Harmittaa 'ystävän' käytös
Laitoin eräälle ystävälleni viestin, kun olin erittäin harmissani elämässä tapahtuneiden tai melkein tapahtuneiden asioiden takia. Laitoin tällä tyylillä, tiedätkö kun aina voittaa yhden vaikeuden ja sitten tulee uusi. No tähän sain kyllä kohtuu ystävällisen vastauksen, jossa kysyi onko mulla joku probleema. Hän myös laittoi samassa viestissä ettei tarkalleen tiedä mitä tarkoitan, vähän hämilläni olin sillä eiköhän kaikilla joskus ole tällaisiä jaksoja elämässä. No vastasin siihen sit et huolettaa, kun mun lemmikillä on patti josta ei viel tiedetä mikä kyseessä.. Onhan moni muukin juttu nyt tässä viime kuukausina stressanut. Kysyin myös lenkkiseuraa illaksi, niin vastaus oli ettei malta kun on työjuttuja ja päivän ulkoillut. No selitin sit tarkemmin eläinjuttua, niin en osakseni empatiaa saanu vaan vastauksen: Ok. Vittu että ottaa päähän. Ja ärsyttää &harmittaa. Alkoi soida päässä, Kun on sinulla vaikeaa;-) Noh...
Kommentit (33)
Musta enemmän kuulostaa että ystäväsi oli kiireinen sillä hetkellä työ- ja muun stressin kanssa. Ja hän siitä ystävällisesti myös sanoi ja ehkä turhautuu kun et ymmärtänyt "vihjettä", siksi vastasi lyhyesti ja ehkä tympeästikin.
Vau, en tajua ap:n vuodatuksesta mitään, luin vielä monta kertaa, sanoja vailla koherenssia. Kaikenlaisia ongelmia sitä onkin!
Tohon siis tarkennuksena: Ystävä sano ok.
Ja mul oli sit noita tuntemuksia.. Harmitusta ja ärsytystä..
Hei te alapeukkutajat: Miltä teistä tuntuis, kun on vaikeeta elämässä stressaa ja ahdistaa niin, ystävä ei osoittaisi yhtään empatiaa tai lohdutusta? :) Eiks se vähän niinku ystävyyteen kuuluisi tukeminen? :)
[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 20:40"]
Vau, en tajua ap:n vuodatuksesta mitään, luin vielä monta kertaa, sanoja vailla koherenssia. Kaikenlaisia ongelmia sitä onkin!
[/quote]
Jos se onkin se ap:n ongelma? Ystävä ei ymmärtänyt mistä oikeasti on kyse, koska ap ei osaa kirjoittaa selkeästi.
Ikävää toki. Mutta vaikuttaa siltä, että olet empatiankipeä henkilö. Ystävälläsikin saattaa olla vaikka yhtä ikävä juttu samana päivänä tapahtunut kuin sinulla, mutta ei ehkä halunnut tai ollut energiaa avautua siitä. Ehkä tarvitsi omaa tilaa.
Tää on siis näin että jos tämä näin menee niin voi olla että Se onkin siinä Se jokin joka ei olekaan ollut niin kuin alunperin oli.
Mä olisin soittanut ja sopinut tapaamisen. Ehkä ajankohta ei vain ollut oikea.
Jos ystävällä oli jotain muuta mielen päällä, eikä siksi oikein jaksanut tästä sun lemmikin jutusta sen enempää stressiä ottaa?
Vaikutat kyllä tosiaan tarvitsevalta henkilöltä. Ikäviä asioita tapahtuu kaikille, eikä aina jaksa suoltaa empatiaa ja tsemppiä joka suuntaan. Mietipä nyt itsekin käytöstäsi, lähetät viestin, johon voi vastata kysymällä mikä hätänä, sitten vastaat kertomalla (halusithan alusta asti kertoa vaikeuksistasi) ja toinen ei sitten käyttäydy sinun haluamalla tavalla...
Empatiani kissasi puolesta. Toivottavasti patti ei ole mitään vaarallista.
lol