Nyt se sitten alko, työkkärin ,kuntakokeilun kiusaaminen
Minulle sanottiin lokakuussa , että sinulle soitettaan 4.1.2022 , että jos soittoa ei kuulu, niin odottelet vaan ihan rauhassa, kyllä sulle soitetaan. Eipä vaan soittoa ole kuulunut, ajattelinkin, että onkohan tässä joku koira haudattuna.
Oma asiointi/tehtävät osioissa olis ollut ruksittavana , tehtävä suoritettu,kyllä/ei, mutta eipä minulle sitä ohjeistettu enkä edellisestä kerrasta enää muistanu ja en tietenkään hoksinu mennä katsomaankaan, kun luvattiin soittaa!
Kuinkas ollakkaan. tänään tuli postiluukusta kaksi kirjettä , toisessa pyydetään selvitystä työsuunnitelman toteutumisesta ja toisessa uhataan/pohditaan laukkauttaa päiväraha käsittelyn ajaksi? Olenkohan kohta katuojassa?
Olen 58-vuotias rajoitteinen hoitsu. Kaksi kuukautta piti olla aktiivinen työhaussa ,yhtä sopivaa paikka hain ja en tullut valituksi. Sitten en muuta , kuin olen katellut sopivia paikkoja, mutta ei vaan ollut. Huomenna pitää soitella ja varmistella paikkoja ,onko sisäilmaltaan terveitä. Mutta en tiedä auttaako tässä asiassa enää mikään.
Kyllä ne on saatanat kieroja !!!
Kieroa,kieroa,kieroa!
No kohta on suomi katuasukkeja pullollaan!!
Kommentit (92)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hoksasin juuri, etten ole sitä ruksitus osiota nähnyt aimmin, vaikka olen jatkuvalla syötöllä käynyt omilla sivuilla.
Mikä ihmeen ruksitusosio? Minne pitää mennä, että sellaisen löytää? Vai tarkoitatko sitä, missä on avoimet asiat tai tehtävät (pitää siis ruksia tehdyksi)? Jos, niin miten sen voi olla huomaamatta?
Minä olen ollut ihan rauhallisin mielin, kun siinä Oman asioinnin etusivulla lukee, että "ei avoimia asioita tai tehtäviä". Ja heti ekana tietysti että "työnhakusi on voimassa". Nyt pelästyin, että olenko kuitenkin missannut jotain olennnaista?
No se ruksitus, jossa joko hyvksyn tehtävän suoritetuksi tai en.
Nyt en enää löydä sitä, vaikka se oli tänään siinä, kun menin heti kirjeet saatuani omille sivuille,kai se on nyt poistettu, kun määräpäivä umpeutunut.
Vierailija kirjoitti:
Äänestäkää mieluummin Vasemmistoa kuin Kokoomusta. Tätä paskaahan te haluatte jos äänestätte oikeistoa tai jätätte äänestämättä omia etuja ajavia puolueita.
Nykyinen hallitus vasemmistoineen on ihan yhtä mukana tässä kuntakokeilussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mites kun olen soittanut viimeksi kun sain yhteyttä, minulle sanottiin, ettei minulla omaa neuvojaa, sitä jonka kanssa tein suunnitelman. Tänään yritin soittaa niin ops, numeroon ei saada yhteyttä.
Jätin soittopyynnön.
Ja kyllä se näin on , että sisäilmaongelmista ei tiedä kukaan muu kuin ne jotka siitä kärsivät ja niistä kärsii suomessa sisäilmasta:"- kotonaan on saanut viimeisten 12 kk aikana oireita 275 500 henkilöä.--500 000 työikäistä on oireillut sisäilmasta työpaikallaan viimeisten 12 kuukauden aikana. Tämä on n. 15 % kaikista työikäisistä."
Jos et saa ketään puhelimella kiinni, eikä soittopyyntöihin vastata niin käytä jalkoja/pyöriä/julkisia/mitäikinä ja mene sinne toimistolle.
Kerro virkailijalle asiasi ja sano, että haluat selvittää tilanteen.
Asiat ihan oikeasti selviää kysymällä ja oma-aloitteisuudella. Niitä virkailijoita ja käsittelijöitä on siellä toimistolla töissä kerrallaan kourallinen ja hoidettavia asioita valtava pino joka on kasvamaan päin. Toki sosiaali- ja työttömyysviranomaiset mokaavat kuten kuka tahansa muukin, mutta toisaalta sosiaalietuuden tai työttömyyspalveluiden piirissä oleva henkilö itsekkin voi edesauttaa ja helpottaa viranomaisen työtä ajamalla itse omaa asiaansa eteenpäin. Ei sitä lopulta kukaan muukaan tee.
Mitä sisäilmaongelmiin tulee niin vaikuttaa suurimman osan ihmisistä kohdalla lähinnä kuvitteelliselta ongelmalta. Näillä ihmisillä usein on jotain muutakin taustalla ja uudet oireet johtuen "sisäilmaongelmista" mahd. psykosomaattisia.
t -sama
Niiin, kai se kaupungintalolla on se paikka , kun kunnan juttuja? Niin se on tehtävä, jos eivät ala soittamaan, mutta laitan tuon selvityksen tänään jossain vaiheessa, kunha olen varma , että olen varmasti kaikki oleellisen siihen laittanu.
Mitä sisäilmaongelmiin tulee niin sulle että höpö.höpö. ja höpö!!
Vierailija kirjoitti:
Sinullekkin tiedoksi, te-virastot tekee näin, yrittävät saada työttömiä "miinaan" joko työtarjouksella joka menee pian kiinni (huom. Postin viivekkin siihen vielä) tai sullomalla omaan palveluun tehtäviä jotka menee nopeaan kiinni jotta liian harvoin omia sivujaan katsovat työttömät joutuu selvitykseen.
Te-oman sivun PASKIN puoli on se ettei se tulosta mitään viestiä edes omaan emailiin että tietäisi milloin sinne on tullut uutta asiaa.
Ap:lle suosittelen etänä tehtävää te:n yrittäjäkurssia jonka aiheena voisi olla "hyvinvointi palveluiden tuottaminen työttömiä väheksyville ihmisille".
Mä en omassa viestissäni mitenkään kohdistanut väheksyntääni pelkästään työttömiin, vaan yleisesti aloitekyvyttömiin ihmisiin.
Jos teillä on leipä kiinni valtion maksamissa etuuksissa niin tarkastakaa nyt hyvät ihmiset omalta osaltanne, että se byrokratia on kunnossa ja tehkää teille annetut tehtävät ajallaan.
Ihan turha narista jostain te- viranomaisen verkkosivujen p*skuudesta, jos on itse niin saamaton, ettei voi päivittäin käydä tarkistamassa ko. sivustolta, onko siellä uusia viestejä tai tehtäviä.
Ja tuo foliohattuilu jostain työvoimaviranomaisen asettamasta miinasta nyt menee jo naurettavuuden puolelle. Ei tuollaisia tilanteita yksinkertaisesti pääse syntymään jos ajaa aktiivisesti omaa asiaansa eteenpäin ja reagoi viranomaisen antamiin ohjeisiin asianmukaisesti ja ajoissa.
- sama
Mulle kåvi niin että sain 2kk karenssin sen vuoksi ett3nnmennyt koulutushaaststteluun joh8n olin hakenut,koska ei ollut etäopetusta ja puolet lähempänä oli tarjolla kuukauden päästä vastaava koulutus..Ja kun hain&pääsin sinne,kuntakokeilun työntekijät päättivät vanhojen lääkärinlausuntojen perusteella olla puoltamatta tätä koulutusta.
Tästä alkoi elämäni paskin ajanjakso kun kaikki tuet piti hakea ja käsittelyaika yli kuukauden. Niin hirvittävässä ja epåreilussa tilanteessa tuli paljon paskaa niskaan kerralla. Kiitos vaan saatana!
Minä luotin heihin , minä luotin omaan harkintaani siitä , että he tarkoittiavat sitä, että minulle soitetaan ja sillä kuittaantuu se tehtävä ja sit tehdään uusi suunnitelma. Mutta , nyt tiedän ettei todellakaan voi luottaa. On luotettava vain itseensä ja oltava vielä epäilevämpi kaikkea kohtaan ainakin näitä kieroilija virkailijoita!
-Ap
Jos joku työkkärissä pännii, otat irtaimiston mukaasi.
Asiat on nyt kunnossa,ei tarvii olla huolissaan. Sain kiinni yhteyshenkilön ja tehtävä on kuitattu. Kaikille muillekkin tiedoksi, että se on se automaatti, joka lähettää kirjeet, jos tehtävä ei ole kuitattu. Eli kannattaa jatkuvalla syötöllä käydä omilla sivuilla ja tarkistamassa asiat. Henkilöstö vaihtuu tiuhaan niin eivät pysy oikein kärryillä asioissa, kenelle pitää soitella tai on luvatttu soittaa jne.
Toivottavasti muidenkin asiat selviäisi. Tämä henkilö oli ainakin oikein mukava ja asiansa tunteva, tehtäviensätasalla , asiallinen , kiva ja huumoriakin löytyi, avulias.
Olen huojentunut . Kiitos , kun jaksoitte lukea vuodatustani.
-Ap
pihlis kirjoitti:
Mulle kåvi niin että sain 2kk karenssin sen vuoksi ett3nnmennyt koulutushaaststteluun joh8n olin hakenut,koska ei ollut etäopetusta ja puolet lähempänä oli tarjolla kuukauden päästä vastaava koulutus..Ja kun hain&pääsin sinne,kuntakokeilun työntekijät päättivät vanhojen lääkärinlausuntojen perusteella olla puoltamatta tätä koulutusta.
Tästä alkoi elämäni paskin ajanjakso kun kaikki tuet piti hakea ja käsittelyaika yli kuukauden. Niin hirvittävässä ja epåreilussa tilanteessa tuli paljon paskaa niskaan kerralla. Kiitos vaan saatana!
Pitäisihän sinulla olla oikeus päättää omista asioista, ei ne voi sanoa sitä minne sine menet koulutukseen vai voiko?
Vierailija kirjoitti:
Miten se Alkokin sua nyt kiusaa?
He,he....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
TE-toimisto on kyllä sairas instituutio.
Sen toimiston voisi kyllä ihan aikuisten oikeasti lopettaa, hirveä turha byrokratia syö järjettömän määrän verovaroja itsensä pyörittämiseen. Nekin säästyneet rahat voisi laittaa palkkatueksi ihmisille ihan oikeisiin paikkoihin, joissa tarvitaan työntekijöitä, esim. julkisella puolella kaikki suorittavat tehtävät!
Entäs palkkatukiasiantuntijat? Hekin kuuluvat te-toimistoon.
Vierailija kirjoitti:
Hoksasin juuri, etten ole sitä ruksitus osiota nähnyt aimmin, vaikka olen jatkuvalla syötöllä käynyt omilla sivuilla.
Kerro hieman lisää, miten et ole hoksannut, että ihan omalla etusivullasi kerrotaan kaikki tekemättömät tekemisesi. Ovatko asiat liian vaikeaselkoisesti vai pitäisikö kertoa erikseen, että saat korvauksettoman määräajan, jos et toimi sovitusti.
Vierailija kirjoitti:
pihlis kirjoitti:
Tästä alkoi elämäni paskin ajanjakso kun kaikki tuet piti hakea ja käsittelyaika yli kuukauden. Niin hirvittävässä ja epåreilussa tilanteessa tuli paljon paskaa niskaan kerralla. Kiitos vaan saatana!Pitäisihän sinulla olla oikeus päättää omista asioista, ei ne voi sanoa sitä minne sine menet koulutukseen vai voiko?
Eivät voi kieltää. Jokainen saa opiskella mitä tahansa, jos opintojen tarjoaja hyväksyy opiskelijaksi. Yhteiskunnan ei kuitenkaan tarvitse maksaa siitä, että joku on koulutuksessa.
Vierailija kirjoitti:
Asiat on nyt kunnossa,ei tarvii olla huolissaan. Sain kiinni yhteyshenkilön ja tehtävä on kuitattu. Kaikille muillekkin tiedoksi, että se on se automaatti, joka lähettää kirjeet, jos tehtävä ei ole kuitattu. Eli kannattaa jatkuvalla syötöllä käydä omilla sivuilla ja tarkistamassa asiat. Henkilöstö vaihtuu tiuhaan niin eivät pysy oikein kärryillä asioissa, kenelle pitää soitella tai on luvatttu soittaa jne.
Toivottavasti muidenkin asiat selviäisi. Tämä henkilö oli ainakin oikein mukava ja asiansa tunteva, tehtäviensätasalla , asiallinen , kiva ja huumoriakin löytyi, avulias.
Olen huojentunut . Kiitos , kun jaksoitte lukea vuodatustani.
-Ap
Mutta kuitattiinko myös selvityspyyntö tarpeettomaksi? Jos ei, niin saat karenssin, jos et siihen vastaa.
Lisäksi ei ole mitään tarvetta käydä jatkuvalla syötöllä omilla sivuilla, suunnitelmaan ei lisätä yhtään mitään ilman allekirjoitustasi. Tehtävät on koko ajan samat, ne kuitataan tehdyksi kun ne on tehty.
Henkilöstö näkee muistilistalta, kenelle pitää soittaa. Ihmeellistä vastuunpakoilua molemmin puolin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä ihmeen ruksitusosio? Minne pitää mennä, että sellaisen löytää? Vai tarkoitatko sitä, missä on avoimet asiat tai tehtävät (pitää siis ruksia tehdyksi)? Jos, niin miten sen voi olla huomaamatta?
Minä olen ollut ihan rauhallisin mielin, kun siinä Oman asioinnin etusivulla lukee, että "ei avoimia asioita tai tehtäviä". Ja heti ekana tietysti että "työnhakusi on voimassa". Nyt pelästyin, että olenko kuitenkin missannut jotain olennnaista?
No se ruksitus, jossa joko hyvksyn tehtävän suoritetuksi tai en.
Nyt en enää löydä sitä, vaikka se oli tänään siinä, kun menin heti kirjeet saatuani omille sivuille,kai se on nyt poistettu, kun määräpäivä umpeutunut.
Tietty se on poistunut, jos määräpäivä on umpeutunut.
Tuonne kannattaa sanoa, että ei ole verkkopankkitunnuksia niin ei joudu netissä omissa tiedoissa mitään rukseja laittelemaan. Itselläni ei siis oikeastikaan ole verkkopankkitunnuksia ja olen sen sanonut. Aluksi eivät meinanneet uskoa ja ihmettelivät, mutta taisivat sitten uskoa. Mitään yhteyttä eivät onneksi pitkään aikaan ole ottaneet.
Vierailija kirjoitti:
Aina on 'paikat sökönä' voii voii! Mitä ette pidä itsestänne huolta? Katso mitä syötte/juotte/poltatte ja liiku? Tuokin ap ei töihin pysty mutta juopottelemaan kyllä.
Itselläni terveys on mennyt useamman vuoden tehdastyössä, liukuhihnalla ja monissa muissa ruumiillisissa töissä, kuten vielä hoitoalalla, mille vaihdoin. Oli aikoinaan ihan yleinen menetelmä alkaa kouluttaa työttömiksi jääneistä näitä parjattuja lähihoitajia, kuten omalla kohdallani, kun tehdas suljettiin. Jollain se leipä on tienattava.
Eipä siinä auta mitkään sauvakävelyt ja jumpat, kun ei nivelet kestä, normaalipainoisellakaan.
Valittiko ap liiallisesta alkoholin käytöstään? Terveisiä Porvoon trollitehtaalle.
Vierailija kirjoitti:
Äänestäkää mieluummin Vasemmistoa kuin Kokoomusta. Tätä paskaahan te haluatte jos äänestätte oikeistoa tai jätätte äänestämättä omia etuja ajavia puolueita.
ööö, kokoomus ja oikeistoko nyt nämä kuntakokeilut on tuonut hallituksen päätöksinä oppositiosta käsin kansalle kärsittäviksi? Aika kierot punasilmälasit pitää olla kun tuollaista torttua vääntää.
Maailmanhistoriassa kukaan koskaan ei ole saanut työpaikkaa työkkärin kautta. Ihmiset hankkivat itse työpaikkansa kun niitä on.