Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten niin monen on vaikea hallita talouttaan ja säästää?

Vierailija
04.05.2015 |

Olen ihan tavallisesta keskiluokkaisesta perheestä lähtöisin, saanut ihan tavallisen kasvatuksen ja opiskellut ihan tavallisen yliopistotutkinnon. En koko opiskeluaikana antanut tilini saldon pudota alle 3000 euron. Nyt kun olen ollut työelämässä kymmenen vuotta olen jo asuntolainani maksanut ja säästänyt pahan päivän varalle noin 20000 euroa. En ole koskaan ottanut kulutusluottoja tai käyttänyt luottokorttini luotto-ominaisuutta. Ainoa laina, jonka olen ottanut - ja nyt siis jo maksanut - on asuntolaina. Olen tottunut tienaamaan ensin ja miettimään sitten, mitä rahoillani teen.

Voisiko joku rahoistaan vähemmän tarkka selventää, että mikä siitä taloushallinnosta tekee niin vaikeaa? 

Kommentit (21)

Vierailija
21/21 |
04.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hehe he. Itse opiskelen alaa, joka vaatii niin paljon, etten varmasti pysty tai jaksa tehdä töitä tämän oheen, vapaa menee opiskelun ja niin sen kuuluu ollakin. Siitähän minä saan rahaa ja haluan olla alallani hyvä ja osaava. Kesät teen toki töitä, mutta tällä alalla muista poiketen lomaa on vain se 2 kk, ei 4. Lisäksi opintouen ostovoima on ollut siellä 90-luvulla ihan jotain muuta kuin nykyään. Jeesustelu taitaa olla kivaa, jos on muuten pieni ja mitätön elämä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kaksi