Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Positiivinen koronatulos. Miten saan lääkkeeni apteekista?

Vierailija
10.01.2022 |

Koko perhe koronassa. Miten saan lääkkeeni apteekista? Tarvitsen päivittäistä lääkitystä ja pillerit loppuu ylihuomenna.

Kommentit (54)

Vierailija
21/54 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä flunssassa normaalisti tehdään pikku askareita. Mitään raskasta toki ei.

Vierailija
22/54 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Just tämän takia kannattaisi pitää edes jonkunlaiset suhteet vaikka naapureihin, jos ei muita ystäviä tai sukua ole.

Toki, mutta tässä on kyse arkaluontoisista lääkkeistä. En kyllä pyytäisi naapuria tai edes sukulaista noita hoitamaan.

Ap

Ja juuri näitä tilanteita varten järjestetty kotiinkuljetuspalvelu ei kelpaa koska...?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/54 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus apteekissa töissä ollessani mummelit tilasi lääkkeet puhelimitse ja taksikuski haki ja vei asiakkaalle. En tiedä onnistuuko nykyään.

Vierailija
24/54 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pakkohan ne on itse hakea. Viedäänhän koronaristyksessä roskatkin itse taloyhtiön roskahuoneeseen. Pyykit pestään yhteisessä pyykkituvassa eristyksestä huolimatta.

Ei ne asiat itsestään tapahdu.

Ei kumpaakaan tehdä eristuksessä. Karanteenissa viedään roskat, mutta ei pestä pyykkiä.

Kukas ne asiat tekee? Ei riitä palvelijoita kaikille. Kaksi viikkoa jätekasasta kanssa aiheuttaa voimakasta hajuhaittaa naapureille.

Vierailija
25/54 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotiinkuljetus tai esim. sukulainen/ystävä hoitaa. Älä ainakaan mene itse paikalle, me työntekijät ei haluta tartuntaa.

Vierailija
26/54 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisit hakenut ajoissa, niitähän saa jo viikkoa ennen niiden loppumisesta.

Ja jo aikaisemminkin, riippuen siitä, mikä lääkitys on.

Oma syysi.

Tilaa netin kautta, meidän kaupungissa myös taksikuljetuksen voi tilata lääkkeille, se tietysti maksaa.

Vierailija
27/54 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisit hakenut ajoissa, niitähän saa jo viikkoa ennen niiden loppumisesta.

Ja jo aikaisemminkin, riippuen siitä, mikä lääkitys on.

Oma syysi.

Tilaa netin kautta, meidän kaupungissa myös taksikuljetuksen voi tilata lääkkeille, se tietysti maksaa.

Oleppa hiljaa, kurppa. Tuollaista mussutusta ei täällä kaivata.

Vierailija
28/54 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olet virallisesti karanteenissa, sulle tuodaan ne lääkkeet pyynnöstä.

Muuten toimii verkkokauppa ja kotiinkuljetus.

Tiettyjen lääkkeiden osalta kotiinkuljetus ei toimi lainsäädännöllisistä syistä. Sain kokea tämän viime viikolla kun tein apteekkiin tilauksen ja he soittivat sieltä että yhden lääkkeen kohdalla he eivät olisi voineet toimittaa kun 30 kpl vaikka 100 kpl resepti. No siinä on se pieni mutta että 30 kpl olisi kulunut n. 12 päivässä mutta lisää ei olisi voitu myydä kun vasta 30 päivän kuluttua. Peruin kaikki tilaukseni. Eli ei muuta kun taksilla apteekkiin

Vierailija
29/54 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kysyin tätä apteekista viime viikolla. Näin proviisori ohjeisti " voin antaa Kela kortin tyttärelleni, ja lappu mukaan mitä lääkkeitä ostan, ne lääkkeet annetaan tytölleni ( =aikuinen nainen)"

Voi myös tilata kotiin jos asuu kaupungeissa tai taajamassa.

Vierailija
30/54 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapion ostoon kohta joutuvat...

Vierailija
31/54 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ya.fi:ssä on kotiinkuljetus myös reseptilääkkeille. Menet sinne. Nopea toimitus jos tänään tilaat!

Vierailija
32/54 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei joka paikassa ole mitään kotiinkuljetusta. Meillä apteekissa kävisi varmaan mun vanhemmat jos joko perhe oltais koronassa.

Vierailija
33/54 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika monessa apteekissa on toimitusvaihtoehtona kotiinkuljetus niin postin ja/tai matkahuollon kautta. Sen lisäksi on myös pikakuljetus saman päivän sisällä, tosin se toimii vain tietylle alueelle. Kolmas vaihtoehto on tilata ne apteekin noutolokeroon ja pyytää joku hakemaan ne puolestasi sieltä. Ne on pakattu suljettuun pussiin, joten ei ne arkaluontoiset jutut näy. Ilmoitat hakijalle vaan noutolokeron avauskoodin, minkä saat tekstarina.

Vierailija
34/54 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei joka paikassa ole mitään kotiinkuljetusta. Meillä apteekissa kävisi varmaan mun vanhemmat jos joko perhe oltais koronassa.

Kyllä kaikilla nettiapteekeilla on joku kotiinkuljetusvaihtoehto, postin tai matkahuollon kautta. Maksaa vaan yleensä enemmän. Jossain on vielä erikseen pikatoimitus rajatulle alueelle.

Vierailija
35/54 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pakkohan ne on itse hakea. Viedäänhän koronaristyksessä roskatkin itse taloyhtiön roskahuoneeseen. Pyykit pestään yhteisessä pyykkituvassa eristyksestä huolimatta.

Ei ne asiat itsestään tapahdu.

Kuka jumaliste viitsii pestä vaatteensa yleisessä pesutuvassa. Ai niin kerrostalohelvetissä asuva ääliö.

Vierailija
36/54 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nin paljon tartuntoja jo että on ihan yksi lysti onko karanteenissa vai ei.

Vierailija
37/54 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä kaikilla nettiapteekeilla on joku kotiinkuljetusvaihtoehto, postin tai matkahuollon kautta. Maksaa vaan yleensä enemmän. Jossain on vielä erikseen pikatoimitus rajatulle alueelle.

Niissä menee monta päivää.

Vierailija
38/54 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Just tämän takia kannattaisi pitää edes jonkunlaiset suhteet vaikka naapureihin, jos ei muita ystäviä tai sukua ole.

Toki, mutta tässä on kyse arkaluontoisista lääkkeistä. En kyllä pyytäisi naapuria tai edes sukulaista noita hoitamaan.

Ap

Ja juuri näitä tilanteita varten järjestetty kotiinkuljetuspalvelu ei kelpaa koska...?

Kaikkia lääkkeitä ei saa tilattua kotiinkuljetuksella.

Vierailija
39/54 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joskus apteekissa töissä ollessani mummelit tilasi lääkkeet puhelimitse ja taksikuski haki ja vei asiakkaalle. En tiedä onnistuuko nykyään.

Onnistuu. Rahalla saa palvelua edelleen.

Vierailija
40/54 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niissä menee monta päivää.

No jos kerran on pitkäaikainen lääkitys, niin tietäähän sen milloin lääkkeet loppuu ja voi varautua ajoissa. Paitsi jos on tollo.