Miksi laskiaispullia jo myydään kaikkialla?
Kommentit (44)
Ne on hyviä! Etenkin ne joissa on kaksi kerrosta! Omnomnom 😋
Että ihmiset pääsevät laskiaispullien makuun jo nyt, pitkällä sesongilla tulee myyntituottoa. :D
Yhdistän itse laskiaispullan enemmänkin juuri tällaisiin aurinkoisiin pakkaspäiviin tammi-huhtikuussa. Voisin hyvin ostaa nytkin. Toki saa oman pullansa nauttia sitten laskiaissunnuntaina ja/tai laskiaistiistaina asialliseen vuorokaudenaikaan jos haluaa tarkka olla.
Uskokaa tai älkää, jäljet johtaa sylttytehtaalle. Ja mikä onkaan se nykyajan sylttytehdas, no korona tietysti. Kuuntelin eilen uutisista kun leipomotyyppejä haastateltiin. Nythän on tämä kuljetusala mennyt lamaan, kun kuljettajat ovat sairaina tai karanteenissa. Kaupat eivät saa tavaraa normaaliin tapaan. Leipurit pelkäävät nyt sitä että kuljetusala menee vielä pahempaan malliin jolloin sesonkituote jää kauppoihin kuljettamatta. Haluavat sesonkituotteesta saatavat hynät nopeasti pois kuluttajilta, turvaavat tällä aikaisin tuotetta tyrkkäämällä sen voiton mikä tämäntyyppisistä tuotteista tulee. Se on kuulemma hyvin merkittävä kysyntäpiikki aina siinä kohtaa. Että tämmönen selitys tällä kertaa - ja kun järjellä aattelee niin näinhän leipureitten(kin) on tosi järkevä tehdä. Kuka yrittäjistä ei haluaisi pärjätä hyvin?
Vierailija kirjoitti:
Yhdistän itse laskiaispullan enemmänkin juuri tällaisiin aurinkoisiin pakkaspäiviin tammi-huhtikuussa. Voisin hyvin ostaa nytkin. Toki saa oman pullansa nauttia sitten laskiaissunnuntaina ja/tai laskiaistiistaina asialliseen vuorokaudenaikaan jos haluaa tarkka olla.
Niinpä, enemmänkin talvipullia ja -leivoksia nuo kuin jonkun tietyn päivän. Kiva vaan kun noita saa pidemmällä aikavälillä. Ainoa mikä harmittaa on se että usein tammikuussa pidän tiukempaa kuuria että jouluna sallitut mässäilyt lähtee pois ja pysyn normaalipainossa. Sitten lasken viikkoja että koska viittii noita herkkuja ostaa ja pitkään ne kiusaa siellä kaupassa :D Mutta tällä tavalla paino pysyy kurissa kun sallii itse ne herkut vaan tiettyyn ajankohtaan, muille herkuttelijoille kiva että näitä saa useamminkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kukaan ei myisi mitään, jos joku kontrollifriikki saisi määrätä, milloin saa mitäkin myydä. Aina se olisi kuitenkin ihan väärin myyty.
Kuulutko ap niihin ihmisiin, jotka sitten kiukkuavat kaupassa, kun tavaraa ei enää olekaan, kun olet mattimyöhäinen? Motkotat, kun menet tammikuun pakkasilla ostamaan talvivarusteita, ja saat juosta kymmenessä liikkeessä, etkä välttämättä löydä sittenkään.
Pitää muistaa sellainen asia, että jokainen tehköön tavallaan. Ei sinun ole mikään pakko ostaa, mutta anna toisten tehdä niin. Ei se ole sinulta pois.Mielestäni asioista menee maku jos niitä juhlii pari kuukautta etukäteen. Juhlitko itse esim. syntymäpäivääsi? Helmikuu olisi ihan hyvä aika myydä l-pullia. Muuten saakoot luvan syödä vaikka kampaviinereitä.
Ja en, en ole myöhänen. Juuri ostin piskin viilentävän makuuviltin ensi kesän helteiden varalle.
Ap
Jatele, että sun ei ole kuitenkaan pakko ostaa niitä tammikuussa! Jos joku halua ostaa laskiaispullan nyt, niin ei se sitä varmaan sulle anna, vaan syö itse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kukaan ei myisi mitään, jos joku kontrollifriikki saisi määrätä, milloin saa mitäkin myydä. Aina se olisi kuitenkin ihan väärin myyty.
Kuulutko ap niihin ihmisiin, jotka sitten kiukkuavat kaupassa, kun tavaraa ei enää olekaan, kun olet mattimyöhäinen? Motkotat, kun menet tammikuun pakkasilla ostamaan talvivarusteita, ja saat juosta kymmenessä liikkeessä, etkä välttämättä löydä sittenkään.
Pitää muistaa sellainen asia, että jokainen tehköön tavallaan. Ei sinun ole mikään pakko ostaa, mutta anna toisten tehdä niin. Ei se ole sinulta pois.Mielestäni asioista menee maku jos niitä juhlii pari kuukautta etukäteen. Juhlitko itse esim. syntymäpäivääsi? Helmikuu olisi ihan hyvä aika myydä l-pullia. Muuten saakoot luvan syödä vaikka kampaviinereitä.
Ja en, en ole myöhänen. Juuri ostin piskin viilentävän makuuviltin ensi kesän helteiden varalle.
ApJatele, että sun ei ole kuitenkaan pakko ostaa niitä tammikuussa! Jos joku halua ostaa laskiaispullan nyt, niin ei se sitä varmaan sulle anna, vaan syö itse.
Jatele, että silti näen niitä kaikkialla minne menen. Sama kuin joulukoristeet jossain syysyössä. Pullat pois. Muu ei minua tyydytä. Ap
Putaan laskiaispulla vadelmahillolla, naminami..
Mitä se haittaa? Mämmiä oli heti joululta myynnissä, joten miksi ei laskiaispullia? He ostavat jotka tykkäävät.
Minäpäs näin viime perjantaina hyllyllisen mämmiä paikallisessa Citymarketissa.
No siksi että niillä tehdään pidempään rahaa. Sama ku joulu suklaat tulee myyntiin syyskuussa. Miksi myydä viikon kaksi kun voi rahastaa monta kuukautta. Miksi joulun jälkeen tulee aina liuta uutuus suklaita miksi miksi miksi. Mieti sitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Silloin on oikea aika myydä kun kauppa käy. Ei ennemmin, eikä myöhemmin. Oletko kommunisti kun et tuotakaan tiennyt?
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa ostaa jo nyt, koska laskiaisena niitä ei sitten enää saakaan. Silloin myydään simaa ja tippaleipiä.
Samoin simat kannattaa ostaa jo maaliskuussa, vappuna hyllyt tyhjiä.
Pitää varmaan itse ostaa huomenna laskiaispullia jotta ehtii saada ennen kuin poistuvat kaupoista.
Pitääpä ostaa, mantelimassalla. Nammmm!
Monet perustelee myyntituloilla, mutta miksi niitä ei sitten saa kun on itse juhlapäivä? Luulisi että itse juhlapäivänä niitä myytäisiin jos myyntituloja haluaa? Usein viimeiset loppu jo juhlapäivän aattona.
Omalla kohdalla en halua liian aikaisin ostaa koska sitten jo kyllästynyt itse juhlapäivänä. Mutta monesti jää himo päälle ja juhlapäivän jälkeen ostaisin ehkä jopa useasti vielä, mutta poistuneet heti myynnistä. Ilmeisesti myyntitulot ei kuitenkaan kelpaa?
Esimerkki: vappupäivänä 2021 en löytänyt yhdestäkään kaupasta enää simaa. Tein siitä silloin aloituksenkin tänne. Jos halutaan simasta myyntituloja, miksei sitä myydä vappupäivänä?
Nyt on jo ystävänpäiväkorttejakin.
Suomalaiset on hauskoja kun syövät runebergintorttuja vain koska niin kuuluu tehdä :D Vaikka ne on karseita. Ja kaikki sesonkijutut on kaupoissa kk ennen juhlapäivää. Paitsi joulusuklaat ja pääsiäismunat 3kk ennen. Uutenavuotena nakit loppuivat kaupoista. Myös vappuna kuuluu syödä nakkeja ja perunasalaattia, sekä perunalastuja. Tää kansa on kyllä niin kuuliaista 😂😂😂
Koska tyypit laihduttaa niin niitä menee hyvin kaupaksi
Laskianen pitää viettää kun on lunta.
Vierailija kirjoitti:
Nyt on jo ystävänpäiväkorttejakin.
Suomalaiset on hauskoja kun syövät runebergintorttuja vain koska niin kuuluu tehdä :D Vaikka ne on karseita. Ja kaikki sesonkijutut on kaupoissa kk ennen juhlapäivää. Paitsi joulusuklaat ja pääsiäismunat 3kk ennen. Uutenavuotena nakit loppuivat kaupoista. Myös vappuna kuuluu syödä nakkeja ja perunasalaattia, sekä perunalastuja. Tää kansa on kyllä niin kuuliaista 😂😂😂
Ne tortuthan on sikahyviä! Harmi vaan että niissä on miljoona kaloria, ei viitti syödä kuin max pari.
Mielestäni asioista menee maku jos niitä juhlii pari kuukautta etukäteen. Juhlitko itse esim. syntymäpäivääsi? Helmikuu olisi ihan hyvä aika myydä l-pullia. Muuten saakoot luvan syödä vaikka kampaviinereitä.
Ap