Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

siivooja palkka 7e/h ja siivousfirma laskuttaa 30-40e/h

Vierailija
03.05.2015 |

Miksi siivoojat ei ala itse yrittäjäksi?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan osa alkaakin, mutta yrittäjä tarvitsee pääomaa ja asiakkaita.  Ei kaikista ole niiden hommaamiseen. 

Vierailija
2/12 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet siivoojat ovat töissä esim. opiskelujen ohella tai muuten vain niin, että ei ole tarkoitus viettää koko loppuelämää siivoojana. Ei silloin kannata perustaa yritystä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet siivoojat ovat töissä esim. opiskelujen ohella tai muuten vain niin, että ei ole tarkoitus viettää koko loppuelämää siivoojana. Ei silloin kannata perustaa yritystä.

Vierailija
4/12 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläkemaksut, vakuutukset yms tulee tohon päälle. Joten ei yrittäjä pelkällä 7e:llä pääse

Vierailija
5/12 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä luulet paljon menee kuluihin? On oltava toimisto, jossa on siivousvälineiden puhdistus ja huolto. Siivousaineet ym. välineet maksaa. Yleensä kuljetaan firman autolla. Plus ne kaikki maksut mitä työntekijästä työnantaja maksaa. Vai meinaatko oikeesti että siivousfirma saa voittoa tuon erotuksen verran?

Vierailija
6/12 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei kyllä ole 7e/h. Mä olin osa-aikainen toimistosiivooja ilman kokemusts vuonna 2009 ja sain 9e/h isossa siivousfirmassa. Työnantajalle työntekijä maksaa melkein tuplat palkasta, lisäksi on maksettava auto jolla siivoamaan mennään, välineet, vakuutukset yms. jotain voittoakin pitäisi vielä jäädä. Että kyllä se hinta vaan nousee.

Vierailija
7/12 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä saa siivousta noin halvalla? en tiedä hintatasoa, en ole ikinä palkannut siivoojaa, mutta halvalla tuntuu.

Vierailija
8/12 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

as simple as that: jos 30-40e/h on liian kallis, siivoa sotkusi itse. Siivousyrittäjä voi pyytää ihan mitä haluaa. Eikä kukaan yrittäjä ole niin hullu, että suhteuttaisi asiakkailta perittävät maksut suorittavan työntekijän tuntipalkkaan...

Vierailija
9/12 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 20:37"]Mitä luulet paljon menee kuluihin? On oltava toimisto, jossa on siivousvälineiden puhdistus ja huolto. Siivousaineet ym. välineet maksaa. Yleensä kuljetaan firman autolla. Plus ne kaikki maksut mitä työntekijästä työnantaja maksaa. Vai meinaatko oikeesti että siivousfirma saa voittoa tuon erotuksen verran?
[/quote]
Kotisiivous twhdään asikkaan välineillä ja aineilla. Ainakin mun siivooja tekee näin. Tosin hintakin on vain 20e/h

Vierailija
10/12 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kipa tes:n siivoojan palkka on kyllä 9,83 e/h.

Vierailija
11/12 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laskutettavasta summasta menee enasin päältä alv 24%. Jäljelle jäävästä firma maksaa palkan päälle sivukulut, jotain 20-30%. Sitten sairas- ja loma-ajan palkan. Lisäksi esim. työterveyshuolto, koulutukset yms. Lisäksikuluja tulee markkinoinnista, palkan laskennasta, kirjanpidosta, laskutuksesta, konttorin vuokra (+ sähkö + vesi + siivous + tietokoneet + konttoritarvikkeet + tietokoneiden ylläpito jne), kännykät jne. Varmaan iso osa jäi vielä puuttumaan. Eihän yksinyrittäjä kaikkea suoranaisesti maksa, mutta jos kaiken tekee itse, siinä tulee rutkasti ei alas kutsuttavia työtunteja, kun kirjoittelee laskuja, seuraa laskutusta, tekee kirjanpitoa, hankkii tietokoneita ja printterin, juoksee postissa, korjaa ja ylläpitää tietokonetta, juoksuttaa kännykkää huoltoon jne.

Vierailija
12/12 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivousalalla on ihan riittävästi pikkufirmoja, joissa hommat ei todellakaan pelitä niin kuin niiden pitäisi. Siis niitä, jotka polkevat hintoja, eivät maksa siirtymä- tai kilometrikorvauksia, kilpailuttavat siivousajat aivan naurettaviksi ja pahimmillaan eivät edes tiedä, mitä tekevät (eli siivoushygieniassa rutkasti parantamisen varaa). Eli älkää perustako sitä yritystä pelkästään ap:n logiikalla, kiitos.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi viisi