yhteyttä ja kunta muistuttaa työllistymissuunnitelmasta, joten miksi tämä nyt on TE-toimiston vika? Vähän sama kuin syyttäisit naapuria siitä, että postinjakaja kaatui sinun pihassasi.

Hyvä pointti muuten, laitankin tuon selvitykseen .."kunta ottaa yhteyttä ja kunta muistuttaa työllistymissuunnitelmasta"

- Ap

Oiskohan vielä muita hyviä vinkkeja , mitä ottaa huomioon.

Vierailija
27/92 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äänestäkää mieluummin Vasemmistoa kuin Kokoomusta. Tätä paskaahan te haluatte jos äänestätte oikeistoa tai jätätte äänestämättä omia etuja ajavia puolueita.

Vasemmisto = Laiskan paras ystävä.

Vierailija
28/92 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sen toimiston voisi kyllä ihan aikuisten oikeasti lopettaa, hirveä turha byrokratia syö järjettömän määrän verovaroja itsensä pyörittämiseen. Nekin säästyneet rahat voisi laittaa palkkatueksi ihmisille ihan oikeisiin paikkoihin, joissa tarvitaan työntekijöitä, esim. julkisella puolella kaikki suorittavat tehtävät! 

Siksihän ap onkin kuntakokeilun asiakas, 2024 työnvälitys siirtyy kokonaan kuntiin eli 6 kk työttömyyden jälkeen pääsee kunnalle aputöihin 9e/pv korvauksella.

Vierailija
29/92 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina on 'paikat sökönä' voii voii! Mitä ette pidä itsestänne huolta? Katso mitä syötte/juotte/poltatte ja liiku? Tuokin ap ei töihin pysty mutta juopottelemaan kyllä.

Vierailija
30/92 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä pointti muuten, laitankin tuon selvitykseen .."kunta ottaa yhteyttä ja kunta muistuttaa työllistymissuunnitelmasta"

- Ap

Laita ihmeessä, saat vastauksen, jossa todetaan, että asiakas on lukenut oikeudet ja velvollisuudet, joten hän tietää sen perusteella, miten tulee toimia. Asiakasta ei erikseen tarvitse muistuttaa tehtävien tekemisestä, se muistutus tehdään jo suunnitelmaa tehtäessä eli yhteydenoton yhteydessä. Lisäksi selvityksen vastaanottaja tietää kyllä, että olet kuntakokeilun asiakas, onhan suunnitelmasi allekirjoittanut kunnan työntekijä.

vetoa siihen, että joskus 20 vuotta sitten et voinut viedä lasta lääkäriin, kun ei ollut rahaa. saavat hyvät naurut.

Vierailija
31/92 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna selvitys heti sähköisesti kuten ohjeistettu niin hyvässä lykyssä ei tule päivärahaan katkosta ollenkaan, tietty pitää olla työsuunnitelman mukaista. 

Vierailija
32/92 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tälläisen täysin toimimattoman kokeilun vuoksi kunnille tuskin työttömiä laitetaan vaan palataan entiseen malliin.

Vierailija
33/92 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäiskö teidän ihmiset vaan nyt ottaa vastuuta omista tekemisistänne ja kehittää aloitekykyä normaalin ihmisen tasolle.

Jos sitä soittoa ei kuulu niin soittakaa itse perään.

Jos ette saa ketään kiinni niin käykää tarkistamassa ihan ajan kanssa siellä omilla te- toimiston sivuilla, onko jotain jäänyt tekemättä tai tehtävä.

Jos ette seuraavanakaan päivänä saa ketään kiinni aamusta niin menkään henk.koht. sinne toimistolle ja kysykää mitä tehdä.

Hakekaa aktiivisesti töitä ja dokumentoikaa jotenkin hakemianne paikkoja, jotta voitte todistaa aktiivisuuden te- viranomaiselle/kelalle niiden sitä vaatiessa.

Lakatkaa jankkaamasta kuvitteellisista "sisäilmaongelmista", v'tut missään mitään todellisia teidän terveyttä uhkaavia ongelmia on. Ainakaan pään ulkopuolella.

Alapeukut tänne kiitos, totuus on joskus karvasta kalkkia.

Vierailija
34/92 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- Ap

Laita ihmeessä, saat vastauksen, jossa todetaan, että asiakas on lukenut oikeudet ja velvollisuudet, joten hän tietää sen perusteella, miten tulee toimia. Asiakasta ei erikseen tarvitse muistuttaa tehtävien tekemisestä, se muistutus tehdään jo suunnitelmaa tehtäessä eli yhteydenoton yhteydessä. Lisäksi selvityksen vastaanottaja tietää kyllä, että olet kuntakokeilun asiakas, onhan suunnitelmasi allekirjoittanut kunnan työntekijä.

vetoa siihen, että joskus 20 vuotta sitten et voinut viedä lasta lääkäriin, kun ei ollut rahaa. saavat hyvät naurut.

No voi hyvää päivää, en tietenkään laita.  Olen tietämätön töllö. Kiitos.

Vierailija
35/92 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoksasin juuri, etten ole sitä ruksitus osiota nähnyt aimmin, vaikka olen jatkuvalla syötöllä käynyt omilla sivuilla.

Vierailija
36/92 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitäiskö teidän ihmiset vaan nyt ottaa vastuuta omista tekemisistänne ja kehittää aloitekykyä normaalin ihmisen tasolle.

Jos ette saa ketään kiinni niin käykää tarkistamassa ihan ajan kanssa siellä omilla te- toimiston sivuilla, onko jotain jäänyt tekemättä tai tehtävä.

Jos ette seuraavanakaan päivänä saa ketään kiinni aamusta niin menkään henk.koht. sinne toimistolle ja kysykää mitä tehdä.

Hakekaa aktiivisesti töitä ja dokumentoikaa jotenkin hakemianne paikkoja, jotta voitte todistaa aktiivisuuden te- viranomaiselle/kelalle niiden sitä vaatiessa.

Lakatkaa jankkaamasta kuvitteellisista "sisäilmaongelmista", v'tut missään mitään todellisia teidän terveyttä uhkaavia ongelmia on. Ainakaan pään ulkopuolella.

Mites kun olen soittanut viimeksi kun sain yhteyttä, minulle sanottiin, ettei minulla omaa neuvojaa, sitä jonka kanssa tein suunnitelman. Tänään yritin soittaa niin ops, numeroon ei saada yhteyttä.

Jätin soittopyynnön.

Ja kyllä se näin on , että sisäilmaongelmista ei tiedä kukaan muu kuin ne jotka siitä kärsivät ja niistä kärsii suomessa sisäilmasta:"- kotonaan on saanut viimeisten 12 kk aikana oireita 275 500 henkilöä.--500 000 työikäistä on oireillut sisäilmasta työpaikallaan viimeisten 12 kuukauden aikana. Tämä on n. 15 % kaikista työikäisistä."

Vierailija
37/92 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hoksasin juuri, etten ole sitä ruksitus osiota nähnyt aimmin, vaikka olen jatkuvalla syötöllä käynyt omilla sivuilla.

Mikä ihmeen ruksitusosio? Minne pitää mennä, että sellaisen löytää? Vai tarkoitatko sitä, missä on avoimet asiat tai tehtävät (pitää siis ruksia tehdyksi)? Jos, niin miten sen voi olla huomaamatta?

Minä olen ollut ihan rauhallisin mielin, kun siinä Oman asioinnin etusivulla lukee, että "ei avoimia asioita tai tehtäviä". Ja heti ekana tietysti että "työnhakusi on voimassa". Nyt pelästyin, että olenko kuitenkin missannut jotain olennnaista?

Vierailija
38/92 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinullekkin tiedoksi, te-virastot tekee näin, yrittävät saada työttömiä "miinaan" joko työtarjouksella joka menee pian kiinni (huom. Postin viivekkin siihen vielä) tai sullomalla omaan palveluun tehtäviä jotka menee nopeaan kiinni jotta liian harvoin omia sivujaan katsovat työttömät joutuu selvitykseen.

Te-oman sivun PASKIN puoli on se ettei se tulosta mitään viestiä edes omaan emailiin että tietäisi milloin sinne on tullut uutta asiaa.

Ap:lle suosittelen etänä tehtävää te:n yrittäjäkurssia jonka aiheena voisi olla "hyvinvointi palveluiden tuottaminen työttömiä väheksyville ihmisille".

Vierailija
39/92 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyisin on työikäisiä muistisairaita hoivakodeissa eivätkä ole eläkkeellä. Kuinkas heidän käy,kuka hoitaa heidän asiat?

Vierailija
40/92 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mites kun olen soittanut viimeksi kun sain yhteyttä, minulle sanottiin, ettei minulla omaa neuvojaa, sitä jonka kanssa tein suunnitelman. Tänään yritin soittaa niin ops, numeroon ei saada yhteyttä.

Jätin soittopyynnön.

Ja kyllä se näin on , että sisäilmaongelmista ei tiedä kukaan muu kuin ne jotka siitä kärsivät ja niistä kärsii suomessa sisäilmasta:"- kotonaan on saanut viimeisten 12 kk aikana oireita 275 500 henkilöä.--500 000 työikäistä on oireillut sisäilmasta työpaikallaan viimeisten 12 kuukauden aikana. Tämä on n. 15 % kaikista työikäisistä."

Jos et saa ketään puhelimella kiinni, eikä soittopyyntöihin vastata niin käytä jalkoja/pyöriä/julkisia/mitäikinä ja mene sinne toimistolle.

Kerro virkailijalle asiasi ja sano, että haluat selvittää tilanteen.

Asiat ihan oikeasti selviää kysymällä ja oma-aloitteisuudella. Niitä virkailijoita ja käsittelijöitä on siellä toimistolla töissä kerrallaan kourallinen ja hoidettavia asioita valtava pino joka on kasvamaan päin. Toki sosiaali- ja työttömyysviranomaiset mokaavat kuten kuka tahansa muukin, mutta toisaalta sosiaalietuuden tai työttömyyspalveluiden piirissä oleva henkilö itsekkin voi edesauttaa ja helpottaa viranomaisen työtä ajamalla itse omaa asiaansa eteenpäin. Ei sitä lopulta kukaan muukaan tee.

Mitä sisäilmaongelmiin tulee niin vaikuttaa suurimman osan ihmisistä kohdalla lähinnä kuvitteelliselta ongelmalta. Näillä ihmisillä usein on jotain muutakin taustalla ja uudet oireet johtuen "sisäilmaongelmista" mahd. psykosomaattisia.

t -sama

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi viisi