Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Positiivinen koronatulos. Miten saan lääkkeeni apteekista?

Vierailija
10.01.2022 |

Koko perhe koronassa. Miten saan lääkkeeni apteekista? Tarvitsen päivittäistä lääkitystä ja pillerit loppuu ylihuomenna.

Kommentit (54)

Vierailija
41/54 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

aika surkea varasto sinulla on lääkkeitä, jos näin pandemia-aikanakin olet varautunut yhden päivän lääkkeillä. oikeasti sairas ei tekisi tuollaisia trolleja tänne

Vierailija
42/54 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maski päähän ja käyt hakemassa lääkkeen jos sinulla ei ole ketään tuttua joka voi lääkkeen hakea.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/54 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä esteitä on käyttää kotiinkuljetusta?

Vierailija
44/54 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita lähiapteekkiisi ja sopikaa miten voitte tilanteessasi toimia.

Vierailija
45/54 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei joka paikassa ole mitään kotiinkuljetusta. Meillä apteekissa kävisi varmaan mun vanhemmat jos joko perhe oltais koronassa.

Kyllä kaikilla nettiapteekeilla on joku kotiinkuljetusvaihtoehto, postin tai matkahuollon kautta. Maksaa vaan yleensä enemmän. Jossain on vielä erikseen pikatoimitus rajatulle alueelle.

Niissä menee monta päivää.

No jos kerran on pitkäaikainen lääkitys, niin tietäähän sen milloin lääkkeet loppuu ja voi varautua ajoissa. Paitsi jos on tollo.

trolli se on ja se haluaa vain sossuntukeen jonkun koronalisän lääkkeidenkuljetusta ja uhriutumista varten. saamaton luuseri, joka ei viitsi edes lääkkeitään hakea ajoissa, vaikka sossu nekin maksaa

Vierailija
46/54 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

aika surkea varasto sinulla on lääkkeitä, jos näin pandemia-aikanakin olet varautunut yhden päivän lääkkeillä. oikeasti sairas ei tekisi tuollaisia trolleja tänne

No kun ei niitä saa apteekista ulos ennen kuin tiettynä päivänä.

Vierailija
47/54 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei joka paikassa ole mitään kotiinkuljetusta. Meillä apteekissa kävisi varmaan mun vanhemmat jos joko perhe oltais koronassa.

Kyllä kaikilla nettiapteekeilla on joku kotiinkuljetusvaihtoehto, postin tai matkahuollon kautta. Maksaa vaan yleensä enemmän. Jossain on vielä erikseen pikatoimitus rajatulle alueelle.

No jos kerran on pitkäaikainen lääkitys, niin tietäähän sen milloin lääkkeet loppuu ja voi varautua ajoissa. Paitsi jos on tollo.

Miksi tilaisin lääkkeet yli 100km päästä kalliilla kun ne mun vanhemmat voi hakea ne 3km päästä apteekista ja ihan ilmaiseksi.

T. Tollo

Vierailija
48/54 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saa, mutta apteekki ei anna kela-korvausta, joten maksat ne täysimääräisesti ja haet sitten kela-korvausta erikseen kelasta. APteekki ei anna ennenaikaisesti, jos lääkäri on kirjoittanut reseptiin ettei saa antaa kuin tietty määrä. IMO: en ole farmaseutti, mutta noin minulle farmaseutti selitti, kun unohdin omat lääkkeeni matkallelähtiessä kotiin ja piti käydä sitten perille saavuttua apteekissa sitten ostamassa lääkkeet.

Vierailija
49/54 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

trolli se on ja se haluaa vain sossuntukeen jonkun koronalisän lääkkeidenkuljetusta ja uhriutumista varten. saamaton luuseri, joka ei viitsi edes lääkkeitään hakea ajoissa, vaikka sossu nekin maksaa

Maksan lääkkeet ihan itse. En ole asioinut sossun kanssa ikinä.

Vierailija
50/54 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saa, mutta apteekki ei anna kela-korvausta, joten maksat ne täysimääräisesti ja haet sitten kela-korvausta erikseen kelasta. APteekki ei anna ennenaikaisesti, jos lääkäri on kirjoittanut reseptiin ettei saa antaa kuin tietty määrä. IMO: en ole farmaseutti, mutta noin minulle farmaseutti selitti, kun unohdin omat lääkkeeni matkallelähtiessä kotiin ja piti käydä sitten perille saavuttua apteekissa sitten ostamassa lääkkeet.

jep

"Jos asiakas ostaa lääkettä aiemmin kuin ostojen väliajat sallivat, hän ei voi saada korvausta apteekin välityksellä.  Tällöin hänen tulee maksaa koko lääkeosto apteekkiin. Asiakas ohjataan hakemaan korvausta Kelasta (hakemuslomake SV 178)." https://www.kela.fi/tarpeelliset-kustannukset_ostojen-valiaika

Vierailija
51/54 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pakkohan ne on itse hakea. Viedäänhän koronaristyksessä roskatkin itse taloyhtiön roskahuoneeseen. Pyykit pestään yhteisessä pyykkituvassa eristyksestä huolimatta.

Ei ne asiat itsestään tapahdu.

Ei kumpaakaan tehdä eristuksessä. Karanteenissa viedään roskat, mutta ei pestä pyykkiä.

Meillä tehtiin. Ei ollut vaihtoehtoja.

Onpas köyhää jos ei ole pariksi viikoksi vaatteita ja petivaatteita ilman pesemistä eikä edes omaa pesukonetta.

Vierailija
52/54 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lääkäri ei aina ajattele ihmistä tai pandemiaa, vaikka kuinka anelisi. Hyvä jos edes iteroituna saa.

Vierailija
53/54 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitten ostat sen 30 tablettia ja 70 jää vielä hakematta. SO simple

Vierailija
54/54 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lääkäri ei aina ajattele ihmistä tai pandemiaa, vaikka kuinka anelisi. Hyvä jos edes iteroituna saa.

lääkäri ei ajattele, jos potilas itse ei tuo perustellusti esiin miksi tarvitsee nyt enemmän. Lääkärini kirjoitti minulle "vähän runsaammin" reseptilääkkeitä  (hänen sanansa sitaateissa) kun sanoin hänelle koronapandemian alussa syyt miksi aion pysytellä kotioloissa niin paljon kuin suinkin ja että teen etätöitä. En ole lukenut reseptiään, mutta katsoin silloin, että oli kirjoittanut reilun kahden vuoden tarpeisiin reseptilääkkeitä. Samalla sitten en kuormita terveyskeskuksia lääkkeden uusimisrumballa, joten kaikki voittivat.