Kuinka monta kampaviineriä virkahenkilö pystyy syömään työpäivän aikana?
Tuli mieleen keskustelusta: "Miksi Suomessa on niin kova verotus".
Kommentit (52)
Riippuu virkaiästä ja palkasta. Viinerien kulutuksen määrä on suoraan verrannollinen palkkaan nähden. Samalla voi suunnitella vanhusten hoivakotien säästöistä kahvinkulutuksessa, kun mussuttaa viineriä veronmaksajien laskuun 100 k:n palkalla.
valtion rahoilla esim.hyväntekeväsiyys järjestöt tilaa pitopalvelusta lounaat kursseille. te palvelu toimistot vie lahjoja yrityksiin ja edustaa.... kyllä menee verorahoja tälläiseen paljonkin.myös edustuslahjoihin esim.verkkarit oman toimipisteen painatuksella jne.
En muista kertaakaan 20v virkauran aikana että olisi ollut kampaviinereitä tarjolla. Joskus pakkopullaa eikä sitäkään enää viime vuosina. Nyt jo vieraskahveistakin säästetään. T. Virkahenkilö
Ei yhtään. Kahvitauot on vain duunareilla.
Veikkaan, että pelastaja tai sotilas pystyy syömään aika monta. Lastentarhaopettaja ehkä vähän vähemmän? Montako netissä uliseva persunyhverö pystyy syömään?
EK:n johtoportaan ennätys on Samilla. 17 Viineriä 8 tunnin sisään.
Kakkosena Jyri 12 viineriä ja kolmonen Kari 7 viineriä.
Vierailija kirjoitti:
EK:n johtoportaan ennätys on Samilla. 17 Viineriä 8 tunnin sisään.
Kakkosena Jyri 12 viineriä ja kolmonen Kari 7 viineriä.
Sitten tuli sisään Kokoomuksen Atro Satonen ja tyhjensi tarjottimen yhdeltä istumalta "25 Viineriä".
Samalla puhisi liian suurista palkoista ja lyhyistä työpäivistä ja lähti kotiin nukkumaan.
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut valtiolla 22 vuotta, kertaakaan ei ole ollut kampaviinereitä tarjolla ja kahvitkin maksetaan itse. Olisi kiva, jos joku joskus kertoisi, mistä niitä kampaviineireitä edes saa!
Ai miksi kirjoitan nyt keskellä päivää - no siksi, että olen myöhäisellä joululomalla tämän viikon.
Sama vika eli noin 20 vuotta valtiolla virassa ja itse on aina maksettu kahvit ja juotu koneen ääressä, ei millään kahviTUNNILLA. Miksiköhän nämä viinerivinkujat eivät hakeudu valtiolle töihin, ai niin pitäisi osata jotakin ja olla joku tutkinto, pelkkä persu sitä persu tätä hokeminen ei riitä. Meillä oli yli 80 pinnaa akateemisia, ei siis mitään appliedamiksia.
Taitaa kaikki olla kateellisia virkahenkilöille. Ei ole paljon työnantajan ilmaiset kahvittelut olleet itselle 5+ vuoden virkauran aikana näkyvillä.
Joku vuosi saatiin fazerin sininen suklaalevy joululahjaksi. Pikkujoulut yms on omakustanteisia. Työnantaja on tänä vuonna tarjonnut kaksi kertaa lounaan työpaikan lounasravintolassa (7-8e hinta normaalisti) tiimipäivän tms yhteydessä.
Varakkaidenhoitoalueella (entinen varha) ei muuta tehdäkään kuin syödä kampaviinereitä. Johtoportaansa toki ottaa ne konjakkien kera koska valelaskutuksella on helppoa vedättää lisää hilloa vanhuksilta.