Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oon autisti. Haluatko kysyä jotain?

Vierailija
10.01.2022 |

Elämä on tylsää ja päätin sit tehä tälläsen. Mulla on myös ADHD ja oon spiritualisti et niistäki voi kysyy jotain.

Kommentit (60)

Vierailija
21/60 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten sinulla menee?

Oletko tyytyväinen elämääsi?

Mulla menee ihan hyvin. On ollu stressiä koulun takia.

Ei kai kukaan koskaan oo täysi tyytyväinen elämäänsä. Oon tosi onnekas et oon syntyny Suomessa jossa mu asiat on aika hyvi enkä vaihtas elämää mihinkää. Vähä teiniän itsetunto ongelmii lievän ylipainon takia mut ainakin voin tehä sille jotain.

Vierailija
22/60 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autismin kirjolla olevien kanssa työskentelevänä vakuutan, että tämä on surkea provo.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/60 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ootko itse hakenu koskaan joitain tukipalveluja arjessa pärjäämisen tueksi? Vois helpottaa sun arkea itsenäistysprosessissasi kun tulevaisuudessa muutat omillesi. Itseäni ne ovat auttaneet tosi paljon."

Mä siis opiskelen kiipulassa joka sijaitsee toisella paikkakunnalla kun oma kotini ja asun sen takia viikot tuetussa asuntolassa. Ei olla viel mutsin kanssa mitään sellasta aateltu. Ehkä joku sellane tukihenkilö joka käy kerran viikossa käymässä. Pitää kattoo ku muutto lähempänä.

Vierailija
24/60 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Autismin kirjolla olevien kanssa työskentelevänä vakuutan, että tämä on surkea provo."

Okei mikä saa sut ajattelemaan noin? Sekö et mul on autismin lisäks ylipainoa ja Adhd vai sekö et opsikelen merkonomiks?

Sun jos kenen pitäs tietää että autismissa on erilaisia tasoja ja ihmistyyppejä. Jos haluat tietää tarkemmin niin olen asperger ihminen.

Vierailija
25/60 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluuks viinaa?

Vierailija
26/60 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Haluuks viinaa?"

Okei mä tiedän että seuraava juttu on aika järkyttävää kuulla joten suosittelen istumaan alas ja ottamaan syvään henkeä.

Ookko valmis?

Mä oon absolutisti petturi joka ei juo yhtään alkoholia. Joten ei kiitos en ota viinaa.

Oon myös alle 18 vuotias mutta se on sivuseikka nyt.

En myöskään haluu olla se ihminen joka tekee typeryyksiä kännissä... Haluan vain katsoa sellaisia ihmisiä, juoda limsaa ja nauraa mielessäni.

Vierailija
27/60 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lol luuseri

Vierailija
28/60 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Lol luuseri"

Sanoo henkilö joka tulee vauva.fi sivustolla kommentoimaan toiselle ihmiselle tällästä.

Hei yritä ees toi on aika säälittävä veto jopa sun laiselta trollilta.

Vierailija
29/60 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Autismin kirjolla olevien kanssa työskentelevänä vakuutan, että tämä on surkea provo.

Autistisen teinin äitinä en huomaa tässä mitään provoa.

Ehkä sinun, ammattilaisen kannattaisi päivittää osaamistasi. Asenteesi on turhan tyypillinen ammattilaisten keskuudessa. Monta kertaa lapsen/teinin asioita hoitaessa on tullut sellainen olo, kuin kohtaamani ammattilaiset eivät olisi koskaan ennen edes nähneet autistia.

Onneksi on osaaviakin ammattilaisia.

Vierailija
30/60 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ennakkokäsitykset istuu aika tiukassa autistien suhteen. Se että joku hoitaa jotain vaikeasti autistista ihmistä ei tarkoita että kaikki on samanlaisia.

Vierailija
31/60 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä 50+ täti, taidan olla itsekin kirjolla, ei ole vaan tutkittu. En jaksa keskittyä kuin harvoihin asioihin. Jos joku jaarittelee, niin aika nopeasti ajatukset on ihan jossain viidennessä asiassa. Töihin pystyn keskittymään, mutta siinäkin oli opettelu. 

Ei juurikaan ystäviä, vaikea jakaa huomiota monen asian kesken ja joitakin tosi jäykkiä ajatus- ja käytösmalleja. Saatan myös laukoa suustani ihan idioottimaisuuksia, joista mietin sitten jälkikäteen että ihan kuin olisi tullut  jonkun toisen suusta. Eli aina saa hävetä mitä seurassa tuli taas sanottua. Vaikka kuinka yrittäisi olla hiljaa, joskus olen miettinyt jesaria suun päälle. Eli olen sosiaalisesti tosi kömpelö ja parhaimmillani vain yhden ihmisen seurassa kerrallaan. 

Eli kysymys: oletko ajatellut yrittäjyyttä? 

Valikoiva keskittymiskyky liitettynä järjettömään sinnikkyyteen on omalla kohdallani työssä johtanut taloudelliseen menestymiseen. Jos sellaista haluat, niin suosittelen yrittäjyyttä, kunhan oikea ala löytyy.  

Vierailija
32/60 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Eli kysymys: oletko ajatellut yrittäjyyttä?"

Okei eka haluan sanoa että sulla saattaa olla joku ADHD ja autismin risteytys. Suosittelen tutkimaan asiaa jotta saat ehkä diagnoosin ja lääkkeet jotka helpottaa keskittymistä.

Yrittäminen ois iha hyvä idea ja ehkä jossai vaiheessa sitä kokeilenkin. Oon vaa luonteeltani sellane henkilö joka kyllästyy asioihin liian helposti jos ei saa tarpeeks tuloksia aikaan. Ehkä ku vähä kasvan ja kehityn saatan kokeilla. Oon aina haaveillut muotisuunnittelijan urasta/omasta muotiliikkeestä.

Vierailija
33/60 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et usko Jumalaan?

Vierailija
34/60 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Miksi et usko Jumalaan?"

Mä siis uskon johonki ylempään olentoon vaan sen takia että mu aivot ei pysty käsitteleen sitä että kuulema jälkee ei ois mitään.

En usko kristinuskon jumalaan sen takia että mun mielestä kristinusko on sellanen symboli rasismille ja ahdasmielisyydelle. Se että aikoinaan ihmisiä poltettiin roviolla, kiellettiin olemasta sellaien ihminen kuin on ja aloitettiin sotia kristinuskon takia on mun mielestä ihan kamalaa ja en halua tukea sellaista jumalaa joka on sallinut tollasta.

Myös se että Jumala pakottaa kaikki ihmiset palvomaan itseään särähtää korvaa tosi pahasti. Miks jumala sit ei anna kaikille tasapuolista mahdollista tulla uskoon.

Yritän kunnioittaa kaikkia uskontoja mutta suhtautiminen kristinuskoon on kielteinen koska sitä mulle on tuputettu lapsesta asti.

Vierailija
35/60 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Eli kysymys: oletko ajatellut yrittäjyyttä?"

Okei eka haluan sanoa että sulla saattaa olla joku ADHD ja autismin risteytys. Suosittelen tutkimaan asiaa jotta saat ehkä diagnoosin ja lääkkeet jotka helpottaa keskittymistä.

Yrittäminen ois iha hyvä idea ja ehkä jossai vaiheessa sitä kokeilenkin. Oon vaa luonteeltani sellane henkilö joka kyllästyy asioihin liian helposti jos ei saa tarpeeks tuloksia aikaan. Ehkä ku vähä kasvan ja kehityn saatan kokeilla. Oon aina haaveillut muotisuunnittelijan urasta/omasta muotiliikkeestä.

Kun kyllästyt helposti, niin voit valita sellaisen alan jossa on erilaisia työtehtäviä (joiden välillä vaihdella) tai jossa pitää opiskella koko ajan uutta. Tai sitten ryhdyt sarjayrittäjäksi. Laitat yhden yrityksen pyörimään ja myyntikuntoon ja sitten myyt sen ja ostat uuden tilalle, eri alalta. 

Kiitos neuvosta, en oikeastaan halua diagnoosia sen vuoksi, että saattaisin käyttää sitä sitten tekosyynä olla tekemättä jotain. Lisäksi olen suhteellisen tyytyväinen elämääni tällä hetkellä, enkä halua syödä lääkkeitä jos ei ole ehdoton pakko. Olen tosi herkkä lääkkeille ja joillekin muillekin kemiallisille aineille. Onko sinulla samanlaista kokemusta?

Vierailija
36/60 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki assit joita tunnen ovat epäempaattisia hönöjä. Miksi olette tällaisia?

Vierailija
37/60 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kiitos neuvosta, en oikeastaan halua diagnoosia sen vuoksi, että saattaisin käyttää sitä sitten tekosyynä olla tekemättä jotain. Lisäksi olen suhteellisen tyytyväinen elämääni tällä hetkellä, enkä halua syödä lääkkeitä jos ei ole ehdoton pakko. Olen tosi herkkä lääkkeille ja joillekin muillekin kemiallisille aineille. Onko sinulla samanlaista kokemusta?"

Niin tärkeintähän on se että tietää itse omat rajansa ja osaa elää haluamallaan tavallaan niin että tulee onnelliseksi.

Mulla ei oo lääketieteellistä herkkyyttä mutta aluksi lääkkeen käyttö oli tosi vaikeaa sen takia koska ajattelin että en voi olla oma itseni jos syön lääkkeitä. Onneksi olen nyt sinut itseni kanssa vaikka syön lääkkeitä.

Vierailija
38/60 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kaikki assit joita tunnen ovat epäempaattisia hönöjä. Miksi olette tällaisia?"

En allekkirjoita tuota. Minua ainakin on kehuttu empaattiseksi ihmiseksi. En voi kaikkien assien puolesta puhua mutta ehkä se johtuu siitä että autistinen ihminen ei osaa reagoida yhteiskunnan olettamalla tavalla/sanoo asiat liian suoraan.

Vierailija
39/60 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lissää kysymyksii vaan.

Vierailija
40/60 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ooks neitsyt?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi yhdeksän